Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-26, 10:02
  #1
Medlem
Finns några anläggningar (gym/spa etc.) i Stockholm som har gemensamma duschar, dvs. att män och kvinnor duschar tillsammans?

Jag vet att det finns många sådana i Holland och skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig hitta något sånt här i Stockholm. Det finns nog flera gemensamma bastun i Sverige men de verkar så avlägsna, dvs. att man måste åka väldigt långt från Stockholm. Om någon vet något annat som nakna män och kvinnor kan göra ihop (förutom sex ) så uppskattar jag tips på detta.

Tack på förhand och Glad Påsk!
Citera
2016-03-26, 10:16
  #2
Medlem
note-its avatar
Om man skulle dyka på något liknande i Stockholm så är man nog inte så jävla dum att man sprider ut det. Då slutar det med 1000 karlar per 1 kvinma.
Citera
2016-03-26, 10:57
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Enligt min fru, som är mycket insatt i de finare badens beskaffenhet:
"Nej det finns det inte".
Citera
2016-03-26, 11:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Om man skulle dyka på något liknande i Stockholm så är man nog inte så jävla dum att man sprider ut det. Då slutar det med 1000 karlar per 1 kvinma.

Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Om man skulle dyka på något liknande i Stockholm så är man nog inte så jävla dum att man sprider ut det. Då slutar det med 1000 karlar per 1 kvinma.

Konstig inställning här i Sverige. I bl.a. Tyskland och Holland är det mer en regel än ett undantag att det finns både gemensamma duschar och bastur. Där är det normalt att duscha tillsammans (män och kvinnor) efter SPA eller gymmet, utan några konstigheter eller komplex.

Varför det är en sån "tabu" här i Sverige när det gäller sånt här, det förstår jag inte. Och det är just den inställningen som du har som förvärrar saken.

Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Enligt min fru, som är mycket insatt i de finare badens beskaffenhet:
"Nej det finns det inte".

Vilken klok hjälpsam fru du har
Citera
2016-03-26, 11:47
  #5
Medlem
TheGrimComedians avatar
Med tanke på hur situationen ser ut i Svea Rike nuförtiden hade det aldrig fungerat.
Citera
2016-03-26, 12:03
  #6
Medlem
Prova ett badhus i Österrike på nästa semester. Fick mig en riktig överraskning när jag stod öga mot öga (och resten på våra nakna kroppar) med en riktig snygging. Det kändes ju inte som rätt plats och tillfälle att börja ragga så jag fick ta en iskall dusch istället.
Citera
2016-03-26, 12:56
  #7
Medlem
note-its avatar
Skjukdomar sprids så bra ändå vi behöver inte duscha tillsammans.
Citera
2016-03-26, 13:24
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktaren!
Konstig inställning här i Sverige. I bl.a. Tyskland och Holland är det mer en regel än ett undantag att det finns både gemensamma duschar och bastur. Där är det normalt att duscha tillsammans (män och kvinnor) efter SPA eller gymmet, utan några konstigheter eller komplex.

Varför det är en sån "tabu" här i Sverige när det gäller sånt här, det förstår jag inte. Och det är just den inställningen som du har som förvärrar saken.



Vilken klok hjälpsam fru du har

Det som är normalt för dig kanske inte är det för alla andra. Man kanske vill välja själv med vem och när man vill duscha med andra individer. Det behöver inte ha med komplex att göra eller konstigheter som du uttrycker det.
Citera
2016-03-26, 18:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapad
Det som är normalt för dig kanske inte är det för alla andra. Man kanske vill välja själv med vem och när man vill duscha med andra individer. Det behöver inte ha med komplex att göra eller konstigheter som du uttrycker det.

Förstår inte vart du vill komma med den kommentaren...

Det är ju självklart att man inte går till ett badhus med gemensamma duschar och bastur om man inte är bekväm med det, så enkelt är det - det är underförstått. Och detta med "komplex" och "konstigheter" är ju precis därför det INTE är vanligt med gemensamma badhus här i Sverige - har inte att göra med "välja själv vem och när man vill duscha med andra individer" för då är det ju bara att gå till ett badhus som inte har gemensamma duschar/bastur mm.

Ja, jag tycker att det är både normalt (eller bör vara här i Sverige) och naturligt att ha gemensamma omklädningsrum, duschar och bastur så jag startade denna tråd för att fråga om någon vet något ställe i Stockholm eftersom det inte precis är smidigt eller ekonomiskt att behöva boka resa till Tyskland, Holland, Österrike m.fl. varje gång jag vill gå på gemensamma badhus. Eller vad tycker du?
Citera
2016-03-26, 20:59
  #10
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktaren!
Finns några anläggningar (gym/spa etc.) i Stockholm som har gemensamma duschar, dvs. att män och kvinnor duschar tillsammans?

Jag vet att det finns många sådana i Holland och skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig hitta något sånt här i Stockholm. Det finns nog flera gemensamma bastun i Sverige men de verkar så avlägsna, dvs. att man måste åka väldigt långt från Stockholm. Om någon vet något annat som nakna män och kvinnor kan göra ihop (förutom sex ) så uppskattar jag tips på detta.

Tack på förhand och Glad Påsk!

Att du lägger in önskemålet om detta i forumet för erotik och sexualitet före något annat är en indikation på att iaf jag inte skulle välja en sådan anläggning. Om jag går på spa eller gym och duschar gör jag det för att bli ren, inte för att agera ögongodis.
Citera
2016-03-26, 21:15
  #11
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktaren!
Jag vet att det finns många sådana i Holland och skulle uppskatta om någon kunde hjälpa mig hitta något sånt här i Stockholm. Det finns nog flera gemensamma bastun i Sverige men de verkar så avlägsna, dvs. att man måste åka väldigt långt från Stockholm. Om någon vet något annat som nakna män och kvinnor kan göra ihop (förutom sex ) så uppskattar jag tips på detta.
Gå med i en nudist- eller naturistförening?
Citera
2016-03-27, 14:47
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Gå med i en nudist- eller naturistförening?
Tack för tipset, några rekommendationer?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback