Citat:
Ursprungligen postat av
Beatriceaurore
Du var visst inte bäst i klassen..?
Jag är inte allergisk mot någonting, och jag lever verkligen inte ett tråkigt liv. Om man definierar ett icke-tråkigt liv med att man minsann köper märkeskläder så är det tragiskt.
Ett underbart icke-tråkigt liv är att gå längs en strand där det inte guppar plastpåsar och annat skräp i vattnet, där stranden inte ser ut som en soptipp.
Varför tror du att livsmedelskedjorna lägger rätt stora pengar på att få sitt varumärke tryckt på varenda kasse som du köper för två kronor eller mer? Varför har de inte anonyma och logotypfria plastkassar för kunden att bära omkring på stan tror du?

Fundera på det.
Jag skulle definitivt definiera en rädsla för att på något sätt göra gratisreklam för något märke som en tråkighet. För dig är det kanske det du brinner för, men ganska gnälligt för oss andra.
Jag vet inte vilken strand du bor vid men stränderna här omkring har inte en massa plastpåsar och skit överallt.
Jag vet mycket väl varför de gör det, jag har läst företagsekonomi, men att tro att det har en så stor subliminal inverkan när dessa kedjor är så sinnessjukt etablerade redan är ju aningen naivt. Om du handlat på ICA hela ditt liv för att de ligger närmast din bostad t.ex. kommer du ju inte börja handla på COOP bara för att nån snubbe går förbi med en COOP-kasse, inte ens om 100 snubbar gör det. Eller du kanske skulle, men inga vanligt funtade människor. Fundera du själv på hur många gånger du bytt livsmedelskedja för att en plastpåse var så lockande.