Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-01-04, 17:43
  #37
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Pa detta du hänvisar att man kan läsa pa egen hand
Att du kan läsa näringslära på egen hand, ja?
Citera
2019-01-04, 17:48
  #38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Att du kan läsa näringslära på egen hand, ja?

ok ett troll va ju synd
Citera
2019-01-04, 17:54
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
ok ett troll va ju synd

Du. Han är ta mig tusan inget troll. Öppna sinnet och försök lära dig något istället.
Citera
2019-01-04, 17:55
  #40
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
ok ett troll va ju synd

Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Du. Han är ta mig tusan inget troll. Öppna sinnet och försök lära dig något istället.
Inget troll, som sagt, näringslära kan du lära dig gratis om du så vill.
Citera
2019-01-04, 21:36
  #41
Medlem
Förbannade sockret är så jävla beroendeframkallande. Kan sitta och äta godis, glass, kakor och fan och hans moster dagar i enda om jag kunde. Man blir aldrig nöjd känns det som.
För några år sen hade jag en period på 3-4 månader när jag åt så förbannat mycket godis och skit.
När jag ser tillbaka på det blir jag mörkrädd. Kunde äta ofantliga mängder men va aldrig nöjd.
Gick inte upp något i vikt, men inte fan mådde man bra av det till slut.
Om man kan ha en vettig relation till socker så är det inga problem, men för mig är det på gränsen till omöjligt så försöker nu mer att undvika det så mycket det bara går.
Citera
2019-01-05, 09:24
  #42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Förbannade sockret är så jävla beroendeframkallande. Kan sitta och äta godis, glass, kakor och fan och hans moster dagar i enda om jag kunde. Man blir aldrig nöjd känns det som.
För några år sen hade jag en period på 3-4 månader när jag åt så förbannat mycket godis och skit.
När jag ser tillbaka på det blir jag mörkrädd. Kunde äta ofantliga mängder men va aldrig nöjd.
Gick inte upp något i vikt, men inte fan mådde man bra av det till slut.
Om man kan ha en vettig relation till socker så är det inga problem, men för mig är det på gränsen till omöjligt så försöker nu mer att undvika det så mycket det bara går.
värre e nog det du käkar o dricker som du ej e medveten om tex äppeljuice yougurt salladsdressing osv som e fullpumpade med socker. Dvs fira att man inte käkar choklad med äppeljuice med sockermcka e förkastligt. Då e ju choklad bättre om den e mörk i alla fall
Citera
2019-01-05, 09:41
  #43
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
värre e nog det du käkar o dricker som du ej e medveten om tex äppeljuice yougurt salladsdressing osv som e fullpumpade med socker. Dvs fira att man inte käkar choklad med äppeljuice med sockermcka e förkastligt. Då e ju choklad bättre om den e mörk i alla fall
Nja. Du får nog läsa på lite till här faktiskt. "Sockermacka", vad köper du för bröd? Eller menar du pålägget man har på? Och mörk choklad är inte direkt snål med socker, vissa innehåller upp till 40-50 gram tillsatt socker per 100 gram produkt. Visst finns det mer sockersnåla produkter men ett glas juice och en smörgås kan innehålla betydligt mindre socker än mörk choklad, lite missvisande att uttrycka sig som du gjorde.
Citera
2019-01-05, 10:51
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
värre e nog det du käkar o dricker som du ej e medveten om tex äppeljuice yougurt salladsdressing osv som e fullpumpade med socker. Dvs fira att man inte käkar choklad med äppeljuice med sockermcka e förkastligt. Då e ju choklad bättre om den e mörk i alla fall

Jag äter varken smörgås eller yoghurt så det är inga bekymmer. Jag dricker heller inte juice.
Citera
2019-01-05, 12:35
  #45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Jag äter varken smörgås eller yoghurt så det är inga bekymmer. Jag dricker heller inte juice.

va bara exempel du far nog din beskärda del av sockret om du äter normal vardagsmat eller fastfood
Citera
2019-01-05, 13:33
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
va bara exempel du far nog din beskärda del av sockret om du äter normal vardagsmat eller fastfood

Som tur är så äter jag inte vanlig vardagsmat. Vill inte få i mig mer gift än nödvändigt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback