Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-03, 22:01
  #1
Avstängd
Grottmongo101s avatar
Med tanke på hur vanligt bilbränder är i dagens Sverige så kan man ju tycka att man borde ha stött på någon som har fått sin bil uppeldad, dock så har jag mig veterligen ej gjort det.
Har någon flashbackare fått sin bil uppeldad eller känner någon som råkat ut för det?
vad var det för bilmodell, och vad sa försäkringsbolagen?
Vart hade ni bilen när det skedde?
Om moderatorn anser att detta är fel forum kanske tråden kan flyttas till ett lämpligare forum? Brott och brottsbekämpning? Bilar?
Citera
2016-04-03, 22:05
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Med tanke på hur vanligt bilbränder är i dagens Sverige så kan man ju tycka att man borde ha stött på någon som har fått sin bil uppeldad, dock så har jag mig veterligen ej gjort det.
Har någon flashbackare fått sin bil uppeldad eller känner någon som råkat ut för det?
vad var det för bilmodell, och vad sa försäkringsbolagen?
Vart hade ni bilen när det skedde?
Om moderatorn anser att detta är fel forum kanske tråden kan flyttas till ett lämpligare forum? Brott och brottsbekämpning? Bilar?
Milt sagt idiotisk fråga av ts. Dom eldar upp andra invandrares bilar, finns knappt några svenskar i förorterna där bilbränderna sker. En skittråd som hör hemma i papperskorgen.
Citera
2016-04-03, 22:08
  #3
Medlem
Lobengulas avatar
Jag testar Brott och brottsbekämpning så får vi se om modsen där håller med.

Integration och invandring => Brott och brottsbekämpning

/Mod
Citera
2016-04-09, 00:26
  #4
Medlem
Charlies avatar
Jag är så svensk man kan bli och min bil brann för några år sedan. Den stog parkerad utanför mitt hem i en billigare hyreskasern så allt finns det svenskar där också. Jag hade helförsäkring så det var väl 1500 i självrisk och så fick jag en full restaurering av bilen. Bilen de tände på stod 2 bilar bort så mest var det smltskador. Då var det en ett år gammal Ford Focus.
Citera
2016-04-24, 23:51
  #5
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie
Jag är så svensk man kan bli och min bil brann för några år sedan. Den stog parkerad utanför mitt hem i en billigare hyreskasern så allt finns det svenskar där också. Jag hade helförsäkring så det var väl 1500 i självrisk och så fick jag en full restaurering av bilen. Bilen de tände på stod 2 bilar bort så mest var det smltskador. Då var det en ett år gammal Ford Focus.

Står försäkringsbolaget för hyrbil då också?
Citera
2016-05-01, 19:13
  #6
Medlem
Det har brunnit några bilar ett par gånger på en parkeringsplats utanför jobbet i en stockholmsförort med hög moskétäthet. Alla som kan parkerar någon annanstans.

Även om det hände på kvällar och nätter är m
an är inte så sugen på att ställa bilen där ändå.

Det har möjligen blivit bättre nu på sista tiden.

För några år sedan var det nån som blev rånad nästan varje vecka på väg till tunnelbanan efter jobbet och jag såg brända bilar lite titt som tätt, men nu var det länge sen. Det kan ju bero på att alla tanter är mycket försiktigare nu och tänker på vilken väg de går, och att inte en jävel parkerar bilar där efter mörkrets inbrott. Vad vet jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback