Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-04, 10:25
  #1
Medlem
MarqsN92s avatar
Har hållt på med musik i många år men har knappt lyckats göra en bra låt. Blir ofta nöjd med texterna men det är inspelningen som skiter sig jämt. Blir skakig i rösten och den skär sig liksom. Får aldrig till något bra röstläge osv.

Har gjort 1-2 låtar som jag blev hyfsat nöjd med så jag borde ju kunna innerst inne.

En text jag blev riktigt nöjd med har legat och skräpat flera månader nu. Det blir bara skit när jag spelar in.


Är det kört för mig eller? Känns inte som jag utvecklas alls.
Citera
2016-04-04, 10:27
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Har hållt på med musik i många år men har knappt lyckats göra en bra låt. Blir ofta nöjd med texterna men det är inspelningen som skiter sig jämt. Blir skakig i rösten och den skär sig liksom. Får aldrig till något bra röstläge osv.

Har gjort 1-2 låtar som jag blev hyfsat nöjd med så jag borde ju kunna innerst inne.

En text jag blev riktigt nöjd med har legat och skräpat flera månader nu. Det blir bara skit när jag spelar in.


Är det kört för mig eller? Känns inte som jag utvecklas alls.

Lägg upp texten här
Citera
2016-04-04, 10:28
  #3
Medlem
Emiliasecrets avatar
Hur ofta har du övat? Du kanske inte har övat tillräckligt mycket...
Citera
2016-04-04, 10:40
  #4
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emiliasecret
Hur ofta har du övat? Du kanske inte har övat tillräckligt mycket...


Händer väl inte jätteofta men jag brukar försöka spela in på helgerna. Har kollat väldigt många videos på youtube om mixning och frekvenser osv så jag borde ha lärt mig mer tycker jag.

Har en musiktråd här på flashback där jag lagt upp ett par låtar.
Citera
2016-04-04, 10:40
  #5
Medlem
HiiriHazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emiliasecret
Hur ofta har du övat? Du kanske inte har övat tillräckligt mycket...
"Alla på flashback är idioter"
Citera
2016-04-04, 10:59
  #6
Medlem
Du kanske ska sjunga starkare.
Citera
2016-04-04, 11:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Händer väl inte jätteofta men jag brukar försöka spela in på helgerna. Har kollat väldigt många videos på youtube om mixning och frekvenser osv så jag borde ha lärt mig mer tycker jag.

Har en musiktråd här på flashback där jag lagt upp ett par låtar.
Om jag tittar på fotboll, blir jag då bra på fotboll?


Du får öva själv... Träna bort stakigheten. Lägg feta rims i det offentliga!
Citera
2016-04-04, 11:06
  #8
Medlem
Emiliasecrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HiiriHaze
"Alla på flashback är idioter"

Det är min tråd ja, men inte denna. Håll dig till ämnet idiot
Citera
2016-04-04, 12:18
  #9
Medlem
PiusXIIIs avatar
Är det ditt framförande eller inspelningstekniken som är det stora problemet?
Citera
2016-05-04, 03:33
  #10
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Är det ditt framförande eller inspelningstekniken som är det stora problemet?


Både och, men mest framförandet.


Har försökt spela in en låt i ett par veckor nu men det går inte. Låter så jävla kasst. Även om jag blev riktigt nöjd med texten så åker låten i papperskorgen. Börjat på en ny idag, igen
Citera
2016-05-04, 21:57
  #11
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Både och, men mest framförandet.


Har försökt spela in en låt i ett par veckor nu men det går inte. Låter så jävla kasst. Även om jag blev riktigt nöjd med texten så åker låten i papperskorgen. Börjat på en ny idag, igen

Du kanske ska jobba ihop med någon som är bättre på tekniken? Någon som kan spela in det du gör så att du kan koncentrera dig på att få rösten stadig osv?
Citera
2016-05-05, 18:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Både och, men mest framförandet.


Har försökt spela in en låt i ett par veckor nu men det går inte. Låter så jävla kasst. Även om jag blev riktigt nöjd med texten så åker låten i papperskorgen. Börjat på en ny idag, igen

Posta något exempel, gör det i pm om du inte vill att alla ska höra, det blir ju lättare att hjälpa dig om man förstår vad det är du är missnöjd med. Beatsen, rösten, svänget?

Har du provat sjunga till andras beats och blir det bättre då?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback