Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-24, 11:30
  #1
Medlem
Jag skulle vilja investera i Bethesda som ägs av Zenimax vad jag vet.
Men jag kan varken hitta Bethesda eller Zenimax när jag söker på aktier i Avanza.
Har dessa inte aktier? (Zenimax borde ha det?) Eller ägs även Zenimax av ett annat företag?
Citera
2016-03-24, 18:25
  #2
Medlem
Google.se?

Finns nämligen ett par olika zenimax.
Saxat från wikipedia

Providence Equity Partners (25%)
ProSiebenSat.1 Media (9%)

Resterade aktier ägs av 2st privatpersoner.

Ägs av bethesda så vitt jag kan se.

På väg på rättegång mot oculus kan sluta lite hur som tydligen.
__________________
Senast redigerad av haxer 2016-03-24 kl. 18:38.
Citera
2016-03-24, 18:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Google.se?

Finns nämligen ett par olika zenimax.
Saxat från wikipedia

Providence Equity Partners (25%)
ProSiebenSat.1 Media (9%)

Resterade aktier ägs av 2st privatpersoner.

Ägs av bethesda så vitt jag kan se.

På väg på rättegång mot oculus kan sluta lite hur som tydligen.

Hittar ingen träff på Providence Equity Partners eller ProSiebenSat.1 Media heller på Avanza.
Citera
2016-03-24, 19:04
  #4
Medlem
Kan vara så att det är små-bolag och inte finns med på några listor på avanza eller så är de inte listade alls.
Citera
2016-03-26, 11:50
  #5
Medlem
Varken Bethesda eller Zenimax kan ju vara några småbolag dock med tanke på att deras IP Elder Scrolls, Fallout etc är bland de största i spelvärlden?
Citera
2016-03-26, 12:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaragtP
Varken Bethesda eller Zenimax kan ju vara några småbolag dock med tanke på att deras IP Elder Scrolls, Fallout etc är bland de största i spelvärlden?

Handlar inte om det riktigt. Kan också vara så enkelt att de inte är noterade än helt enkelt.

Ganska vida känt att fallout floppade totalt sist.
Citera
2016-03-27, 12:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Ganska vida känt att fallout floppade totalt sist.

Vad yrar du om? Det var en extrem försäljnings succe http://www.gamespot.com/articles/fal.../1100-6432277/
Citera
2018-08-14, 15:14
  #8
Medlem
godvigs avatar
Väcker den här tråden. Skulle vilja investera i Bethesda (eller ZeniMax) men vet inte hur. Finns det någon mäklare som har dem?
Citera
2018-08-14, 15:29
  #9
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godvig
Väcker den här tråden. Skulle vilja investera i Bethesda (eller ZeniMax) men vet inte hur. Finns det någon mäklare som har dem?

Går inte att investera i Zenimax då det är ett privat bolag. De två största ägarna är en av grundarna och "Providence Equity Partners Inc" som också är ett privat bolag.

Så det går ej att äga direkt eller indirekt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback