Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-04, 21:34
  #697
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Att Bane knäckt ryggen på Batman (är väl 2 ggr detta skett) det är väl känt, men jag visste inte att Stålmannen faktiskt brutit ryggen på Läderlappen oxå. Jag vet inte om den serien finns utgiven i Sverige.

Sidan där det sker: https://m.imgur.com/gallery/yYzpF

Jag blir lite nyfiken på hur Alfred blev så stark.

Edit: Missade att scrolla ner på sidan där det bland annat står: "For context: This is the Injustice comic and Alfred used a replicated pill that gives your body baseline super powers for a time."
__________________
Senast redigerad av Man-At-Arms 2021-01-04 kl. 21:47.
Citera
2021-03-08, 12:39
  #698
Medlem
Ja, läser man 70-talets Gigant där Läderlappen och Stälmannen är såta vänner, så är det omöjligt att tänka sig att en dag kommer en serie där Stälmannen vill göra Läderlappen invalid.
Citera
2021-04-26, 10:29
  #699
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Ja, läser man 70-talets Gigant där Läderlappen och Stälmannen är såta vänner, så är det omöjligt att tänka sig att en dag kommer en serie där Stälmannen vill göra Läderlappen invalid.

Hade det varit tecknat i Animiated Series så hade Batman plockat fram ur sitt bälte
en liten bit grön Kryptonit framför Stålmannen
Citera
2023-08-18, 20:03
  #700
Medlem
Man-At-Armss avatar
Läste en äldre artikel i tidningen "Bild och Bubbla" om Frank Millers "The Dark Knight Returns", där författaren påstår att "Jokern är bög." Alltså, inte att Jokerns känslor gentemot Batman kan tolkas som att han är homosexuell eller bisexuell, utan: Jokern, han är bög.

Det var många år sedan jag läste "The Dark Knight Returns" och därför undrar jag om Jokern är tydligt homosexuell i Frank Millers Batman?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback