Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-28, 16:55
  #1
Medlem
Hej,
Sjävla standard windowsljud fungerar som de ska när jag t.ex. startar datorn men det fungerar inte på internet. Även spotify är helt urbuggat och bytar låt jätte fort så det hinner inte komma något ljud.
Känns som att jag har något virus? Kan inte heller återställa datorn, när jag klickar på alternativet så händer inget.
Provat googla och göra flera olika saker som att byta till firefox och IE men inget av det fungerar. Nu hänvisar jag mig till flashback med hopp om hjälp!
Citera
2016-03-28, 17:04
  #2
Medlem
cerns avatar
Gå in i volymkontrollen där står volymen för alla enheter t.ex så har du "systemljud" på och kör du en mp3 så syns den där liksom spotify tillsammans med volymreglagen.
Citera
2016-03-28, 17:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Gå in i volymkontrollen där står volymen för alla enheter t.ex så har du "systemljud" på och kör du en mp3 så syns den där liksom spotify tillsammans med volymreglagen.

Jepp, youtube är på max men det kommer fortfarande inget ljud och kan som sagt inte starta en låt på spotify utan att den ändrar tills listan har slut på låtar
Citera
2016-03-28, 17:12
  #4
Medlem
Tar även längre tid än vanligt för en youtube film att starta. Typ som att jag håller nere en knapp på tangentbordet, liksom att den konstant bytar låt på spotify om ni förstår vad jag försöker förmedla.
Har prövat ta ur tangentbordet utan någon framgång..
Citera
2016-03-28, 17:14
  #5
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fireburning
Jepp, youtube är på max men det kommer fortfarande inget ljud och kan som sagt inte starta en låt på spotify utan att den ändrar tills listan har slut på låtar

Installera om drivrutinerna för ljudkortet. (Ta bort ljudkortets rutiner, starta om datorn, så löser det sig nog)
Citera
2016-03-28, 17:25
  #6
Medlem
Provat, funkar ej..
Citera
2016-03-28, 17:27
  #7
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fireburning
Provat, funkar ej..

Vilket OS kör du? När jag körde win10 uppgraderat från 8.1 fick jag ljudproblem liknande dina. Det löste sig med en clean install av win10.
Citera
2016-03-28, 17:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Vilket OS kör du? När jag körde win10 uppgraderat från 8.1 fick jag ljudproblem liknande dina. Det löste sig med en clean install av win10.

Windows 7, ska försöka uppdatera till windows 10 och se ifall det löser sig..
Citera
2016-03-28, 17:35
  #9
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2016-03-28, 18:09
  #10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fireburning
Provat, funkar ej..

Har du någon konflikt under kommandot? -> dxdiag
Citera
2016-03-28, 18:58
  #11
Medlem
Uppdaterade till w10 och det fungerar nu. Tack
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback