Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-31, 13:01
  #1
Medlem
Jag har på äldre dag fått upp en kärlek för dedikerade servrar och fastnat djupt för Debian (konstigt men sant). Tyvärr har effektivt undvikit alla rättighetsproblem genom att ständigt köra som root och ge fulla rättigheter till alla mappar.

Rättigheter på Linux är ett stort djupt hål som jag inte förstår alls... och något jag måste ta tag i då det är en vital del av hela operativet.

Nåja, till problemet.

Jag har testat både Plex och Emby och gillar båda, men ständigt fastnar jag i rättighetsfällan. Undertexter och Coverart laddas ner till mapparna men blir bara 0kb stora och kan därför inte öppnas. Någon som har tips på hur jag löser det? Hur sätter jag rättigheterna?

Alla filmer och mappar ligger på en separat Debian Sambaserver vars mappar är monterade i Emby/Plex-servern som root. Så jag fattar nada...

Tacksam för hjälp... och ja - jag vet att jag är en idiot som använder Root, men försök förbise det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback