Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2016-04-03, 19:44
  #97
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Alla som har varit här vet att det är attrapper. O det visste dom nu också, för de står kvar.

Kan inte vara lätt för dig med grannar och hyresvärd osv. Jag menar polisen spärrar av hela jävla gatan och går in i din lägenhet fullt utrustad med strålskyddsuniform. Som granne skulle man ju undra lite.
Citera
2016-04-03, 20:39
  #98
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kan inte vara lätt för dig med grannar och hyresvärd osv. Jag menar polisen spärrar av hela jävla gatan och går in i din lägenhet fullt utrustad med strålskyddsuniform. Som granne skulle man ju undra lite.

Äh, var inte så negativ!
Jag skulle filma, göra en film och få 2 000 000 visningar på YouTube
och tjäna en slant!
Allvarligt, så måste ju Mulla vakta på varje steg han tar,
och speciellt då sådant som syns utåt och på nätet. Det räcker
säkert att ringa polis eller strålskyddsmyndighet och säga hans
adress, så är dom på väg...

Citera
2016-04-04, 13:33
  #99
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Tro fan att man skaffar en geigermätare om man blivit belagt med förbud att inneha radioaktiva ämnen. Ignorantia legis non excusat, allt som ska in i bostaden måste alltså kontrolleras. Dock är ju, som redan nämnts, i princip allting radioaktivt så det är ett sisyfosarbete vår kära Mulla har dömts till.

För övrigt underbar svengelska: "thougt that they had went upside down in all my things"

Tja, det är mycket som är radioaktivt. Uranglas räknas inte som radioaktivt ämne och kräver alltså inga tillstånd eller dyl även om man samlar stora mängder. Däremot kräver uranoxid i pigmentform tillstånd, men det är ingen som använder sådant vid glastillverkning idag.
Citera
2016-04-14, 21:20
  #100
Medlem
Mulla Krekars avatar
Nyss kom jag på en grej till som fattas. Jag hade en liten radioaktiv grej, som jag haft så länge jag kan minnas sen mannaminne. Den är i alla fall borta! Det är inte olagligt, eftersom jag tror den kommer från en brandvarnare.

Men vad jag kommer ihåg från rättegången förra gången, så vittnade en person från Strålsäkerhetsmyndigheten, under ed. Min advokat frågade vad som var lagligt att inneha, i Bq. Vittnet svarade (under ed) 100 kBq. En sån här bit ligger på ca 35 kBq.

Den måste jag naturligtvis göra anspråk på! Så de inte kasserar den!
Citera
2016-04-15, 21:57
  #101
Avstängd
wwrs avatar
Ni känner nog till det här, men för mig var det nytt. Verkar faktiskt farligt.
The nuclear boy-scout
https://en.wikipedia.org/wiki/David_Hahn
Och skadligt för huden, men han fick sin "nuclear energy badge" av scouterna
http://images.google.com/search?tbm=isch&q=david+hahn
Citera
2016-04-28, 21:04
  #102
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
...
Någon uppdatering i fallet? Vet du några fler detaljer kring husrannsakan (delgiven någon misstanke, etc)?
Citera
2016-04-30, 19:13
  #103
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Någon uppdatering i fallet? Vet du några fler detaljer kring husrannsakan (delgiven någon misstanke, etc)?
Har inte hört något från polisen än.

Men jag är vräkt från min bostad...

EDIT: Jag tror det har något med detta att göra också;
(FB) Bygga tårgasgranater?

Eftersom de tog mina tomma Theralen-flaskor... Jag skriver ju klart o tydligt att jag inte tänker tillverka sånt!
__________________
Senast redigerad av Mulla Krekar 2016-04-30 kl. 19:18.
Citera
2016-05-05, 10:51
  #104
Medlem
InKommerGostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Har inte hört något från polisen än.

Men jag är vräkt från min bostad...

EDIT: Jag tror det har något med detta att göra också;
(FB) Bygga tårgasgranater?

Eftersom de tog mina tomma Theralen-flaskor... Jag skriver ju klart o tydligt att jag inte tänker tillverka sånt!

På vilka grunder är du vräkt?
http://www.hd.se/lokalt/angelholm/20...adioaktiv-man/

Edit: Är du kanske vräkt för att du skrivit detta?
Citat:
[.......]Jag gjorde ett annat experiment med klorgas,[......]
(FB) Bygga tårgasgranater?

Du har ju inte skrivit när du gjorde experimentet. Jag antar att det var innan som hyresvärden förbjöd dig att göra kemiska experiment i din lägenhet
__________________
Senast redigerad av InKommerGosta 2016-05-05 kl. 11:02.
Citera
2016-05-05, 11:56
  #105
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InKommerGosta
På vilka grunder är du vräkt?
http://www.hd.se/lokalt/angelholm/20...adioaktiv-man/

Edit: Är du kanske vräkt för att du skrivit detta? (FB) Bygga tårgasgranater?

Du har ju inte skrivit när du gjorde experimentet. Jag antar att det var innan som hyresvärden förbjöd dig att göra kemiska experiment i din lägenhet
Ja, det var jättelängesen jag gjorde det, långt innan de var här första gången.

Det står som grund till vräkningen att jag missköter lägenheter o oroar grannar, genom att göra experiment hemma.

Jag har inte gjort ett enda experiment sen förra gången.
Citera
2016-05-05, 12:37
  #106
Medlem
InKommerGostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Ja, det var jättelängesen jag gjorde det, långt innan de var här första gången.

Det står som grund till vräkningen att jag missköter lägenheter o oroar grannar, genom att göra experiment hemma.

Jag har inte gjort ett enda experiment sen förra gången.

Hur ska du då gå vidare med detta? Förutsatt att polisen lägger ner nuvarande undersökning.

Ska du stämma hyresvärden för uppsägning utan grund, eller finns det någon annan du kan ge dig på för förtal?
Vilken typ av hyresvärd har du, privat eller kommunal?
Citera
2016-05-05, 13:53
  #107
Medlem
cmbws avatar
Radioaktiv man?

http://i.ytimg.com/vi/wIbZFO1mB98/hqdefault.jpg

(Nej RG, det är inte jag som kommenterat i artikeln)
Citera
2016-05-05, 14:21
  #108
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InKommerGosta
Hur ska du då gå vidare med detta? Förutsatt att polisen lägger ner nuvarande undersökning.

Ska du stämma hyresvärden för uppsägning utan grund, eller finns det någon annan du kan ge dig på för förtal?
Vilken typ av hyresvärd har du, privat eller kommunal?
Jag har en privat hyresvärd. Jag har för tillfället tagit kontakt med hyresgästföreningen, men har inte fått svar än. Mailade dem igår. Men förutsagt att det de lägger ner utredningen, så kanske jag kommer att stämma min nuvarande hyresvärd. Men jag har ställt in mig på att flytta i.a.f. Sen är jag 95% säker på vem det är som "tipsat" om att jag pysslar med olagligheter igen. Kanske blir en anmälan om, vad heter det? Falsk angivelse?

Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
Radioaktiv man?

http://i.ytimg.com/vi/wIbZFO1mB98/hqdefault.jpg

(Nej RG, det är inte jag som kommenterat i artikeln)
Haha...
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback