Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-11-20, 22:29
  #1
Awaiting Email Confirmation
stinapinas avatar
http://www.inyourpocket.com/estonia/...ature?id=55718

finns även lite info på luffa.nu

Är det någon som har varit där som kan dela med sig av info/ytterligare bilder?

/S
Citera
2005-11-21, 03:49
  #2
Medlem
rausings avatar
Jag antar att du känner till att Paldiski figurerar i den eminenta filmen Torsk på Tallinn? Jag har själv åkt igenom Paldiski men hann i brist på tid inte ta någon nämre titt på stället.

Estlands kustremsa är förövrigt spännande om man är svag för gamla sovjetiska militärbaser. När jag var där för några år sedan fanns det iaf en del guldkorn, men nu kanske det har fräschats upp i lite större utsträckning.
Citera
2005-12-07, 09:40
  #3
Awaiting Email Confirmation
stinapinas avatar
Jodå, Paldiski är ju med i Lilja 4-ever också, undrar var man hittar den snygga röda målningen i en scen.. Om du har lite mer konkreta tips på grejer längs kusten kan du väl skicka ett pm, vad gäller uppfräschning brukar det ju vara högst varierande i baltstaterna.
Citera
2005-12-07, 19:04
  #4
Banned
GodSents avatar
Fanns det inte redan en tråd om paldiski?
Citera
2005-12-07, 21:47
  #5
Banned
Tibets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodSent
Fanns det inte redan en tråd om paldiski?


gnällapa, skaru bli mod här också, gå o fyll i poängen i "gissa bilden tråden" på ue-world istället för och sitta här och slöa, march iväg nu, seså!
Citera
2005-12-07, 23:14
  #6
Medlem
rausings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodSent
Fanns det inte redan en tråd om paldiski?

Nej inte här på UE-forumet iaf. Men du får gärna länka in tråden om du hittar något relevant.
Citera
2005-12-08, 01:18
  #7
Banned
GodSents avatar
Va i helvete, är helt säker på att jag läst en tråd om det här, en snubbe som vart där och beskrev det, med koppling till torsk på tallinn och lite allmänt snack om estland som ue-objekt, och nu kan jag inte hitta det nånstans.
Mystiskt, mystiskt.

Sorry för OT.

Där ska väl finnas någon form av nerlagd militär associerad grej där, förutom det så minns jag inte mer än att det skulle vara ganska lamt.
Citera
2005-12-11, 10:00
  #8
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rausing
Estlands kustremsa är förövrigt spännande om man är svag för gamla sovjetiska militärbaser. När jag var där för några år sedan fanns det iaf en del guldkorn, men nu kanske det har fräschats upp i lite större utsträckning.

Jag reste själv genom Estland i somras, och där fanns en hel del intressanta ställen. Militärbaserna missade jag, men jag såg mängder med gamla nedlagda sovjetfabriker. Det var inte riktigt läge för att stanna och utforska då, men jag skall göra en ny resa nästa sommar tror jag. Vem vet, det kanske inte dröjer så lång tid innan dom börjar rensa upp bland dom gamla industrierna, och då är det för sent.
Citera
2006-09-12, 12:46
  #9
Medlem
brianmolkos avatar
förlåt för en gammal tråd som kommer upp men

http://expressen.se/index.jsp?a=680269
passa på innan de renoverar upp det
Citera
2006-09-12, 12:49
  #10
Avstängd
har bott på paldiski palace
Citera
2013-06-27, 12:16
  #11
Medlem
latexxxsss avatar
Jag funderar på att åka till Paldiski. Det är ju trots allt en halvt sovande stad. Vad bör jag tänka på, om jag vill utforska byggnader i Paldiski?
Citera
2013-06-27, 17:57
  #12
Medlem
rjd2s avatar
Allt värt att se är i stort sett rivet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback