Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2016-03-30, 23:05
  #97
Medlem
Tanuss avatar
[/quote]Haha, va? Nej. Jag tror inte du förstår innebörden av "etniskt svensk". Samer är väl det enda man skulle kunna räkna som etniskt svenska möjligtvis, men de är inte samma folkslag som de övriga svenskarna.[/quote]

Ursäkta grovt OT.
Men du måste googla lite om folkvandring och den senaste inlandsisens avsmältning.
För ca fjortontusen år sedan följde de första människorna med iskanten norrut i det som skulle bli Sverige.
För åttatusen år sedan var isen avsmält så pass mycket att det gick att ta sig till nuvarande Lappland/Norrbotten österifrån.
__________________
Senast redigerad av Tanus 2016-03-30 kl. 23:08.
Citera
2016-03-30, 23:20
  #98
Medlem
Luxuss avatar
Jag är svensk född i sverige av svenska föräldrar. Jag glor på brudarna på gymmet allt va jag orkar bara så ni vet!
Citera
2016-03-31, 13:55
  #99
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Jag är svensk född i sverige av svenska föräldrar. Jag glor på brudarna på gymmet allt va jag orkar bara så ni vet!
Tafsar du och ofredar dem.?
Citera
2016-04-04, 17:54
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Efter den rasistiska hyresvärden i Bergsjön verkar SR ha fått blodad tand på att provocera fram nya kränkta reaktioner från folk som känner sig diskriminerade pg av ursprung. Nu får ett gym i en mellansvensk stad löpa gatlopp efter att en "Muhammed" nekats att bli medlem. Men när "Sara" ringer upp är det inga problem att börja träna direkt. DO finner det naturligtvis upprörande men kanske gymmet har dåliga erfarenheter av araber och har väl rätt att själv välja sina kunder? Har "Muhammed" som vanligt rätt att håva in ett fett skadestånd efter att fallet prövats i DO eller är det ens värt för honom att försöka?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6397492

Ja, du har ingen jävla rättighet att välja dina kunder baserat på ras eller sexuell läggning. Om du vill sortera så får du göra som mensa gör, vilket är helt okej.
Citera
2018-10-03, 19:44
  #101
Medlem
Får bli ett medlemsskap där
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback