Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-11-20, 17:47
  #1
Banned
C-korvs avatar
Jag köpte en 20tums plasma tv på on/off och när jag komm hem så såg jag att det var ju fan inget plasma utan lcd stod det på tv ???

Vad är det har jag blivit lurad eller vad tror ni ?
Citera
2005-11-20, 17:49
  #2
Medlem
systems avatar
Jag har för mig att LCD är bättre än plasma. Isåfall är det bara att tacka och ta emot.
Citera
2005-11-20, 17:52
  #3
Medlem
Plasma är ju bara skit. LCD är mycket bättre.. Så jag tycker du ska vara nöjd med ditt köp
Citera
2005-11-20, 22:51
  #4
Medlem
Sgt John Keels avatar
Om jag inte är helt efter så tillverkas inte plasmaskärmar i mycket mindre än 40".

/Adrian
Citera
2005-11-20, 22:55
  #5
Medlem
tweek_s avatar
Plasma tillverkas normalt sett inte under 42", ibland i 32". Sen kan man inte säga att LCD är bättre än plasma, det beror väldigt många saker.
Citera
2005-11-21, 13:08
  #6
Medlem
Jimis avatar
Köpte du en Plasma och fick en LCD har det ju självklart blivit något fel. Tycker du ska höra av dig till butiken och reda ut det, mest för att slippa besvär vid eventuella garanti probem.

Själv skulle jag bli besviken om jag fick en LCD när jag köpt en plasma tv, men det är bara vad jag tycker
Citera
2005-11-21, 13:10
  #7
Medlem
Jag va och kollade på platt teve, tycker ALLA är dåliga. uppdateringarna är ofta ryckiga och färgerna indelade i pixel fält, ser ut ungefär som om man har halv taskigt codec. Blev jätte besviken, jag hittade ingen som jag vill ha, oavsett pris. Vad ska man gör, vill inte ha en projektor.
Citera
2005-11-21, 13:12
  #8
Medlem
bananes avatar
Ofta matar dom lcd/plasmor i butikerna med dålig signal.
Ska man få ut bra bild ur en lcd/plasma krävs imho:
Digitalbox med bra kablar eller en dvdspelare med hdmi/dvi/komponentutgång och progressiv signal.
Citera
2005-11-21, 13:34
  #9
Medlem
Troligen har dom väl skrivit fel någonstans ,

Men om du är nöjd med TVn och fick ett bra pris vad spelar det då för roll egentligen om det är plasma eller LCD det viktigaste är väl att _du_ är nöjd med ditt köp?
Citera
2005-11-21, 14:39
  #10
Medlem
En sak är i alla fall säker, KLAGA INTE! En LCD är betydligt bättre änen plasma, en LCD tänder och släcker sina ljuspunkter medans en plasma bränner in ljuspunkter på skärmen vilket gör att en plasma efter några år kommer att vara "inbränd"
En enkel förklaring, så var nöjd och glad!
Citera
2005-11-21, 16:15
  #11
Medlem
tweek_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungKungen
En sak är i alla fall säker, KLAGA INTE! En LCD är betydligt bättre änen plasma, en LCD tänder och släcker sina ljuspunkter medans en plasma bränner in ljuspunkter på skärmen vilket gör att en plasma efter några år kommer att vara "inbränd"
En enkel förklaring, så var nöjd och glad!

Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om. Riktigt dyra LCD-tv är väl ok, men de billiga är om möjligt ännu sämre än budget-plasmorna. De är ljusstarka och har därför ofta taskig svärta, analog-tv blir blaskigt och färgerna smälter ihop. Matar du med VGA eller DVI från dator blir bilden självklart grymt mkt bättre än en lågupplöst plasma, då LCD är högupplösta. Men jag har ännu inte sett ngn LCD som kan mäta sig med t.ex. Panasonics plasmor i de högre prisklasserna, du får gärna tipsa mig om du vet någon.

EDIT: Sen ska man heller inte döma plasmor som står upe i butikerna. De matas i 9 fall av 10 med en splittad analog skräpsignal, och ger inte skärmarna rättvisa på ngt sätt. Många har ställt sig frågan varför Elg och dyl. gör på detta sätt, men ingen har ännu kommit på någon vettig teori.
Citera
2005-11-21, 16:19
  #12
Medlem
Hade du vetat nånting om nånting så hade du också vetat att 20 tums plasma skärmar inte tillverkas.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback