Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-10, 15:13
  #649
Medlem
Random.Heros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Mitt brorsbarn säger att han läst en Batmanserie där Batman får superkrafter för en dag och bland annat är helt lyrisk över att han kan flyga (vilket man kan förstå). Tyvärr minns inte brorsbarnet vad serien heter.
Superman/Batman #53 från 2008? I den förs Supermans krafter in i Batman.
Citera
2015-08-10, 17:52
  #650
Medlem
Tack för tipset
Citera
2015-08-11, 07:54
  #651
Medlem
Random.Heros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Tack för tipset
Hoppas att det är rätt. Annars så får jag gräva djupare i mina tidningslådor haha
Citera
2015-08-11, 15:26
  #652
Medlem
Tydligen skulle Vattenmannen också varit med i serien. Låter mest som att han sett en tecknad film på Cartoon eller något, där de hade Lagens Väktare som serie. De i sin tur kan ha inspirerats av den tecknade serien från tidningen. Jag såg Lagens Väktare på Cartoon en gång och då var Batman uppgiven för att han inte hade superkrafter och ville lämna gruppen för "ni tycker ändå att jag inget kan göra". Sen var det han som räddade Superman och Blixten och de andra, på slutet i det avsnittet så klart.
Citera
2015-08-14, 16:49
  #653
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Tydligen skulle Vattenmannen också varit med i serien. Låter mest som att han sett en tecknad film på Cartoon eller något, där de hade Lagens Väktare som serie. De i sin tur kan ha inspirerats av den tecknade serien från tidningen. Jag såg Lagens Väktare på Cartoon en gång och då var Batman uppgiven för att han inte hade superkrafter och ville lämna gruppen för "ni tycker ändå att jag inget kan göra". Sen var det han som räddade Superman och Blixten och de andra, på slutet i det avsnittet så klart.

Kan det ha varit någon äldre serie? Minns någon gammal serie från Läderlappen-tidningen (tror jag) där Lagens Väktare möter en skurk som har ett namn i stil med "Utjämnaren", som på något sätt lyckas fördela ALLAS superkrafter och fysiska förmågor jämt mellan dem. Så alla blir lika långa (dvs ganska korta, eftersom Atom är med i gänget), alla kan flyga lite grann, alla har en svag laserblick, alla kan springa väldigt snabbt (men alltså inte lika snabbt som Stålis eller Blixten kan i normala fall) osv.
Citera
2015-08-14, 20:04
  #654
Medlem
Det kan ju ha varit den serien. Tydligen fick Batman superkrafter under ett dygn av någon magiker eller något. På tal om serier från Gigant minns jag när Batman fick ett råtthuvud istället för sitt vanliga huvud, av någon tjomme med trollspö. De andra från Lagens Väktare blev också delvis djur.
Citera
2015-08-27, 11:24
  #655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meloveulongtime
Hej.

Undrar om det finns någon Batman pocket eller serie tidning som riktar sig till äldre läsare.
Helst rätt rå brutal och dyster. OM ni vet om några.

Skriv gärna eller rekommendera några.

Tacksam för svar.

Nästan alla post DKR.
Prova The Killing Joke och Death of the Family. Bra start för det du är ute efter skulle jag säga.
Citera
2017-03-21, 18:33
  #656
Medlem
Har en fråga angående namn på en skurk (villain) som jag kom i kontakt med när Batman sändes om lördagsmorgonen.

"Skurken" var ifrån början en vanlig man (herre) som tyvärr var väldigt ful och behövde sminka sig för att kunna gå ut bland folk och han blev en skurk efter att de kastade ned honom i en stor behållare innehållandes kemiska vätskor som ska bli smink och därefter blev han nästan som en brun Jabba da the Hutt.

Någon som vet vem jag menar?
Citera
2017-03-21, 22:47
  #657
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Har en fråga angående namn på en skurk (villain) som jag kom i kontakt med när Batman sändes om lördagsmorgonen.

"Skurken" var ifrån början en vanlig man (herre) som tyvärr var väldigt ful och behövde sminka sig för att kunna gå ut bland folk och han blev en skurk efter att de kastade ned honom i en stor behållare innehållandes kemiska vätskor som ska bli smink och därefter blev han nästan som en brun Jabba da the Hutt.

Någon som vet vem jag menar?
Clayface troligtvis Bild
Citera
2017-07-13, 11:21
  #658
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Har en fråga angående namn på en skurk (villain) som jag kom i kontakt med när Batman sändes om lördagsmorgonen.

"Skurken" var ifrån början en vanlig man (herre) som tyvärr var väldigt ful och behövde sminka sig för att kunna gå ut bland folk och han blev en skurk efter att de kastade ned honom i en stor behållare innehållandes kemiska vätskor som ska bli smink och därefter blev han nästan som en brun Jabba da the Hutt.

Någon som vet vem jag menar?


Det är Clatyface som sagt.
Avsnittet heter "Den Formbara Människan" på svenska i Batman TAS
Matt Hagen blir skadad av krämen eftersom det torkar ut huden för honom.

Riktigt bra avsnitt måste jag säga


Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Clayface troligtvis Bild
Citera
2017-12-03, 11:17
  #659
Medlem
Tydligen har Bane lyckats att bryta ryggen av Batman 2 gånger, enligt en serie jag läste. Är det någon som vet hur Bruce Wayne fick ryggen läkt andra gången?
Citera
2018-01-22, 10:44
  #660
Moderator
Popesizes avatar
Lite meta kanske, men jag måste bara rekommendera dokumentären Batman and Bill som handlar om den mindre kända skaparen av Batman, Bill Finger.

https://youtu.be/YcBDjjY2swE
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback