Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 20:16
  #13
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Bara några timmar kvar nu, den här verkar intressant.
De första recensionerna är uppe: https://www.metacritic.com/tv/maniac-2018?ref=hp

Verkar bli som en lång långfilm om man ska tro det som stod i NY Times

But “Maniac” is inventive and well-paced enough (the episodes clock in at a welcome 40 minutes or less)
Citera
2018-09-21, 19:08
  #14
Medlem
Sett ett och ett halvt avsnitt.. vet inte vad jag tycker, lite (mycket) konstig och har absolut inte fastnat..
Ni som sett den, är den värd att fortsätta med?
Citera
2018-09-21, 19:18
  #15
Medlem
Novus4212s avatar
Skall bli intressant att börja se. Återkommer.
Citera
2018-09-22, 01:22
  #16
Medlem
Captinheros avatar
Hade helt glömt denna serie. Kanske blir att se den i morgon då. Någon som sett hela?
Citera
2018-09-22, 04:34
  #17
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Såg första av 10.
Rätt så bra (tror jag), har ej bestämt mig ännu!
Citera
2018-09-22, 09:34
  #18
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkcheeze
Sett ett och ett halvt avsnitt.. vet inte vad jag tycker, lite (mycket) konstig och har absolut inte fastnat..
Ni som sett den, är den värd att fortsätta med?

Jag fick faktiskt samma känsla. Inte alls vad jag hade förväntat mig, men jag ska köra ett par avsnitt till.
Citera
2018-09-22, 15:47
  #19
Medlem
Novus4212s avatar
Har kört fyra avsnitt nu och i det sista avsnittet var det till och med lite snabbspolning i slutet vilket säger en hel del.

Ganska ovanligt format med häftigt sceneri som blandar framtid med gammalt och ganska så färgrikt.

Men jag vet inte så här långt.

Nu börjar det bli ganska segt men jag kommer att ge den ett par avsnitt till.

Efter att ha sett fyra avsnitt så tycker jag att den definitivt inte är värd IMDB`s 8,5 rating så här lång iallafall.
Citera
2018-09-22, 15:59
  #20
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Kollat ettan/tvåan, lite halv vagt med Jap/asiatiska sammanbandet. Smått löjligt att se en 'lärd' i vit rock blossa en cig i ett sterilt hi-tec rum t.ex (episode2- 30 minuter in), den var ju helt fel liksom..
Tappade förtroendet lite granna där,
Gillade scenerna med syrran till Annie Landsberg (Julia Garner), ni vet hon tuffingen-tjejen i 'Ozark', annars har jag svårt att bedöma serien, kollar nu på trean / undrar om jag skall fortsätta kolla..
Citera
2018-09-23, 03:51
  #21
Avstängd
PenisOchPungs avatar
Vilken konstig serie, fastnar inte alls...?
Citera
2018-09-23, 11:03
  #22
Medlem
klyktattares avatar
Binge:ade hela klabbet nyss. Älskade varenda sekund. Är iofs svårt förtrollad av Emma Stone sen ett tag så hennes närvaro hjälper enormt. Givet köp på blu-ray sen. Inte sett Norska förlagan så vet inte hur pass de skiljer sig från varandra.
Citera
2018-09-23, 16:42
  #23
Medlem
Novus4212s avatar
Har sett hela nu.

Intressant sceneri.

Annars inget att hänga i julgranen enligt mig.
Citera
2018-10-01, 18:22
  #24
Medlem
Den beskrivs som komedi, jag har sett ett och ett halvt avsnitt men har inte hittat något komiskt alls. Är det en komedi och humorn går över mitt huvud? Eller blir det roligt retroaktivt så småningom?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback