Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-02, 15:50
  #1
Avstängd
Grottmongo101s avatar
Jag stöter gång på gång på en massa vidriga vänsteras både i verkligheten och som man läser om i media vilka kallar sig själv för DJ:s. Vad är grejen med alla kulturmarxister ska vara DJ:s? Är det nån sorts "häftighetskrav" inom popvänstern eller?
Vad är era erfarenheter av detta?
Citera
2016-04-02, 15:59
  #2
Medlem
För att degenerativa undermänniskor lyssnar på musiken och ännu mer degenerativt folk vill vara en ledare av denna degenerativa musikstil.
Citera
2016-04-02, 16:03
  #3
Medlem
Enligt min erfarenhet så lyssnar vänsterfolk på hårdrock och punk och höger/SD-folk lyssnar på Lasse stefanz eller takida.
Citera
2016-04-02, 16:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benjamin90
Enligt min erfarenhet så lyssnar vänsterfolk på hårdrock och punk och höger/SD-folk lyssnar på Lasse stefanz eller takida.
Här kommer en avart i så fall, Röstar på Åkesson och lyssnar på Rush, Dream theater,Creed, Ghost, Metallica, Amaranthe, Nightwish och Adam and the Ants.
Citera
2016-04-02, 18:36
  #5
Medlem
Xer0s avatar
Haha, jag vet faktiskt inte.

Jag tror det är något med att "jobba med kultur", bo inne i steket på östermalm och vara vänster och PK, röka hash, sammtidigt som man "skall ha sina pengar" när det kommer till kritan.

Det är nån slags stockholms fenomen.
Citera
2016-04-02, 18:42
  #6
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benjamin90
Enligt min erfarenhet så lyssnar vänsterfolk på hårdrock och punk

Om tåström kan räknas som "hårdrock" ja.

Annars är det väl en hel del hiphoppare också, speciellt bland vänster DJ:s.
Citera
2016-04-02, 20:27
  #7
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Jag stöter gång på gång på en massa vidriga vänsteras både i verkligheten och som man läser om i media vilka kallar sig själv för DJ:s. Vad är grejen med alla kulturmarxister ska vara DJ:s? Är det nån sorts "häftighetskrav" inom popvänstern eller?
Vad är era erfarenheter av detta?

Du har ingen koll öht. För det första använder du begreppet "kulturmarxism" som inte betyder någonting. För det andra har de flesta som håller på med musik i någon form alltid varit vänster.
Citera
2016-04-02, 20:45
  #8
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Jag stöter gång på gång på en massa vidriga vänsteras både i verkligheten och som man läser om i media vilka kallar sig själv för DJ:s. Vad är grejen med alla kulturmarxister ska vara DJ:s? Är det nån sorts "häftighetskrav" inom popvänstern eller?
Vad är era erfarenheter av detta?

Om det är ditt största problem, så skulle jag kolla på SDs kulturprogram.
Många vänstermänniskor har nog läst, sett och hört mer än dig, men är man fast i Takidas storhet så är det nog svårt att förstå omvärlden.
Citera
2016-04-02, 21:09
  #9
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benjamin90
Enligt min erfarenhet så lyssnar vänsterfolk på hårdrock och punk och höger/SD-folk lyssnar på Lasse stefanz eller takida.

De jag känner som röstar Sd lyssnar på punk och metal. Metal-musiker är ofta högervridna.
Citera
2016-04-02, 21:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
De jag känner som röstar Sd lyssnar på punk och metal. Metal-musiker är ofta högervridna.
Räknar inte med sabaton, nightwish, takida, inflames m.fl. Detta är WT musik. Riktigt vänsterfolk lyssnar på Florida Death metal. Överlag så gillar vi musik av kvalitet. Det är därför som nästan alla artister är vänster.
Citera
2016-04-02, 21:40
  #11
Medlem
Slottsherres avatar
Vänstern har alltid haft den bästa och mest rebelliska musiken. Så enkelt är det.
Även dom som röstar SD tvingas ibland krypa till korset om dom vill lyssna på riktig musik
Citera
2016-04-02, 21:42
  #12
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benjamin90
Räknar inte med sabaton, nightwish, takida, inflames m.fl. Detta är WT musik. Riktigt vänsterfolk lyssnar på Florida Death metal. Överlag så gillar vi musik av kvalitet. Det är därför som nästan alla artister är vänster.

Ja, på så vis håller jag med dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback