Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-25, 12:45
  #1
Medlem
Som rubriken lyder så vill jag flytta Windows till min ssd hur gör man?
Citera
2016-03-25, 13:12
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimez123
Som rubriken lyder så vill jag flytta Windows till min ssd hur gör man?
Installerar om.

Tvivlar på att du bara kommer kunna göra en image av din nuvarande installation och sedan klona över den på din SSD och hoppas på att det kommer funka.

Vill du ändå prova kan du ju skapa en image med exempelvis Acronis och sedan lägga in denna image på din SSD-disk. Hur detta går till framgår om man läser Acronismanualen som även den finns på deras hemsida.

Finns även utilities på Hirens botcd för att klona diskar om så skulle krävas.
Citera
2016-03-25, 13:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Installerar om.

Tvivlar på att du bara kommer kunna göra en image av din nuvarande installation och sedan klona över den på din SSD och hoppas på att det kommer funka.

Vill du ändå prova kan du ju skapa en image med exempelvis Acronis och sedan lägga in denna image på din SSD-disk. Hur detta går till framgår om man läser Acronismanualen som även den finns på deras hemsida.

Finns även utilities på Hirens botcd för att klona diskar om så skulle krävas.


Okej förstod inte allt där men så som jag tänker är att om man gör en systemåterstälning på den nuvarande disken och sedan använder något program för att kopiera över C disken till ssd och sedan ändra i bios så den bootar från ssd? Finns en del videos om det på youtube.
Citera
2016-03-25, 13:41
  #4
Medlem
Ska du flytta över allt till en Samsung SSD så finns tex Samsung Data Migration Setup.
Det är snabbt, smidigt och så säkert det kan bli.
Finns här: http://www.samsung.com/global/busine...downloads.html
Citera
2016-03-25, 13:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Ska du flytta över allt till en Samsung SSD så finns tex Samsung Data Migration Setup.
Det är snabbt, smidigt och så säkert det kan bli.
Finns här: http://www.samsung.com/global/busine...downloads.html

Tyvär så har jag en toshiba ssd men jag kanske ska kolla om dom har något sånt
Citera
2016-03-25, 19:39
  #6
Medlem
Jo det sket sig allt jag fick fel meddelandet: wrong boot device typ och att Windows filer fattades så jag återställde allt och om installerade Windows igen men nu så är jag nöjd att jag har en fungerande dator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback