Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-11-22, 18:50
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tweek_
Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om. Riktigt dyra LCD-tv är väl ok, men de billiga är om möjligt ännu sämre än budget-plasmorna. De är ljusstarka och har därför ofta taskig svärta, analog-tv blir blaskigt och färgerna smälter ihop. Matar du med VGA eller DVI från dator blir bilden självklart grymt mkt bättre än en lågupplöst plasma, då LCD är högupplösta. Men jag har ännu inte sett ngn LCD som kan mäta sig med t.ex. Panasonics plasmor i de högre prisklasserna, du får gärna tipsa mig om du vet någon.

EDIT: Sen ska man heller inte döma plasmor som står upe i butikerna. De matas i 9 fall av 10 med en splittad analog skräpsignal, och ger inte skärmarna rättvisa på ngt sätt. Många har ställt sig frågan varför Elg och dyl. gör på detta sätt, men ingen har ännu kommit på någon vettig teori.

Varför de Matar sina TV med dålig signal medvetet beror på att, om de skulle visa HD-DVD på alla skärmar skulle alla som köpt sin TV lämna tillbaka dem när de kommer hem och kopplar in vanlig antenn.
för att inte vilseleda kunden visar de dålig bild, då blir kunderna positivt överraskade när de kommer hem istället för negativt..
Citera
2005-11-22, 19:02
  #14
Medlem
Marulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kollar
Varför de Matar sina TV med dålig signal medvetet beror på att, om de skulle visa HD-DVD på alla skärmar skulle alla som köpt sin TV lämna tillbaka dem när de kommer hem och kopplar in vanlig antenn.
för att inte vilseleda kunden visar de dålig bild, då blir kunderna positivt överraskade när de kommer hem istället för negativt..

Självklart är det så att företag inte försöker vilseleda kunden.
Låt mig ge fler exempel på sånt som man blir positivt överraskad över när man kommer hem.

jag köpte superlim som enligt reklamen kan lyfta en bil med en droppe lim, sen kommer man hem och märker att den är mycket starkare än så och klarar ett tåglok.

På mac donaldsreklamen ser hamburgarna alltid så ihoptryckta och vidriga ut, men när man väl går på mac donalds så blir man positivt överraskad varje gång.

När jag var liten så köpte jag såna där små ormar som började leva när man häller vatten på dom från buttricks... du skulle sett hur förskräckt jag blev när jag hällde vatten på dom. Omslaget visade en stor orm som kröp upp ur bägaren, men när jag kom hem märkte jag att den var stor och skräckinjagande som en fullvuxen anakonda.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback