Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-03, 09:01
  #1
Medlem
ZikaZteffes avatar
Kommer DN att lyckas vända fokus från sanning och fakta till fantasi och drömmar i migrationsdebatten?
Citat:
Just nu engagerar flyktinginvandringen flest svenskar.

Det kommer att avspegla sig i en stor DN-serie den närmaste månaden som är fokuserad på vad ledande internationella forskare har att säga. Fakta och erfarenhet, inte tyckande, kommer att stå i centrum

http://www.dn.se/ledare/signerat/pet...s-pa-facebook/
Citera
2016-04-03, 09:18
  #2
Medlem
Dn bedriver ju nån sorts väderkvarnskamp, räcker med att gå ut i valfri stad för att se att dn's värld inte stämmer.
Citera
2016-04-03, 09:18
  #3
Moderator
manamanahs avatar
Integration och invandring --> Medier och journalistik
/Moderator
Citera
2016-04-03, 09:24
  #4
Medlem
Niggerss avatar
Om DN hade något förtroende kapital, men tidningen är någonting mellan Ankeborgs Nytt och en Ding dong värld . DN kommer bara sprida en massa vinklad propaganda som vanligt, om jag vill se propaganda är det bara titta på Vilja triumf
Citera
2016-04-03, 09:25
  #5
Medlem
HobartMuddys avatar
I samma stund som han hängav sig åt agenda-journalistik brände han allt förtroendekapital. (Tillägg: Det går per definition inte att lita på agenda-journalistik.)

Anledningen till att så många fortfarande tror på mainstream-media är att de inte vet om att det är just agenda-journalistik det handlar om.

Höga förtroendesiffror indikerar alltså bara vidden av deras bedrägeri, inte i vilken grad de faktiskt förtjänar att tros på.
__________________
Senast redigerad av HobartMuddy 2016-04-03 kl. 09:30.
Citera
2016-04-03, 09:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Om DN hade något förtroende kapital, men tidningen är någonting mellan Ankeborgs Nytt och en Ding dong värld . DN kommer bara sprida en massa vinklad propaganda som vanligt, om jag vill se propaganda är det bara titta på Viljans triumf


Håller med. För tio år sedan hade det här fungerat, men tidningen har förstört sitt förtroendekapital och slagit på allt större och tommare tunnor. Folk (utanför Stockholms innerstad) går inte på det längre.
Citera
2016-04-03, 09:51
  #7
Medlem
Sonnenwendes avatar
Vem läser DN förutom de PK-troende?
Det blir lite som att predika för de redan frälsta.
Citera
2016-04-03, 09:54
  #8
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Håller med. För tio år sedan hade det här fungerat, men tidningen har förstört sitt förtroendekapital och slagit på allt större och tommare tunnor. Folk (utanför Stockholms innerstad) går inte på det längre.

DN som produkt har blivit värdelös, innehållet är produceras av Journalister som är mer subjektiva än objektiva.

Bara det att man skriver hatsajt framför Avpixlat, dom tillskriver AP något som dom inte är. Att DN har tagit bort kommentar möjligheterna och tysta folk att vilja uttrycka sin åsikt visa vad DN står för, att tysta den enskilda människa med fel åsikter.
Citera
2016-04-03, 09:55
  #9
Medlem
fostroms avatar
Tja, de kan ju måla upp vilken idyll de vill, men till vilken nytta? De kan hänvisa till Gud Fader själv, men det förändrar inte verkligheten utanför mitt fönster.
Citera
2016-04-03, 09:59
  #10
Medlem
Glauciuss avatar
Det här blir intressant att följa och se DN:s vinkling på det som ledande internationella forskare kommer fram till. Det är ganska lätt att peka på att invandringen och integrationen har misslyckats i länder som Tyskland, Frankrike och Storbritannien. Varför skulle då Sverige lyckas bättre?

Jag undrar för övrigt vilka forskarna är.
__________________
Senast redigerad av Glaucius 2016-04-03 kl. 10:04.
Citera
2016-04-03, 10:08
  #11
Medlem
laxen69s avatar
Skulle förvåna mig mycket om DN lyckades producera något objektivt och känsloneutralt i detta ämne.

Jag gissar att man kommer visa statistik från länder där invandring lett till positiv utveckling. Utan att ta hänsyn till vilka som invandrar. Man kommer göra jämförelser med 60 talets arbetskraftinvandring, osv.

Problematiserar man något, kommer man i nästa stycke dra en tårdrypande snytfhistora.
Citera
2016-04-03, 10:12
  #12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Det här blir intressant att följa och se DN:s vinkling på det som ledande internationella forskare kommer fram till. Det är ganska lätt att peka på att invandringen och integrationen har misslyckats i länder som Tyskland, Frankrike och Storbritannien. Varför skulle då Sverige lyckas bättre?

Jag undrar för övrigt vilka forskarna är.
Samma PK akademiker som vanligt, vi får en sammanställning om hur bra nordbor, öst och västeuropeer klarar sig både nu och tidigare.
Sen låtsas man att analfabeten och mellanstadiestudenterna Ali och Achmed kommer göra samma resa.
Vidare kör man tysta leken om kostnader eller hänvisar till gravt missvisande beräkningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback