Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-30, 17:34
  #1
Medlem
Adolf-Bengtssons avatar
Sten Levander, Professor Emeritus i Psykiatri, vad finns det för skvaller, fakta och annat smadkigt om honom?

Sten Levander, Professor Emeritus i Psykiatri är flummig.
Sten Levander, Professor Emeritus i Psykiatri följer politiska direktiv.
Sten Levander, Professor Emeritus i Psykiatri är känd från TV (Efterlyst).
Sten Levander, Professor Emeritus i Psykiatri dömer dem som tycker fel.
Sten Levander, Professor Emeritus i Psykiatri har integritet.
Sten Levander, Professor Emeritus i Psykiatri sitter på höga hästar.

Från wikipedia.se:

Vad finns mer för fakta, skvaller och annat smaskigt om denne man, Sten Levander, Professor Emeritus i Psykiatri?
Citera
2016-03-30, 22:49
  #2
Medlem
Att medförfattaren till boken av Levander som du nämner är Ola Gefvert är ju inte vidare vackert på CV:et.

Lyssna på radiodokumentären "Den fastspända flickan" eller läs trådar om Ola Gefvert eller "Fallet Nora" om du inte gjort det.

Om Sten Levander är en småpåve som mjölkar staten på pengar är det ju inte förbjudet och vill han sunka ner sin karriär genom att medverka i skräp-TV får han självklart göra det.

Riktigt vidrigt blir det förstås bara om han skulle ha Gefvert-tendenser i yrkesutövandet och arbetar/har arbetat med Gefvert när det gäller annat än läromedel. I synnerhet om han varit så ryggradslös och girig att han gjort det efter att Gefverts vidrigheter avslöjades
och hans karriär som en mindre lyckad Bert Karlsson inom psykatirin tack och lov gick åt helvete.
Citera
2018-06-28, 18:11
  #3
Medlem
Tokige-Torstens avatar
Sten Levander skriver ut "enorma" mängder narkotika, bl.a. till kriminella;
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...la-forsvarligt
Citera
2018-06-28, 20:04
  #4
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Till Aftonbladet säger Sten Levander att han inte oroar sig för anmälan.

– Jag är inte alltför rädd. Vad jag förstår har man kritik mot min journalföring och att jag förskriver höga doser centralstimulantia.

– Vad det första beträffar så kan jag säga att jag skrivit psykiatriska journaler i 51 år. Naturligtvis har utvecklingen ändrat praxis, men jag har inte ändrat praxis eftersom jag anser att utvecklingen är fel. IVO kan inte läsa mina journaler, de har ingen kompetens för det.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...la-forsvarligt

Jösses vad han kör över dom och det var riktig humor att läsa den här artikeln. Ungefär som att jag är gud, och resten är totalt okunniga inklusive IVO.
Citat:
Men Levander slår tillbaka. I ett yttrande skriver han att han inte kommer ”leverera uppgifter” om patienten och ”det ska ni vara tacksamma för”.

”Ni vill inte träffa honom. Jag sköter honom på mitt sätt, och det ska ni (och samhället) vara tacksamma för”, skriver Levander i yttrandet.

Hahhahah, jag dör av skratt.
Citera
2018-06-28, 21:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...la-forsvarligt

Jösses vad han kör över dom och det var riktig humor att läsa den här artikeln. Ungefär som att jag är gud, och resten är totalt okunniga inklusive IVO.


Hahhahah, jag dör av skratt.
I och för sig så har Levander rätt i att det i Sverige råder närmast en fobi mot att skriva ut benzopreparat och liknande. Detta medför att många far illa och människor runt omkring dem riskerar att fara illa.

Levander kan absolut ha en poäng med att han "sköter folk". Sedan psykiatrin lämnat walk over och alla utom de totalt farligaste är ute i samhället så kanske det är sådana som Levander som fått kliva in och styra upp saker och ting.

Givetvis ska journalföringen skötas. Det har han inga ursäkter för.
Citera
2018-06-28, 22:12
  #6
Medlem
Gretapowers avatar
Nu åker hans legitimation, allt annat är såklart skandal.
Han var en stor idol för mig tidigare men nu har jag omvärderat honom totalt. Oavsett om han är en god eller ond människa ska han såklart straffas för detta. Ta legitimationen och kanske fängelse?

Är Levander kanske en psykopat?

Sten Levander säger att han är vetenskapen, vetenskapen är inte med dig i detat Levander. Nu för du visa korten!
Citera
2018-06-28, 22:29
  #7
Medlem
Tokige-Torstens avatar
Jag tror Levander har rätt! Han skulle knappast missbruka sin förskrivningsrätt för narkotiska preparat.

Han är känd rättspsykiater, o har därmed jobbat med många kriminella. Faktum är att ADHD är en vanlig diagnos bland tungt kriminella. Normalt döms man till fängelse, men har man andra diagnoser också o döms till rättspsykiatrisk vård ska man givetvis få behandling för sin ADHD också.

Enligt artikeln rör det sig främst om centralstimulantia (metylfenidat o amfetamin), vilken är den bästa medicinen mot ADHD. Det måste ju hur som helst uppföljas så att medicinen inte missbrukas eller hamnar i fel händer. Men om det är nån som haft många ADHD-patienter, så är det nog Sten Levander!

Jag litar på att han har kontroll över förskrivningen av medicin!
Citera
2018-06-28, 22:35
  #8
Medlem
Gretapowers avatar
Det borde du inte göra. En total oförmåga att ta till sig kritik och rent av barnsligt beteende av honom. Förstöra journaler och annat. GW kör lite samma stil, bombastisk och svulstig, kanske inte kamma håret. Men detta är utom all kritik. Vad han säger är att han är deras drugdealer, annars går de till kriminella marknaden.. HAHA! Gängledare är för fan kriminaliteten. Dessutom benzo kan verka hämningshämmande och psykopater som är gängledare behöver verkligen inte få pushat drugs.

Klipp legitimationen med stor toung och så får han börja odla morötter! Klippa toung vi vill se klippa toung vi vill se!
Citera
2018-06-28, 22:52
  #9
Medlem
Det jag tycker är jävligt är att människor som behöver mediciner inte får (Benzo) men att kriminella då ska ha det som någon slags belöning (de skapar problem, oro och ångest för andra) medan kvinnor matas med andra mediciner (som gör dem sjuka istället). Det som var högst anmärkningsvärt var att han påtalade om att han skulle kallas golare i den kriminella världen. Som hederlig så kanske man inte i tid och otid försöker sabotera för andra människor men kriminella normer är inte våra. Alltså, jag som inte begår brott eller är inblandad i kriminell aktivitet, har inte samma antisociala normverk. Det är fult att vara psykopat och totalt opålitlig i affärer men förhelvetet, är man inte kriminell kan man väl för fan inte gola ner andra? Jag trodde det var något människor som var involverad i kriminalitet har för varandra, lite som tjuvheder, alltså du snackar inte och jag gör inte det.

Som kvinna vill jag inte ha en psykiatri som styrs av antisociala normer. Alltså inte många som höjt på ögonbrynen när jag anmält hot mot mig, men det är ändå känsligt längst ner i botten av samhället. Jag vill dessutom, när jag orkar ha ut exakt alla papper överallt ifrån eftersom det är saker som är konstigt med vad folk skrivit. När folk kräver journaler, ska de lämnas. Jag tror knappast att det blir offentliga handlingar via IVO. Om jag som privatperson väljer att bli offentlig är något annat.

Tänk er för innan ni börjar klottra i folks papper idioter! Ingen chock dock. Enligt psyk är jag psykotisk varje gång jag klagar på något. I det inkluderas extremt märkligt förfarande gällande annan. Även om det inte riktigt gällde den här individen. Men patienten har alltid fel. Tills tidningarna säger liknande saker
__________________
Senast redigerad av Ordmojlig 2018-06-28 kl. 22:56.
Citera
2018-06-28, 23:24
  #10
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Med det resonemanget bör ju samhället stoppa åt kriminella lite allt möjligt som dom ändå kommer skaffa på kriminell väg, typ pengar, sex och bekräftelse. Sten Levander han ingen känsla för sunt förnuft. Minns någon historia han berättade om hur han slog ner en snubbe som trängde sig i en kö, för att han var en ”principstyrd person”. Säkert jättekunnig, med någon sorts egoproblem.
Citera
2018-06-29, 03:27
  #11
Medlem
farfars avatar
Nu kör han sitt eget race fullt ut, och när han inte har en organisation runtomkring sig som sätter gränser så kan hans övertro på sin egen förmåga få fritt spelrum. Ett klassiskt exempel på pensionerad men privatpraktiserande läkare som spårat ur.
Citera
2018-06-29, 11:13
  #12
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag har av en ren slump lyckats följa Sten Levanders olika uppdrag under många år.
Sett honom både i rörlig media, hört honom och läst honom.
Min uppfattning är att detta är en mycket balanserad och stabil läkare som vet att göra rätt även om det strider på den för tiden rådande PK-kulturen.

Han är ingen pillertrillare i vanlig mening.
Lugn, saklig, kunnig och erfaren.
Med förmåga att uppnå resultat i det han sysslar med då han verkligen sköter sina åtaganden fullt ut.
Detta har många problem med.
Men varför Levander fortsätter är pga av att hans erfarenhet och verkligheten visar på resultat och att hans värsta skeptiker inte kan ett skit om vad detta handlar om.
Men dom har åsikter. Dom tycker.
Och med hjälp av att tycka utan kunskap kommer man ingenstans med pat.grupper som Sten Levander hanterar i detta fobiska benzoland med alla dessa flockar av veta-bättre-typer som ingenting vet.

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback