Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-27, 15:26
  #1
Medlem
Jag har fått nog. Jag betalar ca 40% i skatt på min lön. Köper jag en liter mjölk, bensin eller tobak så ska staten även ha mina pengar där. Spelar jag trav så ska de ha skatt, snart får man väl betala för pisset. Trots detta ska jag betala för läkarbesök, tandläkare bilskatter, mm. Vad får vi tillbaka? Ett urholkat välfärdssystem som inte återbringar något. Akutvården är sämre än i Rumänien och vi har bland de sämsta pensionerna i hela Europa

Jag har fått nog, jag ställer inte upp längre. Hur undkommer jag den svenska skatten. Kan jag bosätta mig utomlands och jobba i Sverige 6 månader om året och då betala skatten i bosatt land. Hur undkommer man på lagligt vis skatten i Sverige?
__________________
Senast redigerad av jonte400 2016-03-27 kl. 15:32.
Citera
2016-03-27, 15:30
  #2
Medlem
Du har inte möjlighet att flytta då? Om du nu anser att det är så dåligt så har du alltid möjligheten att hitta ett nytt hem, i ett annat land.
Citera
2016-03-27, 15:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmentja
Du har inte möjlighet att flytta då? Om du nu anser att det är så dåligt så har du alltid möjligheten att hitta ett nytt hem, i ett annat land.

Jo jag kan vara skriven i vilket land som helst, jag vill dock jobba i Sverige
Citera
2016-03-27, 15:32
  #4
Medlem
Jag håller med.
Vilka avdrag kan man göra i deklarationen som eventuellt slinker igenom?

TS, du betalar redan för pisset via vattenräkningen eller hyran
Citera
2016-03-27, 15:33
  #5
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Jo jag kan vara skriven i vilket land som helst, jag vill dock jobba i Sverige

Då kommer du vara skatteverkets biatch, tar väl ett par år utan koppling till sverige för att de skall ge upp?
Citera
2016-03-27, 15:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Då kommer du vara skatteverkets biatch, tar väl ett par år utan koppling till sverige för att de skall ge upp?


Fast jag vill på lagliga vägar undkomma. En slags skatteplanering som större företag ägnar sig åt fast på det privata planet. Jag accepterar inte detta längre. Jag lägger bara mer och mer i skatt och jag får mindre och mindre tillbaka. Jag har fått nog!!
Citera
2016-03-27, 15:38
  #7
Avstängd
sluta jobba
Citera
2016-03-27, 15:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokconny
sluta jobba

Vad är det för trams. Jag måste ha in pengar. Min årsinkomst ligger runt 500-600 k ska tilläggas.
Citera
2016-03-27, 15:44
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Vad är det för trams. Jag måste ha in pengar. Min årsinkomst ligger runt 500-600 k ska tilläggas.
jaha men flytta då enda chansen.
Citera
2016-03-27, 15:46
  #10
Medlem
Juneauxs avatar
Jobba svart?

Eller större delar svart iaf.
Citera
2016-03-27, 15:53
  #11
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Fast jag vill på lagliga vägar undkomma. En slags skatteplanering som större företag ägnar sig åt fast på det privata planet. Jag accepterar inte detta längre. Jag lägger bara mer och mer i skatt och jag får mindre och mindre tillbaka. Jag har fått nog!!

Välkommen i klubben. Lyckas du skatteplanera och hitta en lucka i systemet så som du tänkt dig så kommer regeringen stänga hålet snabbare än du hinner blinka.

Gilla läget eller starta nytt liv i annat land är det som står till buds.
Citera
2016-03-27, 15:57
  #12
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Akutvården är sämre än i Rumänien

Vilket skitsnack, Sverige är topp 10 i världen när det gäller vård.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback