Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-28, 14:27
  #1
Avstängd
Jegoooooos avatar
Vad har förändrats från, låt oss säga 15 år sedan fram till nu, med datingsiter?

Har killarna generellt sätt blivit annorlunda online?

Har tjejerna generellt sätt blivit annorlunda onlne?

Finner ni det lättare nu att komma i kontakt än tidigare?

Edit: inte bara dejtingsiter men även chatsidor där det förekommer "raggande".
__________________
Senast redigerad av Jegoooooo 2016-03-28 kl. 15:06.
Citera
2016-03-28, 14:35
  #2
Medlem
Nu var jag inte med på någon renodlad dejtingsida för så länge sen. Men raggade på internet. I och med att man själv blir äldre blir det ju svårare att få bra gensvar, men det känns ändå som att klimatet blivit betydligt hårdare. Tjejer är mer försiktiga med att ses, och det krävs mer för att få respons. Killar på internet har väl bara blivit mer och mer utstuderade, opersonliga, för att inte tala om talrika och överrepresenterade. En ond spiral där tjejer och killar triggar varandra till sämre och sämre beteeenden.
Citera
2016-03-28, 14:39
  #3
Medlem
Raggades hårt på Mirc (random server). Blev erbjuden dejter hejvillt. Flera telefonummer och mailadresser om dagen. Inte en dejtingsida, men iaf en digitalmötesplats. Samma på spraydate.

Har inte varit medlem på dejtingsidor på år och dar. Men att dömma av trådar här så är det att gå igenom skärselden själv att enns få svar. Nu för tiden ska man tydligen vara otrevlig också (enligt flashback).
Citera
2016-03-28, 14:53
  #4
Avstängd
Jegoooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidgatBrugdgap
Nu var jag inte med på någon renodlad dejtingsida för så länge sen. Men raggade på internet. I och med att man själv blir äldre blir det ju svårare att få bra gensvar, men det känns ändå som att klimatet blivit betydligt hårdare. Tjejer är mer försiktiga med att ses, och det krävs mer för att få respons. Killar på internet har väl bara blivit mer och mer utstuderade, opersonliga, för att inte tala om talrika och överrepresenterade. En ond spiral där tjejer och killar triggar varandra till sämre och sämre beteeenden.
Undrar om internettroll har något med det att göra. Det ska skapas fejkkonton och spridas misogyni/misandri för att förstöra för andra för att trollet själv har misslyckats.

Jag fann det mycket lättare för typ 15 år sedan med ICQ, ingen datingsite iofs men där var folk som använde det till dejtförsök. Sedan dess har jag inte riktigt varit på en svensk datingsite under en längre tid så har inte så mycket av en klar bild förutom all läsande härinne av både lyckosamma försök till bitteriserande av män/kvinnor som har börjat förakta allt tack vare onlindejtingvärlden.
Citera
2016-03-28, 15:14
  #5
Medlem
Turbomachines avatar
Mina åsikter:
1. Det har blivit mer oseriösa killar som förstör för oss andra.
2. Tjejerna har slutat att svara som resultat av punkt 1 då de blir spammade med skamliga förslag.
3. Mycket svårare att få kontakt med någon nu än när man började med nätdajting runt 2003-2004.
Citera
2016-03-28, 15:24
  #6
Medlem
För 10-15 år sen kunde man skriva till en tjej på internet, på en helt vanlig community: Tja. Ska vi knulla? Och man kunde få ett jakande svar. Och det kunde ske, under en hemmaträff utan att man setts ute före.
Citera
2016-03-28, 15:27
  #7
Medlem
9-10 år sen var det MYCKET enklare. Tjejer lade verkligen tid och ansträngde sig. Numera har de storhetsvansinne och tar sig själva way too serious.
Citera
2016-03-28, 15:33
  #8
Avstängd
Jegoooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
9-10 år sen var det MYCKET enklare. Tjejer lade verkligen tid och ansträngde sig. Numera har de storhetsvansinne och tar sig själva way too serious.
Fetade: kan du vara mer specifik?
Citera
2016-03-28, 15:34
  #9
Medlem
paperboy85s avatar
För femton år sedan var inte internet integrerat i all teknik och i människors vardag som det är idag. Internetdejting har blivit lika vanligt (läs: mainstream) om inte vanligare än att gå ut på krogen när man är singel och sökande.
Då var det mycket diverse chatt- sidor/program som gällde, men finns det ens några chattsidor kvar idag med hyffsad aktivitet?
Citera
2018-04-15, 07:35
  #10
Medlem
Håller med. Chattfunktionen är ju bra för att man ska lära känna varandra.

Att sitta och skicka något meddelande, där den andre i princip ska vara på rätt humör för att svara är ju döfött.
Citera
2018-04-15, 08:56
  #11
Medlem
Jag nätdejtar inte men jag har fått uppfattningen av många snubbar att det gäller att ragga mycket på många för att lyckas. Att kvantitet är viktigare än kvalitet, det är tex. bättre att skicka ett kort mail till 100 olika brudar än att anstränga sig med att skriva något fyndigt/genomtänkt/bra till ett fåtal.

Samt att man skall inte tacka nej till någon tjej alls, eventuellt inte ens transor undantagna, utan träffa alla som vill träffa en själv, även om det inte klickar eller man tycker att tjejen är attraktiv eller ens trevlig för att någon alltid är bättre än ingen.
Citera
2018-04-15, 12:45
  #12
Medlem
Nu har jag inte hållt på med nån dejting alls på snart 3 år men kan väl säga att jag tyckte det var hyffsat enkelt att få kontakt med folk.

Som Mr.gegge säger stämmer det att kvantitet är ganska viktigt när man nätdejtar, men jag skulle vilja omformulera det och säga att det handlar om att inte hänga upp sig för mycket på en enstaka tjej. Skriv med många, standardrepliker kan såklart vara bra i början men jag körde alltid dynamiskt när jag blev bättre på det vilket ger enormt mycket bättre resultat. Har man skrivit hundratals öppningar baserade på profilen dem har tar det inte så lång tid att skriva ihop en längre, practice makes perfect.

Men under min tid som mest innebar diverse dejtingsidor och appar så måste jag nog hålla med om att klimatet blivit sämre. Dock blev jag snyggare utseendemässigt och bättre på det över min tid jag höll på vilket såklart innebar att det gick bättre och bättre ändå. Dock är det överdrivet att säga att ingen svarar längre, men jag baserar huvuddelen av min analys att det blir svårare på att dem absolut yngsta tjejerna blir svårare och svårare att få kontakt med. Tänker nu tjejer som är födda närmre 2000 och är typ 18. Jag matchade med väldigt många av dem men det var svårare att få till nåt jämfört med äldre generellt. Känns som deras attention span är ungefär på nivån med en guldfisk. Jag tror tbh inte dessa tjejer träffar så många alls via dejtingen utan bara hänger runt lite typ. Nu lär det vara helt rökt för mig om jag skulle ens försöka då jag är 10 år äldre än 18åringarna nu haha.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback