Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-01, 08:26
Medlem
Whitewaters avatar
Nu har den presenterats. Åsikter?

Påminner mycket om Model S tänker jag. Ful front, men säkerligen prisvärd med utgångspris på under 300k.

Galet med över 115.000 förbeställningar på 24h! Då ska man betänka att dessa förbeställer utan att ha sett bilen med en handpenning på 15.000:- och att onlinebokning inte kommit igång än. Hype som nästan slår Apple på fingrarna.

http://www.automotorsport.se/artikla...a-fran-eventet
Senast redigerad av Whitewater 2016-04-01 kl. 08:29.
Citera
2016-04-01, 08:28
Bannlyst
Läste om det på Aftonbladet.Trodde det var ett aprilskämt? Men så det stämmer?
Citera
2016-04-01, 08:29
Medlem
Whitewaters avatar
Inget skämt med detta. Lanserades dessutom igår, den 31/3. Innan skämtdagen alltså.
Citera
2016-04-01, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitewater
Påminner mycket om Model S tänker jag. Ful front, men säkerligen prisvärd med utgångspris på under 300k.

35k USD lär nog bli 400k SEK när den säljs i Sverige.

Man har verkligen gått all-in på pekskärmen, ser ju nästan parodiskt ut tycker jag.
Citera
2016-04-01, 12:32
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Visst är det fint att Tesla mer eller mindre ensamma skapar en marknad för elbilar. Men hur fan tänkte de med inredningen? Ingen tänkande människa sätter touch-kontroller i ett fordon, där krävs knappar och rattar som kan användas utan att man behöver titta på dem hela tiden, så att man kan hålla ögonen på vägen. Men de kanske har tänkt sig att ingen ska behöva titta på vägen i den här bilen, eftersom den kör sig själv även på grusvägar i Värmland?
Citera
2016-04-01, 14:32
Medlem
Whitewaters avatar
Tror det i stort är en prototyp så inredningen kan säkerligen ändras.
Citera
2016-04-01, 20:10
Medlem
Smurfhunters avatar
Det är första prestationen av Model 3, givetvis är inte interiören i det utförandet som gäller för den slutgiltiga Model 3. Det är vanligt att pressreleaser av bilar så är interiören så att de saknar många funktioner som kommer byggas in senare.
Citera
2016-04-01, 21:03
Medlem
-Mystics avatar
Bara att hoppas att den kommer i en hatchback/kombi/suv utförande, renodlade sedaner passar tyvärr inte min livsstil om enbart ska förlita mig på en bil. Något annat jag inte heller gillade var avsaknaden av dashboard, det ryktas om att det ska lösa sig med någon form av HUD... Vi får se.

I övrigt så är jag självfallet enormt imponerad, den var riktigt snygg. Vissa klagar på fronten (pga avsaknad grill), men jag tycker den är helt underbart snygg.
Citera
2016-04-01, 22:45
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
35k USD lär nog bli 400k SEK när den säljs i Sverige.

Man har verkligen gått all-in på pekskärmen, ser ju nästan parodiskt ut tycker jag.
Pekskärm är ju efterblivet att ha i en bil!
Föraren skall naturligtvis ha möjlighet att styra alla funktioner utan att behöva släppa vägen med blicken!

Jag har kört omkring en turnébuss (Fiat) med pekskärm, och då var jag alltid tvungen att be framsätespassageraren om hjälp så fort någon inställning skulle ändras, fullständigt värdelöst!
Citera
2016-04-01, 22:49
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Föraren skall naturligtvis ha möjlighet att styra alla funktioner utan att behöva släppa vägen med blicken!

Jag har kört omkring en turnébuss (Fiat) med pekskärm, och då var jag alltid tvungen att be framsätespassageraren om hjälp så fort någon inställning skulle ändras, fullständigt värdelöst!
Är talstyrning av flertalet funktioner helt uteslutet då?
Citera
2016-04-01, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Är talstyrning av flertalet funktioner helt uteslutet då?

Har ju funnits sedan 90-talet men har aldrig slagit igenom, av någon anledning. Människan är nog inte bekväm i den typen av manövrering helt enkelt.
Citera
2016-04-01, 22:54
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods

Hade Fiaten möjligtvis autopilot? Autopiloten fungerar redan nu utmärkt på motorväg, innan Model 3 har släppts så har vi säkert fått 2.0.

Model 3n har ju också en helt enorm skärm jämfört med andra tillverkare, varför skulle funktioner som klimat, defrost etc vara svårare att hitta på den efter ett par hundra mil.

Visserligen vill jag ha fler knappar på ratten, det fixar dom förhoppningsvis tills release.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in