Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-25, 23:28
  #1
Medlem
Bytte till ett Gnome-shell tema som jag nu haft ett tag och som enligt mig är riktigt snygt. Finns i två varianter - ett mörkt och ett ljust. Problemet dock med det ljusa är att när man klickar på Applications eller Places högst upp och för muspekaren över något så blir den texten som markeras ljusgrön vilket gör att den blir så gott som oläslig.
Någon som vet var i gnome-shell.css som man ändrar färgen på texten när man för muspekaren över menyalternativen?
Citera
2016-03-25, 23:36
  #2
Medlem
MrChows avatar
Du kan ju alltid leta dig igenom alla "color="-taggar, alltid lär du dig någonting!
Citera
2016-03-25, 23:51
  #3
Medlem
Jag är självlärt i css och html och det jag kan säga är att google är världens bästa hjälpmedel. Google tex "css hover text color" så kan du se hur det ser ut. Leta sedan i din css och pröva dej fram! Du fixar problemet plus att du lär dej!

Edit: En bra editor är Brackets. Den har en live preview i en chrome browser så du ser direkt vad du ändrar och hur det ser ut!
Citera
2016-03-26, 10:49
  #4
Moderator
Amirons avatar
Leta i button avsnittet. och kolla efter focus eller active (är ett tag sedan, så jag kan vara ute och cykla)

Beroende på vilket tema du använder och vilken utgåva av Gnome 3 så kan koden se lite olika ut.


bildexempel:
http://i.imgur.com/TGrxZyc.png
__________________
Senast redigerad av Amiron 2016-03-26 kl. 10:51. Anledning: snavfel
Citera
2016-04-10, 17:17
  #5
Medlem
Satt och pillade med detta i en evighet men fick ingen riktig ordning på det.
Vilket som, gick över till Fluxbox. Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback