Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-24, 08:54
  #1
Medlem
expectWhats avatar
Hej där!

Jag är förlamad från bröst och ner sen en olycka i maj, har dock "brusande" känslor i ben och fötter och ibland tryckande känslor, så lite nerver är ju vid liv.

Nu till trådens mening;

När jag rökt cannabis så får jag mer känsel, mer "brusande" känslor, alltså inte att jag känner beröring men det känns som en lätt orgasm i ben, fötter, rumpa och kön. Det måste ju vara för att cannabis är nervstimulerande.

Jag har små funderingar på att gå ut med detta i nyheter om jag hittar någon som kan formulera budskapet på ett bra sätt.
När jag rökt så märker jag även att alla jobbiga och negativa tankar om skadan försvinner, eller inte försvinner men min inställning till den ändras, jag lägger inte någon känslomässig värdering i det.

Hur tycker ni att jag ska göra?

Mvh
Citera
2016-03-24, 09:00
  #2
Medlem
Det är välkänt att cannabis har medicinska egenskaper
Citera
2016-03-24, 10:17
  #3
Medlem
expectWhats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartbanan
Det är välkänt att cannabis har medicinska egenskaper


Absolut är de det! Men har inte läst något liknande om hur det ligger till i mitt fall, och sen hade det nog varit bra och behövt för samhället att höra min synpunkt och erfarenhet, lite för att få ett framsving.
Citera
2016-03-24, 11:04
  #4
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expectWhat
Hej där!

Jag är förlamad från bröst och ner sen en olycka i maj, har dock "brusande" känslor i ben och fötter och ibland tryckande känslor, så lite nerver är ju vid liv.

Nu till trådens mening;

När jag rökt cannabis så får jag mer känsel, mer "brusande" känslor, alltså inte att jag känner beröring men det känns som en lätt orgasm i ben, fötter, rumpa och kön. Det måste ju vara för att cannabis är nervstimulerande.

Jag har små funderingar på att gå ut med detta i nyheter om jag hittar någon som kan formulera budskapet på ett bra sätt.
När jag rökt så märker jag även att alla jobbiga och negativa tankar om skadan försvinner, eller inte försvinner men min inställning till den ändras, jag lägger inte någon känslomässig värdering i det.

Hur tycker ni att jag ska göra?

Mvh
För att formulera budskapet på ett bra sätt borde du ta reda på fakta om vad som händer med nerverna. En bra känsla (typ) räcker oftast inte för att övertyga andra om cannabisens positiva påverkan.
Citera
2016-03-24, 21:33
  #5
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expectWhat
Absolut är de det! Men har inte läst något liknande om hur det ligger till i mitt fall, och sen hade det nog varit bra och behövt för samhället att höra min synpunkt och erfarenhet, lite för att få ett framsving.

Bra idé! Dock för att det ska väcka liv bör du nog gå ut med bild, visa om du är t.ex. förlamad och mycket om hur det förbättrar ditt liv, dåliga alternativ som finns vad sjukvården har att erbjuda idag. Kanske hur det gör dig till en bättre och aktivare person, att du inte röker tills du är stenad m.m.
Citera
2016-03-24, 21:36
  #6
Medlem
Mooons avatar
Den här killen har använt det mot smärta och ångest. Rättsväsendet slog ner på honom ordentligt: http://www.svt.se/nyhetsklipp/nyhete...cle7305241.svt
Citera
2016-03-25, 11:28
  #7
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Den här killen har använt det mot smärta och ångest. Rättsväsendet slog ner på honom ordentligt: http://www.svt.se/nyhetsklipp/nyhete...cle7305241.svt
Och hur gick detta till?
Du är medveten att domen inte har avgjorts än?
Detta sker nästa vecka någon gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback