Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-30, 02:41
  #1
Medlem
En överlag bra skriven artikel men från en tjej som redan har bestämt sig för att vara "PK"

unvis.it/www.sydsvenskan.se/malmo/ratten-att-bara-fa-vara/

Det enda jag riktigt hakar upp mig för är detta

"I veckan kom nyheten att Diskrimineringsombudsmannen kommer att utreda om Hylliebadet har begått ett lagbrott eller inte när de bara höll öppet för kvinnor den 8 mars. En av dem som har anmält badet till DO är moderate malmöpolitikern Patrik Reslow[1].

Notera att jag skriver ”höll öppet för” istället för ”portade män från”"


Så enligt hennes oslagbara logik kan nattklubbar, restauranger etc inte diskriminera om de håller öppet endast för rastifierade vs vita, eller män vs kvinnor eller "pursvenskar" vs "invandrare"

Så indirekt tycker hon man får vara hur selektiv som helst bara man inte förbjuder folk att komma in, men bar tillåter vissa att komma in?

Hur tror ni att detta kommer kunna spelas ut i övriga branscher om detta blir ok?

Skit i åldergräns detta är endast öppet för för folk med ID tryck innan år XX.
Detta ställe är endast öppet för ID's från Sverige etc.

Då är det ok alltså?
Citera
2016-03-30, 02:53
  #2
Medlem
Knotknets avatar
Svårt att veta vad du menar. Om jag svarar på frågan i rubriken så finns det ju många bra hjälpmedel att tillgå där blindhund är den främsta.

Du skriver om något helt annat i ditt inlägg. Kan du förtydliga frågan lite?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback