Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-05, 18:59
  #13
Medlem
Kennethkuks avatar
Te med honung är bra för halsen och heroin.
Och som ovan fram med skiten så man kan avgör om det är bra eller inte.
Citera
2016-05-06, 17:51
  #14
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Posta något exempel, gör det i pm om du inte vill att alla ska höra, det blir ju lättare att hjälpa dig om man förstår vad det är du är missnöjd med. Beatsen, rösten, svänget?

Har du provat sjunga till andras beats och blir det bättre då?


Har en tråd här på flashback med ett par låtar:


(FB) Marqsn's egna musiktråd (hiphop)


Första låten är sådär, dom andra blev jag mer nöjd med.
Citera
2016-05-08, 18:48
  #15
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Har en tråd här på flashback med ett par låtar:


(FB) Marqsn's egna musiktråd (hiphop)


Första låten är sådär, dom andra blev jag mer nöjd med.

Det blev väldigt rörigt detta. Postade i fel tråd först.


Jag tyckte det här var riktigt bra, om än lite monotont. Just i den här "låten" eller vad det kallas i rap tycker jag dock att monotonin funkar bra. Det ger bra kraft i orden.

Ett problem jag har med texterna är att de gör intryck av att vara för mycket "dagbok" för min smak. Du kanske vill ha det så, men jag tror att många med mig tycker att det blir jobbigt när det handlar så specifikt om dig och alla tuffa saker du varit med om. Jag har lite svårt att formulera mig här så det blir bra, men om du kunde skriva lite mer från ett allmänt perspektiv skulle orden betyda mer för flera. Du kanske rent av kunde skriva från någon annans perspektiv? Det skulle kunna göra att det blir lättare för dig att nå ut.

Du har helt klart sinne för bra titlar, vilket är viktigt. Du kommer även på många bra formuleringar som är roliga mitt i eländet. Detta med "från fyllecell till lyxhotell" eller hur det var är briljant, även om jag kanske hade vänt på det. Du har även en slags "refränger" i texterna vilket är ett stort plus.

Detta är bara några tankar från en oldtimer som inte vet något om rap och hiphop, inte har lyssnat på radion på femton år och inte har en aning om vad som ligger på listorna. "Storm" skulle dock gott kunna vara en hit i min värld med rätt bearbetning. De andra två ser jag mer som skisser, men bra skisser.

Till slut, försökte hitta låtarna på Speedyshare, men länkarna verkade vara döda. Sådant måste man ha koll på om man vill hitta folk att samarbeta med.
__________________
Senast redigerad av PiusXIII 2016-05-08 kl. 19:10.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback