Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-06-04, 19:48
  #25
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Önskar man kunde byta östersjön mot det där vattnet
Citera
2017-06-04, 20:08
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SprayLord
Bumpar och uppdaterar tråden till någon slags 2017-status:

Det är tunnsått med glada uppdateringar om årets havsöringfiske...
Hade förväntat mig mer rapportering i forumet. Är det ett dåligt år?
Väldigt blandade resultat(som vanligt) Så om det är ett dåligt år eller inte är svårt att säga.
Citera
2017-06-04, 20:14
  #27
Medlem
Gott om öring. Sök rätt förhållande. Just nu enormt mycket tobis längs kusten En Snurrebassen eller 360 är bra imitation på tobis. Småskit som sandräkor och märlor skiter de i när det är så gott om tobis.
Citera
2017-06-06, 00:24
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Väldigt blandade resultat(som vanligt) Så om det är ett dåligt år eller inte är svårt att säga.

Det är bra, brukar vara blandade rapporter varje år. 2016 var fantastiskt fint.
Bor inte i Sverige, så jag dyker inte upp i mina vadare på västkusten förrän juli månad. Men man vill ju piska upp lite förhoppningar och fiskarglädje fram tills dess.
Citera
2018-06-05, 13:56
  #29
Medlem
Under våren har jag matats med dystra rapporter om dåligt fiske efter havsöring längs med kusten.
Nu när jag själv hade möjlighet till två heldagar tycktes förutsättningarna vara helt värdelösa – gassande sol, klarblåa himlar, hög värme (för att inte nämna en raskt stigande vattentemperatur) och närmast vindstilla. Hade således lågt ställda förväntningar.

Men det visade sig bli ett fantastiskt fiske. Krokade hela 16 st vackra silverpilar, och tappade också ca. 5-6 st.
Fiskade varierat på både grunt (0,5 meter) och djupare vatten (2-4 meter). Provade de flesta metoder jag brukar köra – skeddrag/Snurrebassen + upphängare, flötmete med makrillstrimla, en slags fri lina/fishfinder rig-artad historia med levande tångräka, samt jig med japansk räkimitation.
Allt gav utdelning.

Har under de senaste 20+ åren fört logg över väderförhållanden kontra fångst och har aldrig tidigare haft så bra utdelning under den här typen av förhållanden.
Det slår mig att jag kan haft turen att ha tajmat in en feeding spree av något slag. Det kan vara så att tångräkan blivit extra aktiv av solen och värmen.
Citera
2018-06-12, 09:22
  #30
Medlem
448s avatar
Eller så kunde inte firrarna ligga på djupet i en månad o sura och var tvugna att ge sig ut fast dom inte gilla läget med klart stilla vatten
Citera
2018-06-27, 12:55
  #31
Medlem
Hur ser fisket ut såhär års?
Citera
2018-06-27, 13:15
  #32
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricJansson
Hur ser fisket ut såhär års?
När jag varit ute och fiskat makrill har jag tagit fler öringar än makriller! Hör nog till undantagen, sent på kvällen/natten är fisket bäst nu på sommaren.
Citera
2018-06-27, 13:25
  #33
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricJansson
Hur ser fisket ut såhär års?

Beror nog väldigt mkt på var man befinner sig kan jag tänka.

Söndag-Måndag blev facit 6 godkända på spinnfiske(Hansen Silver Arrow, silver/blå, 18gr) från båt, längs bergssidan på ett par öar samt 2 krokade på dörj i samma område. Behöll 2st för rökning och återbördade resten.
Platsen var nordväst om Grebbestad.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback