Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-04-18, 18:31
  #37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Ingen har väl missat IS framfart i "Kalifatet", där icke-muslimer tvingas att konvertera till islam eller dö. I vissa fall kan de förföljda komma undan med straffskatt, tror iofs det mest gäller kristna. Yazider betraktas väl som djävulsdyrkare så de kan inte köpa sig fria. Dock duger deras kvinnor och småflickor som sexslavar, men det är en annan diskussion.

Tänk er följande scenario: Sverige islamiseras och IS växer. En statskupp äger rum och SVT byter namn till Arabia TV - och nu ropas följande ut till hela befolkningen: konvertera till islam, betala straffskatt (hur hög skatt är du beredd att betala per månad?) eller dö. Du har ingen möjlighet att fly, alla gränser är bevakade av IS. Det kommer att vara dödsstraff på att missa de fem bönerna per dag, gå till moskén, klä sig islamiskt, inte dricka sprit, fasta under ramadan osv.

Döden genom offentlig halshuggning om du inte betalar din straffskatt i tid samt om du vägrar att konvertera / betala straffskatten.

Citat:
Vilket alternativ skulle du välja, och varför?

Ny ifrågasättar jag ditt scenarios sannolikhet, men jag skulle nog ta mig till barrikaderna före det kom så långt.
Citera
2017-04-19, 03:11
  #38
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag skulle inte ha några problem med att ljuga. Men att leva som muslim skulle nog bli svårare. Där skulle jag nog bli genomskådad ganska fort.

Så med andra ord, du är inte beredd att dö för vad du tror på.

Tydligen är det väldigt vanligt i IS videor att de redigerar bort när offret står för sina principer m.m. utan istället får man bara se halshuggningen. Ex den där kurden som proklamerade att han dog i ära för sitt land.
Inte undra på att alla IS videor är överredigerade.
Citera
2017-04-19, 04:02
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Så med andra ord, du är inte beredd att dö för vad du tror på.

Tydligen är det väldigt vanligt i IS videor att de redigerar bort när offret står för sina principer m.m. utan istället får man bara se halshuggningen. Ex den där kurden som proklamerade att han dog i ära för sitt land.
Inte undra på att alla IS videor är överredigerade.
Hur drar du den slutsatsen? (att jag inte är beredd att dö för vad jag tror på)
Du vet ju inte ens vad jag tror på. I min "tro" ingår det att man naturligtvis ska ljuga om det kan rädda livet på en själv. Om ingen annan drabbas.
Citera
2017-04-19, 04:37
  #40
Medlem
Furiennas avatar
Jag skulle ha betalat straffskatten. Men jag skulle samtidigt också hjälpa den motståndsrörelse, som jag tror måste uppstå i en sådan situation.
Citera
2017-04-19, 12:39
  #41
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Hur drar du den slutsatsen? (att jag inte är beredd att dö för vad jag tror på)
Du vet ju inte ens vad jag tror på. I min "tro" ingår det att man naturligtvis ska ljuga om det kan rädda livet på en själv. Om ingen annan drabbas.

Hey, vad heter den "tron"? Ljugism? Fegism? Mesism? Ynklism?
Citera
2017-04-19, 12:42
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Hey, vad heter den "tron"? Ljugism? Fegism? Mesism? Ynklism?
Sunt förnuft?
Citera
2017-04-21, 10:56
  #43
Medlem
ModerRotas avatar
Det är samma utpressnings slogan som alltid:

Pengar eller bus.

Bara att man lägger till valet att gå med i deras organisation och göra som de säger.

Därför finns det bara ett alternativ: Att välja pengar och sen anmäla dem till polisen.
Citera
2017-04-21, 18:04
  #44
Medlem
MalleusMaleficarums avatar
Jag skulle aldrig konvertera, och någon straffskatt är jag inte intresserad av att betala. Jag väljer således att strida så länge jag kan, dödandes så många av dem som möjligt, innan de eventuellt lyckas få livet av mig.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback