Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-02, 11:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Och varför skulle det vara något annat än en ytterligare en lögn för att påverka fårskocken? Droger är olagliga för om de vore lagliga så skulle man inte kunna tjäna tillnärmelsevis lika mycket pengar på dem. De har hittat på kriget mot droger är samma personer som tjänar pengar på internationell knarkhandel. De sätter alla konkurrerande småknarkhandlare i fängelse så att de själva kan ha monopol på lönsam knarkhandel.

Har du empiriska bevis för detta, eller är det bara en spekulation/konspirationsteori från din sida? Kom gärna med länkar från en respekterad källa.
Citera
2016-04-03, 16:25
  #14
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerkalo
Kom gärna med länkar från en respekterad källa.

Hade du tänkt dig att det skulle stå i nationalencyklopedin eller? Att bland annat CIA har sysslat med mycket storskalig knarkhandel är ingen hemlighet precis.
Citera
2016-04-04, 17:02
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Hade du tänkt dig att det skulle stå i nationalencyklopedin eller? Att bland annat CIA har sysslat med mycket storskalig knarkhandel är ingen hemlighet precis.

https://en.wikipedia.org/wiki/Allega...ug_trafficking
https://en.wikipedia.org/wiki/CIA_in...ne_trafficking

(Människor som år 2016 anser att Engelska Wikipedia fortfarande är en opålitlig källa, vet inte vad dem pratar om).

Citat:
De har hittat på kriget mot droger är samma personer som tjänar pengar på internationell knarkhandel. De sätter alla konkurrerande småknarkhandlare i fängelse så att de själva kan ha monopol på lönsam knarkhandel.

Alltså jag tror mycket väl att det är på detta vis, men jag jag har inga empiriska bevis som jag kan använda mig av i en argumentation. Det är endast en spekulation från min sida, då jag nämligen inte skulle "förvånas" om det vore "sant". Kom gärna med länkar som stödjer detta påstående.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback