• 16 182 online
  • 1 139 609 medlemmar
  • 59 030 205 inlägg
2016-03-27, 13:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kan inte upptäcka en tråd om denna trackers vid namn SuperBits. Källkoden är samma som Rarat och SceneElite. Det finns säkert fler trackers som har samma källkod, men det är en annan historia.

Nu om trådens rubrik. Vad tycker ni som är medlemmar om denna trackers? Releaser kommer ut sakta men säkert. Det är dock inga rekord när det gäller pretider eller seedning.

Här är ett exempel -> http://i.imgur.com/W1Rhk14.png

Varför lägger man ut dessa torrenter när det inte är någon trafik? Och om man nyper ett paket som är lockande så finns det ingen trafik. Om nu det hade varit lite trafik på torrenterna så skulle denna trackers vara mer populär. Men i och för sig så finner man ofta samma releaser och paket på andra trackers.

Bättring på detta om nu någon från staff läser denna tråd. Trackern har trots allt fri leech.

Stats -> http://i.imgur.com/hRDErRO.png
Citera
2016-03-27, 14:05
Medlem
SlickRickTheRulers avatar
Well, i övrigt vad jag tycker om trackern är att den är som vilken som helst just nu.
Av bilden du skickat så verkar Superbits ta det mesta från Rarat och inte egna källor t.ex, men det är väl okej...

Laddar inte ned därifrån, behöver jag något så ger rarat mig det. Men det är ju alltid bra att ha en backup!
Senast redigerad av SlickRickTheRuler 2016-03-27 kl. 14:42.
Citera
2016-03-27, 14:35
Medlem
Phoenix Wrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlickRickTheRuler
Laddar inte ned därifrån, behöver jag något så ger rarat mig det. Men det är ju alltid bra att ha en backup!
Finns inget behov av sidan i nuläget när Rarat finns. Men skulle Rarat försvinna så kommer nog folk börja använda sidan.
Citera
2016-03-27, 14:42
Medlem
SlickRickTheRulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenix Wright
Finns inget behov av sidan i nuläget när Rarat finns. Men skulle Rarat försvinna så kommer nog folk börja använda sidan.

Sant! Men oddsen att Rarat ryker före SuperBits ser jag inte som troligt, man får ju hoppas att bägge stannar med oss ett bra tag framöver.
Citera
2016-03-27, 15:01
Medlem
stainds avatar
Trackern är ju helt ny vad jag vet, så man får nog räkna med lite barnsjukdomar och låg aktivitet så här i början. Med tanke på att RA har varit flitiga på sista tiden, eller om det nu har varit på staffs eget initiativ i vissa fall, så tycker jag att man ska välkomna alla nya svenska trackers med öppna armar.
Jag vet dock inte om de har så mycket att tillföra å andra sidan. Det hade varit kul med en svensk site med en dedikerad P2P-release grupp, som satsar på kvalitets-encodes.
Citera
2016-04-02, 19:07
Medlem
25Decembers avatar
Fick ett mejl av dem. Tydligen har de fått alla mejladresser Starbits hade.
Citera
2016-04-02, 19:58
Medlem
InjectMeWithHIVs avatar
Känns som ett rejält hopkok av Starbits / rarat/ swebits.
Och sidan dök upp rätt snabbt efter Starbits fall
Så det känns lite som att det är samma ägare.
Men det är alltid trevligt med nya svenska sidor att ladda ner ifrån
Citera
2016-04-04, 02:40
Medlem
Skorpan91s avatar
Det är inte samma ägare som från Starbits kan jag säga då jag var en av ägarna på StarBits och efter varningar från RA så valde vi kliva åt sidan av olika anledningar som vi redan förklarat flera gånger.
Citera
2016-04-09, 18:45
Medlem
InjectMeWithHIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan91
Det är inte samma ägare som från Starbits kan jag säga då jag var en av ägarna på StarBits och efter varningar från RA så valde vi kliva åt sidan av olika anledningar som vi redan förklarat flera gånger.

Då ber jag om ursäkt
Citera
2016-04-13, 18:23
Medlem
Hej alla!

Jag hade varit en långtidsmedlem på Starbits tidigare.

Förstod att sajten stängde ner, men det där mejlet med sign-up erbjudande till Superbits hamnade tydligen bland spammen så jag såg den aldrig

Nu verkar det som om giltigheten för det erbjudandet har gått ut, det går inte längre att utnyttja den längre...ställde en fråga tidigare om SuperBits hade någon irc support som jag först inte hittade, men sen hittade jag den ändå så vi får se om jag kan få någon kontakt med staff där
Senast redigerad av Antibody 2016-04-13 kl. 18:33.
Citera
2016-04-13, 21:38
Medlem
Jag tyckte om starbits, nu har ju denna trackern långt kvar innan den kommer upp i samma klass, men önskar att den når dit till slut
Citera
2016-04-15, 21:48
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumleklubben
Jag tyckte om starbits, nu har ju denna trackern långt kvar innan den kommer upp i samma klass, men önskar att den når dit till slut
Det kommer den, ge den bara lite tid.
Citera