Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-04-21, 11:05
  #37
Medlem
Rednas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag ser alla invandrare som potentiella terrorister. Fruktansvärt men sant.

Ja. det är där man hamnat. Skäggmurvlar skrämmer.
Citera
2017-04-21, 11:07
  #38
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redna
Ja. det är där man hamnat. Skäggmurvlar skrämmer.

Ja och det är ju inte konstigt. Man kan ju inte längre vistas i det offentliga rummet uran att riskera att bli våldtagen och skändad eller mördad.
Citera
2017-04-21, 11:08
  #39
Avstängd
Rädd och rädd, man går väl runt och är smånojig för den mindre terrorismen, typ att muslimerna ska ta min flickvän å tvinga henne konvertera eller något sådant.
Är rädd för att om vi gör slut så gifter hon sig med en muslim och tar på sig slöjan och så, men terrorbombningar är jag inte rädd för då jag inte är rädd för döden.
Citera
2017-04-21, 14:38
  #40
Medlem
Hamsterbolls avatar
Jag är rädd. Det offentliga rummet har krympt och jag har flera gånger lämnat bio och teater innan föreställningen är slut på grund av invandrare som betett sig misstänkt. Även bytt vagn och någon gång gått av i förväg på grund av misstänkta terrorister.

Även världen har krympt. Vågar inte längre flyga till Paris som jag älskar så mycket. Det sörjer jag verkligen. Vågar inte heller besöka Egypten (hade gärna sett pyramiderna), Turkiet eller andra terrordrabbade länder. Blev bjuden på en resa till Berlin men tackade nej på grund av rädsla.
Citera
2017-04-21, 15:49
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag är rädd. Det offentliga rummet har krympt och jag har flera gånger lämnat bio och teater innan föreställningen är slut på grund av invandrare som betett sig misstänkt. Även bytt vagn och någon gång gått av i förväg på grund av misstänkta terrorister.

Även världen har krympt. Vågar inte längre flyga till Paris som jag älskar så mycket. Det sörjer jag verkligen. Vågar inte heller besöka Egypten (hade gärna sett pyramiderna), Turkiet eller andra terrordrabbade länder. Blev bjuden på en resa till Berlin men tackade nej på grund av rädsla.

Men det blir jobbigt om man går omkring så, grejen är att du säkert inbillar dig att personer beter sig misstänkt och dom kanske egentligen inte gör det .
Angående resor förstår jag dig också , men sög du reser till Egypten eller Paris så är ju risken rent statistiskt liten att just du ska bli inblandad i ett terrordåd , fast det är klart har nan oturen och va på fel plats vid fel tillfälle, det kan ju hända.
Citera
2017-04-21, 19:39
  #42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag är rädd. Det offentliga rummet har krympt och jag har flera gånger lämnat bio och teater innan föreställningen är slut på grund av invandrare som betett sig misstänkt. Även bytt vagn och någon gång gått av i förväg på grund av misstänkta terrorister.

Även världen har krympt. Vågar inte längre flyga till Paris som jag älskar så mycket. Det sörjer jag verkligen. Vågar inte heller besöka Egypten (hade gärna sett pyramiderna), Turkiet eller andra terrordrabbade länder. Blev bjuden på en resa till Berlin men tackade nej på grund av rädsla.

Men nu får du väl ta dig lite i kragen. Ok att Egypten möjligen kan vara lite si och så med men risken även där är nu extremt liten väldigt extremt liten att just du nu råkar ut för IS-skit. Risken att råka illa ut är förmodligen många gånger detta bara genom att köra en bil. Att nu tacka nej till Paris eller Berlin för detta och kanske nu även Stockholm då är det på snudd till sjukligt beteende där nu snart allt blir farligt.

Gällande invandrare så kan man väl hålla med men det handlar inte så mycket om att man nu tror de har bombbälte på sig utan att invandrare speciellt då unga män i grupp är extremt störande. Men det ska inte gå ner till rädsla utan mer att man nu vill åka buss utan att det blir tjafs.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback