Citat:
Ursprungligen postat av
GeneralPoop
Noll.
Det är tur att man börjar bli bra på det här med att hitta saker man kan göra avdrag för.
Målet är ju att tillslut hamna så nära noll i skatt som möjligt efter utbetalningen av återbäringen är gjord.
Eftersom jag själv och mina anhöriga och de flesta jag känner redan betalar mera i skatt än vi får igen via välfärd och pension och annan samhällsservice, så vill jag sänka skatten och ta bort de utgifter som flyktingmottagning och liknande orsakar.
Framför allt genom omedelbart och långvarigt stopp för all flyktingmottagning och anhöriginvandring mm, tills vi har arbetat av fjolårets jätteinvandring och åstadkommit bättre PISA - resultat än länder som Danmark och Finland och Norge m.fl. och gjort så att alla kan bo och leva tryggt med lag och ordning i samtliga utanförskapsområden, men också genom att ta bort en masa förmåner, som infödd får man betala dyrt för tandvård mm, och man får sakta kvalificera sig för sjukpenning mm, och det kräv en hel del för att få ut numera (för infödda) ganska urvattnade socialbidrag.
Varför ska inte arbetslinjen gälla också för de som väller in i landet? Med kvalificering för att komma in i systemen, och restriktiv hantering av socialbidrag, osv?
Jag stödjer på intet vis våra politikers ambitioner att komma in i FN till priset av kostnaderna för en alldeles för stor flyktingmottagning. Humanitär stormakt utåt, kaos och usel demokrati med decemberöverenskommelser och liknande inåt, samt användande av metoder lånade från Stasi, KGB och SS m.fl mot oliktänkare inne i Sverige!