Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-11-20, 18:02
  #1
Medlem
mossan_kylens avatar
Som rubriken redan avslöjat lyder min fråga, kan man ta med cansen under en flygresa? Är nämligen så att jag ska nu i december flyga ner till Nederländerna och mina kompis där kan fixa biliga cans, vilket jag givetvis tänkte köpa med mig, men utsäts inte cansen för ett enormt tryck där uppe i det blå?
Undrar om det är någon som har erfarenhet av detta, att flyga flygplan med cans

hör av er, och fram tills ni hör av er: Som jag alltid säger Lev livet!
/ mossan
Citera
2005-11-20, 18:10
  #2
Medlem
Tacoritzs avatar
Klart dom utsätts för tryck men jag skulle inte vara rädd för att dom förstörs. Däremot tror jag att det är olagligt att ta med dom. Det står nog på flygplatsen vad som gäller.
Citera
2005-11-20, 18:23
  #3
Medlem
memorexoneces avatar
Du får nog inte ta med dig burkarna. Testa att ringa till flytbolaget och fråga.

Annars kan du kolla vad frakten kostar för att posta hem dom till dig och se om du fortfarande sparar på att köpa burkarna där.
Citera
2005-11-20, 18:45
  #4
Medlem
grimms avatar
Sprayburkar är ej tillåtna att ta med, noterade detta senast jag åkte utomlands.
Citera
2005-11-20, 19:37
  #5
Medlem
xceLs avatar
vet ej men har svårt att tänka mig, är du i Spaninen nu eller?
Citera
2005-11-21, 13:33
  #6
Medlem
The Fugazis avatar
När jag åkte till Belgien i våras var det ingen som klagade. Hade med mig kannor för iallafall två seriösa pieces. Flög med Ryanair, och ingen i röntgen sa nåt, varken på väg dit eller hem.

Dom enda som sa nåt var campingen. "No things with gas on the area".. nötter. Sen såg man folk som sprang omkring med allt möjligt som skulle kunna göra tusen gånger mer skada än mina bäbisar. Jaja, jag fick tillbaka dom sen iallafall.
Citera
2005-11-21, 17:16
  #7
Medlem
mossan_kylens avatar
Okey men det låter helt perfekt, inte tillåtet men va fan, stoppa dom i väskan i en påse och blir man stoppad betalar jag frakten!
Tack för alla svar
Citera
2005-11-22, 02:10
  #8
Medlem
Chupacabras avatar
Det är inte tillåtet, men de brukar komma igenom screeningen i de flesta fallen... Däremot är det ovärt att ta risken, särskilt ifall du tänkte ta med dig många!

Jag säger som memorexonece, köp upp dig på ett rejält lager och posta hem...
Citera
2005-11-24, 16:41
  #9
Medlem
mossan_kylens avatar
Ja men dom är ju inte överdrivet mycket biligare i Sverige.
Jag och min holländska polare har redan bestämt oss för att måla där, istället för en kanske jag gör två tre mendans jag endå är nere där en vecka.
Orkar inte frakta hem dom, frakten blir ju en hyfsat hög kostnad också, då kan jag lika gärna köpa här i Malmö för 35 kronor styck istället för 27 plus frakt, men tack endå

/ Lev livet !
Citera
2005-11-24, 17:46
  #10
Medlem
Jag flög från shlm inom sverige, då blev nån tant i kostym pisst och vägrade låta mig ta med den, hade bara dårå :P, Men då stod det några sköna killar, tror det var nån annan som tipsade mig på plats. Dom tog den och lad den i en alldeles för stor kartong som det stod "farligt gods# på om jag minns rätt, så vare lungt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback