Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-29, 17:47
  #1
Medlem
Drapåtrissors avatar
Efter den rasistiska hyresvärden i Bergsjön verkar SR ha fått blodad tand på att provocera fram nya kränkta reaktioner från folk som känner sig diskriminerade pg av ursprung. Nu får ett gym i en mellansvensk stad löpa gatlopp efter att en "Muhammed" nekats att bli medlem. Men när "Sara" ringer upp är det inga problem att börja träna direkt. DO finner det naturligtvis upprörande men kanske gymmet har dåliga erfarenheter av araber och har väl rätt att själv välja sina kunder? Har "Muhammed" som vanligt rätt att håva in ett fett skadestånd efter att fallet prövats i DO eller är det ens värt för honom att försöka?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6397492
Citera
2016-03-29, 18:02
  #2
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Efter den rasistiska hyresvärden i Bergsjön verkar SR ha fått blodad tand på att provocera fram nya kränkta reaktioner från folk som känner sig diskriminerade pg av ursprung. Nu får ett gym i en mellansvensk stad löpa gatlopp efter att en "Muhammed" nekats att bli medlem. Men när "Sara" ringer upp är det inga problem att börja träna direkt. DO finner det naturligtvis upprörande men kanske gymmet har dåliga erfarenheter av araber och har väl rätt att själv välja sina kunder? Har "Muhammed" som vanligt rätt att håva in ett fett skadestånd efter att fallet prövats i DO eller är det ens värt för honom att försöka?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6397492

De har kanske en speciell satsning riktad mot kvinnor om det finns ett mansöverskott på gymmet?

Vilket offer är viktigast i det kulturmarxistiska Sverige Kvinnan Sara eller mannen muhammed?
Citera
2016-03-29, 18:09
  #3
Medlem
skinner5000s avatar
Kanske för att blattar på gym är som blattar på nattklubbar? Några få fungerar utan konstigheter, men blir det för många lämnar tjejerna och även många svenska killar och vips finns bara blattarna kvar vilket gör stället ännu sämre och lönsamheten sjunker i botten. Blattar dricker lite/ingen alkohol och blattar köper sällan/aldrig PT-pass och liknande.

Några invandrare på gym fungerar bra, men när det blir många som hänger i grupp, tokstirrar på och pratar om tjejerna som tränar på sitt hemspråk samt upptar maskiner/bänkpressar i flera timmar så ledsnar folk.

Vissa blattar är på gymmet för att träna och sköter sig bra, men andra verkar ju se det som en fritidsgård.

Därför inte konstigt alls att gymmet i fråga föredrar Sara framför Mohammed. Hade jag ägt ett gym hade jag gjort samma sak och jag som gymbesökare föredrar också Sara framför Mohammed. Redan idag går vi mot trenden med tjejgym och exklusiva gym, en tråkig utveckling generellt, men den har uppkommit till del för att Sara inte vill träna med Mohammed. Hon säger det oftast inte högt, däremot talar hon om det med plånboken när hon väljer gym.
Citera
2016-03-29, 18:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akehodell
De har kanske en speciell satsning riktad mot kvinnor om det finns ett mansöverskott på gymmet?

Vilket offer är viktigast i det kulturmarxistiska Sverige Kvinnan Sara eller mannen muhammed?


Va fan.
Trodde att ett gym var ett ställe man gick till för att hålla kroppen i form och bygga muskler.
Så gymmen är ställen man går till för att spana in snygga hyllor, häckar och biceps?
Gymmen är mer raggningställen än kroppsbyggarställen?
Personligen hade jag valt ett gym UTAN tjejer (om jag hade varit intresserad av att besöka ett sådant ställe. Då kan jag koncentrera mig på det jag är där för.

(Fö skiter jag i vem som gymmet vill ha som medlem o ej. Det är en privat verksamhet och inte nån jävla social "alla-ska-va-med-instution")
__________________
Senast redigerad av MrStreamer 2016-03-29 kl. 18:38.
Citera
2016-03-29, 18:39
  #5
Medlem
sommarlovs avatar
Ser inget problem med att ett privat företag försöker sköta sina affärer.
Ingen ska behöva bli utpekad eller uthängd för detta!
Citera
2016-03-29, 18:50
  #6
Medlem

Jo det finns en del gym som har en rent ut sagt hemsk klientel. Menar när man väl går till gymmet så vill man kunna göra sina repetitioner i sin egen takt utan en massa människor som för onödigt oväsen eller på andra sätt stör. I normala fall så sköter människor sig själva eller har lugna samtal sinsemellan, men på sistone stöter man ofta på skrik och gorm människor, främst ungdomar som inte växt klart än. Missunnar inte dom att träna, men man brukar sköta sig på sådana platser. Något som man stött på vid flera tillfällen är just skrikande ensamkommande "barn"... som rent ut sagt skriker till varandra mellan redskapen. Värst är det på näst in till obemannade 24/7 gym(Är illa tvungen att gå på dessa när jag är i Stockholm).

Numera så kör jag allting på pensionärernas territorium(när jag är hemma), då det inte finns snygga tjejer som lockar till sig unga män med främsta mål att titta på rumpor och byst(Därför female only gym blivit så pass populära). Där fokuserar man i princip på sin träning och bryr sig mer eller mindre inte om andra närvarande. Visst pratar man sinsemellan men det är lugnare i varje fall och det värsta som kan hända är om radion börjar spela den där "If im sorry" låten från mellon(fyfan vad jag hatar den där låten).

Så jag är ärligt talat inte förvånad att Muhammed snackade med handen och Sara fick the grand tour.
Citera
2016-03-29, 18:51
  #7
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Kanske för att blattar på gym är som blattar på nattklubbar? Några få fungerar utan konstigheter, men blir det för många lämnar tjejerna och även många svenska killar och vips finns bara blattarna kvar vilket gör stället ännu sämre och lönsamheten sjunker i botten. Blattar dricker lite/ingen alkohol och blattar köper sällan/aldrig PT-pass och liknande.

Några invandrare på gym fungerar bra, men när det blir många som hänger i grupp, tokstirrar på och pratar om tjejerna som tränar på sitt hemspråk samt upptar maskiner/bänkpressar i flera timmar så ledsnar folk.

Vissa blattar är på gymmet för att träna och sköter sig bra, men andra verkar ju se det som en fritidsgård.

Därför inte konstigt alls att gymmet i fråga föredrar Sara framför Mohammed. Hade jag ägt ett gym hade jag gjort samma sak och jag som gymbesökare föredrar också Sara framför Mohammed. Redan idag går vi mot trenden med tjejgym och exklusiva gym, en tråkig utveckling generellt, men den har uppkommit till del för att Sara inte vill träna med Mohammed. Hon säger det oftast inte högt, däremot talar hon om det med plånboken när hon väljer gym.

Bra inlägg.

Min erfarenhet är allt från "Ey tjejen, behöver du hjälp så fråga mig" till "Ey tjejen, jag kör där" från någon som paxat tre maskiner och kör en slags cirkelträning som inte alls makes sense.

I övrigt högljudda, luktar sinnessjukt illa i många fall och stirrandes med en del stalking på det. Det är ju inte ALLA blattar utan en liten procent men det förekommer störande moment i någon form nästan varje besök jag gör på gymmet.

Ofta stönas det i bänkpressen och det följs upp av en slags uppblåst promenad fram och tillbaka framför spegeln där jag sitter och kör mitt. Allt för att man ska titta, råkar man kika dit så möts man av O.O
__________________
Senast redigerad av bananapans 2016-03-29 kl. 19:09.
Citera
2016-03-29, 18:53
  #8
Medlem
Vita måste väl också kunna få ha separatistiska rum där de kan känna sig trygga?
Citera
2016-03-29, 18:56
  #9
Medlem
Diskriminering är faktiskt förbjudet.
Bättre att gymmet skaffar sig en separat kvinnoavdelning. OCH att de gör den vettig och inte bara två små crosstrainers och några 1 kg vikter.
Min tjej går till gym ibland men hon vill inte gå på kvällen pga översociala "blattar". Inte så att de är våldtäktsmän men de är lite väl flörtiga. Så antingen går hon med en killkompis eller så får hon gå på en annan tidpunkt.

Gymmen bör ändå inte vara rump-stirrande. Separata gym hade gjort mig glad också så behöver jag inte oroa mig.

Visst kan det ses som att man ger efter för kulturberikning när man segregerar men lika bra gilla läget i nya Sverige. Man behöver inte vara bitter över det, finns ingen poäng att tjejer ska ligga och pressa bredvid killar "bara för att det är svenska värderingar".
Citera
2016-03-29, 18:58
  #10
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ser inget problem med att ett privat företag försöker sköta sina affärer.
Ingen ska behöva bli utpekad eller uthängd för detta!

Instämmer! Ett privat företag måste få välja vilka han gör affärer.. Att ha en massa över kåtta muhammedaner på ett gym , samtidig som man kanske vill locka kvinnliga gäster är knappast ett dröm läge för en gymägare.
Citera
2016-03-29, 19:03
  #11
Avstängd
Kontakt112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Diskriminering är faktiskt förbjudet.
Bättre att gymmet skaffar sig en separat kvinnoavdelning.
OCH att de gör den vettig och inte bara två små crosstrainers och några 1 kg vikter.
Min tjej går till gym ibland men hon vill inte gå på kvällen pga översociala "blattar". Inte så att de är våldtäktsmän men de är lite väl flörtiga. Så antingen går hon med en killkompis eller så får hon gå på en annan tidpunkt.

Gymmen bör ändå inte vara rump-stirrande. Separata gym hade gjort mig glad också så behöver jag inte oroa mig.

Visst kan det ses som att man ger efter för kulturberikning när man segregerar men lika bra gilla läget i nya Sverige. Man behöver inte vara bitter över det, finns ingen poäng att tjejer ska ligga och pressa bredvid killar "bara för att det är svenska värderingar".
Nice one.

Bättre att ha en avdelning för svenskar och en för invandrare om man ändå ska diskriminera.
Citera
2016-03-29, 19:08
  #12
Medlem
Klappars avatar
Gymmet har antagligen haft problem med bråkiga flyktingar, därav att dom inte vill ta emot fler.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback