Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-03, 11:42
  #25
Medlem
Någon som vill ta en tur till Färgfabriken? Vore fett, har aldrig gjort något sånt här förut om man inte räknar när man var liten och gick igenom tvärbanans tunnel mellan årstadal/årstaberg :P
Citera
2017-02-23, 01:07
  #26
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Hur intressant det är att se det som är där är subjektivt, du kanske tycker det är mer spännande än mig. Jag menar, vad har du att förlora på att dra dit? Se till att vara iallafall 2st och titta efter var ni sätter fötterna så kommer ni troligtvis klara er ok. Om du efteråt känner att 'shit, detta var kul' eller 'usch va trist' det kan man ju ta då. Viktiga är ju att man faktiskt äventyrar lite, så trots allt, kör hårt om du känner fört liksom, bättre att ångra det man gör än det man inte gör.

Tack för trevligt och tydligt svar! Är bara 19, alltså född åt helvetes för sen gerenation för detta tyvärr :/ Men tack så mycket! Är du fortfarande aktiv inom detta intresse?
Citera
2017-03-03, 13:30
  #27
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeptum
Ok, tack för svar. En kompis till mig påstår att det ska vara vakter där. Stämmer det?

Rapid bevakningstjänst har sitt hq precis bredvid.
Citera
2017-03-03, 23:34
  #28
Medlem
Var där förra veckan (i Färgfabriken, inte kolsyre) och det var inte några som helst problem med bevakning eller annat, bara att dra upp ett sånt där gallerstängsel som sitter i ett betongblock i marken och traska in. Mötte en äldre gubbe inne på området som frågade om vi hade sett några ungdomar, tydligen hade några kastat sten på hans båt som låg förtöjd utanför.
För att komma in i själva fabriken klättrade vi in genom en sönderslagen ruta på en dörr, några hade ställt en bänk inne så man kunde enkelt "landa" från rutan.
Lite bilder inifrån fabriken:
http://forumbilder.se/G7N5J/img-7345
http://forumbilder.se/G7N5J/img-7342
http://forumbilder.se/G7N5J/img-7343
http://forumbilder.se/G7N5J/img-7344

På väg tillbaks till den "lagliga" delen igen var det flera som såg oss men ingen verkade bry sig ett shit. En herre i 60 årsåldern frågade om vi hade hittat något intressant inne på fabriken, varav han sen själv gick igenom samma stängsel som vi kom ifrån

Kolsyrefabriken däremot verkade vara väldigt barrikarerad, möjligen kan man ta sig in om man har en stege eller bultsax. Eller så finns det nån annan väg som vi inte såg.
__________________
Senast redigerad av uppteckasaker 2017-03-03 kl. 23:57.
Citera
2017-03-06, 12:21
  #29
Medlem
Vart och rekat stället förut, men aldrig vid något bra tillfälle. Gick in för första gången idag (stora betongbyggnaden), lever upp till all hype jag hade. Fan vad enormt det är.

Tips för att komma in på området: krångla inte till det, välj istället rätt tidpunkt och ta den enkla vägen in. Sedan är trånga krossade fönster rätt kul

Gick upp till tredje våningen, den var häftigast. Kan man nå taket?
Citera
2017-03-07, 20:54
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dysutopia
Vart och rekat stället förut, men aldrig vid något bra tillfälle. Gick in för första gången idag (stora betongbyggnaden), lever upp till all hype jag hade. Fan vad enormt det är.

Tips för att komma in på området: krångla inte till det, välj istället rätt tidpunkt och ta den enkla vägen in. Sedan är trånga krossade fönster rätt kul

Gick upp till tredje våningen, den var häftigast. Kan man nå taket?

Jajamen, fortsätt högst upp så ska du nog kunna komma upp på taket
Citera
2017-03-23, 10:45
  #31
Medlem
uppmarksamhetbehovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dysutopia
Vart och rekat stället förut, men aldrig vid något bra tillfälle. Gick in för första gången idag (stora betongbyggnaden), lever upp till all hype jag hade. Fan vad enormt det är.

Tips för att komma in på området: krångla inte till det, välj istället rätt tidpunkt och ta den enkla vägen in. Sedan är trånga krossade fönster rätt kul

Gick upp till tredje våningen, den var häftigast. Kan man nå taket?



Vilken sidan av fabriken kom du in ifrån? Ifrån vatten, "väghållet" eller den andra sidan? Hur kom du in? Då jag var där verkade det vara ganska mycket i vägen. Visst, en kunde komma in men ut då?
Citera
2017-03-24, 18:31
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppmarksamhetbehov
Vilken sidan av fabriken kom du in ifrån? Ifrån vatten, "väghållet" eller den andra sidan? Hur kom du in? Då jag var där verkade det vara ganska mycket i vägen. Visst, en kunde komma in men ut då?

Vattnet var tydligen det bästa förut, men verkar inte vara tillgängligt längre. Jag hoppade bara stängslet på Färgfabrikens (konsthallens) bakgård/uteservering. Funkar båda vägarna, så länge ingen som ser stör sig på det.

Var förresten där igen nyss, stora byggnaden är mer bommad än förut så kan vara svårt att komma in numera. Finns däremot en rätt chill mindre byggnad (den som är hopkopplad med gångbro) man kan kravla sig in i. Sunkigt golv i den
Citera
2017-09-20, 11:33
  #33
Medlem
Går i skola i området och var precis där, utanför dock pga tidsbrist. Men ska definitivt gå in snart. Längtar, såg jätteintressant ut.
Citera
2017-09-20, 18:26
  #34
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppmarksamhetbehov
Vilken sidan av fabriken kom du in ifrån? Ifrån vatten, "väghållet" eller den andra sidan? Hur kom du in? Då jag var där verkade det vara ganska mycket i vägen. Visst, en kunde komma in men ut då?
När jag var där senast kom jag in via ett hål i staketet vid färgfabriken. Fick hjälp av ett par romer att klippa upp det ytterliggare vet inte hur det ser ut nu. Förr kunde man ta sig igenom via vattnet men inte längre.
När det kommer till stora byggnaden, är det fortfarande den krossade rutan som är bästa vägen in?
Citera
2017-09-20, 20:51
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
När jag var där senast kom jag in via ett hål i staketet vid färgfabriken. Fick hjälp av ett par romer att klippa upp det ytterliggare vet inte hur det ser ut nu. Förr kunde man ta sig igenom via vattnet men inte längre.
När det kommer till stora byggnaden, är det fortfarande den krossade rutan som är bästa vägen in?

Såg komplicerat att gå in. Jag ska försöka imorgon. Säger till hur jag tillväga.
Citera
2017-09-25, 12:07
  #36
Medlem
spionkillens avatar
Jag åker snart till Sthlm, och kommer att ha en kort eftermiddag att ägna åt detta stället. Går det bra att komma in där fortfarande?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback