Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-15, 19:03
  #577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falkis
www.modernatur.se har funkat bäst för mig och testat en del. De tillsätter extra terpener, lutar sig mot medicinsk cannabis och riktat sina oljor mot olika problemområden. Rekommenderar dig deras 10,5% olja då den innehåller fullt spektrum av cannabinoider samt även extra av bl.a terpenen Myrcene som är det som ger "couch lock effekten/bra för sömn" när man röker weed enligt många. Enda företaget(?) som verkar veta vad de håller på med när man ställt frågor och så har de kompletta labbtester på cannabinoider, terpener och tungmetaller då jag vill veta vad fan jag får i mig.

Stort tack.
Slagit till på en flaska.
Gjort egen olja, men jag får hjärtklappning och lite annorlunda effekter av egen olja.
Har inte fått till det 100 helt enkelt, trots en del försök. Dock funkar egen olja väldigt bra som hudkräm och mot eventuell klåda etc.

mvh
rc
Citera
2019-01-16, 08:08
  #578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Till ni som är gamla hård stoners som jag själv varit så måste jag rekommendera Råhampa och i större mängder.

Jag började med CBD produkter för ett år sen för att lösa mina kroppsliga och psykiska symtom efter att ha varit med om en skallskada med fraktur och två hjärnblödningar och några timmars koma som bonus för två år sedan.

Har haft ett helvete med nervceller som spökar som belöning likt en berg och dalbana med problem som påverkar organ, kropp och leder, likaså psykiska.

Jag har provat oljor och vejp, till och med beställt 1liters flaska från grosist med höga halter i jakten på bra CBD och rätt typ och mängd för att lätta mina problem då jag alltid varit säker och medveten på att CBDn kommer att hjälpa mig.

En sak som jag lärde mig snabbt var att oljorna och vejpen hjälpte inte med det kroppsliga utan bara med det psykiska, såsom sömn, stress m.m.

Jag kände att behövdes stora mängder olja för att CBDn skulle nå fram till nervcellerna/CBD receptorerna som styr kroppen.

Men var ju lätt så rätt att räkna ut att det skulle bli kopiöst dyrt, ohållbart dyrt för att jag skulle kunna använda CBDn som hjälp till mina problem då jag vid dosering för kännbar effekt av oljan, behövde en halvliter minst i månaden av 10%.

Tappade hoppet och insåg att jag fick hitta andra lösningar för att hantera mina hjärnskade symtom.

Fortsatte såklart med att vejpa då vejpen faktiskt var riktigt bra på att hantera det psykiska, riktigt bra mot stress, sömnproblem och ångest så jag var ändå mycket tacksam och nöjd av CBDns effekter.

När det är mycket som spökar så är man glad för att slippa det minsta!

Hur som helst, jag började kolla in råhampan och bestämde mig för att prova den och gjorde ett riktigt kap på black friday och köpte in 3kg råhampa som var mald.

Har nu tre veckor senare, rökt/vejpat den 1-2 gånger om dagen.

Och 2-3 matskedar i smothie både morgon och kväll.

Det blir relativt stor mängd per månad ca 200g i månaden.

MEN, vilket lyft i kropp och själ!

Jag har varit kraftigt symtom fri sen dag 2 efter start med råhampan.

Har varit så glad och orkat så otroligt mycket mer nu dom senaste tre veckorna.

Det är obeskrivligt när man kommer på sig själv genom att man genuint skrattar och blir glad, något man inte minns när det var sist utan bara för en otroligt lång tid sen. Men det man vet av den känslan är att det är bra och den känslan ljuger aldrig.

Vill starkt rekommendera råhampa till större besvär.

Måste även påpeka att vid tom mage när jag dubbeldosat har en mild stimulerande bäng effekt smygits på varje gång efter 1-2 timmar.

Vill gratulera till din framgång, bra jobbat.
du kanske hade en inflammation i kroppen?
Rå hampa innehåller cbd-a - som ska vara antiinflammatoriskt (liksom även cbd, men kanske ännu mer vad gäller cbd-a?)

Man kan ju antagligen även dricka det som te för att få antiinflammatoriska effekter. Jag känner en som tar det mot reumatism. Det får bli någon kopp råhampa-te här om dagen framöver för god hälsa.

Mvh
rc
__________________
Senast redigerad av redcube 2019-01-16 kl. 08:17.
Citera
2019-01-16, 19:24
  #579
Medlem
TredjeSolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Är det ens tillräckligt höga cbdhalter i det som finns på svenska sidor? Har iofs bara testat en sida och deras produkt kanske var dålig. Tog ca 8 droppar morgon och kväll mot slutet av flaskan och min ledsmärta var precis som innan. Minns för några år sedan så rökte jag en cbdstrain som hade typ 10% thc och 10% cbd, riktigt bra kvalité på gräset men man blev knappt bäng för att cbdn motverkade thc.

Om jag tar 8 droppar cbdolja bör det också dämpa ruset från thc när jag röker vid sidan om? Får EXAKT samma styrka på ruset vilket får mig att fundera på om det bara är en bluff eller om jag hade otur med sidan jag beställde ifrån och bör testa en annan?

Jag tycker också att procenten som säljs på många Svenska sidor är lite låg. Använder själv 10% CBD olja från FreshCBD.net som funkar bra, även om 10% är i minsta laget för mig. Jag har mailat och sagt till att de ska skaffa lite starkare, typ 15-20%, och de har sagt att de ska göra det under vintern.
Citera
2019-01-17, 09:57
  #580
Medlem
healing79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeSolen
Jag tycker också att procenten som säljs på många Svenska sidor är lite låg. Använder själv 10% CBD olja från FreshCBD.net som funkar bra, även om 10% är i minsta laget för mig. Jag har mailat och sagt till att de ska skaffa lite starkare, typ 15-20%, och de har sagt att de ska göra det under vintern.

Freshcbd.net verkar bra, och billiga med deras paket. Tror du jag kan börja med 5% och gå uppåt i styrka för att hitta min nivå? Eller vad är bäst att börja med?
Citera
2019-01-17, 19:35
  #581
Medlem
Receptads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeSolen
Jag tycker också att procenten som säljs på många Svenska sidor är lite låg. Använder själv 10% CBD olja från FreshCBD.net som funkar bra, även om 10% är i minsta laget för mig. Jag har mailat och sagt till att de ska skaffa lite starkare, typ 15-20%, och de har sagt att de ska göra det under vintern.

Hur många ml är deras flaskor på? Hur många droppar ? Och hur många droppar behövs om dagen för att du ska bli nöjd?

Fridens
Citera
2019-01-17, 20:20
  #582
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeSolen
Jag tycker också att procenten som säljs på många Svenska sidor är lite låg. Använder själv 10% CBD olja från FreshCBD.net som funkar bra, även om 10% är i minsta laget för mig. Jag har mailat och sagt till att de ska skaffa lite starkare, typ 15-20%, och de har sagt att de ska göra det under vintern.
Finns upp till 20% i svenska webbshops, tycker du det är för lite så kan man köpa pasta som är mer koncentrerat.
Citera
2019-01-17, 21:27
  #583
Medlem
Receptads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Finns upp till 20% i svenska webbshops, tycker du det är för lite så kan man köpa pasta som är mer koncentrerat.

Vart ifrån?
Någon du kan rekommendera?
Citera
2019-01-17, 21:32
  #584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Till ni som är gamla hård stoners som jag själv varit så måste jag rekommendera Råhampa och i större mängder.

Jag började med CBD produkter för ett år sen för att lösa mina kroppsliga och psykiska symtom efter att ha varit med om en skallskada med fraktur och två hjärnblödningar och några timmars koma som bonus för två år sedan.

Har haft ett helvete med nervceller som spökar som belöning likt en berg och dalbana med problem som påverkar organ, kropp och leder, likaså psykiska.

Jag har provat oljor och vejp, till och med beställt 1liters flaska från grosist med höga halter i jakten på bra CBD och rätt typ och mängd för att lätta mina problem då jag alltid varit säker och medveten på att CBDn kommer att hjälpa mig.

En sak som jag lärde mig snabbt var att oljorna och vejpen hjälpte inte med det kroppsliga utan bara med det psykiska, såsom sömn, stress m.m.

Jag kände att behövdes stora mängder olja för att CBDn skulle nå fram till nervcellerna/CBD receptorerna som styr kroppen.

Men var ju lätt så rätt att räkna ut att det skulle bli kopiöst dyrt, ohållbart dyrt för att jag skulle kunna använda CBDn som hjälp till mina problem då jag vid dosering för kännbar effekt av oljan, behövde en halvliter minst i månaden av 10%.

Tappade hoppet och insåg att jag fick hitta andra lösningar för att hantera mina hjärnskade symtom.

Fortsatte såklart med att vejpa då vejpen faktiskt var riktigt bra på att hantera det psykiska, riktigt bra mot stress, sömnproblem och ångest så jag var ändå mycket tacksam och nöjd av CBDns effekter.

När det är mycket som spökar så är man glad för att slippa det minsta!

Hur som helst, jag började kolla in råhampan och bestämde mig för att prova den och gjorde ett riktigt kap på black friday och köpte in 3kg råhampa som var mald.

Har nu tre veckor senare, rökt/vejpat den 1-2 gånger om dagen.

Och 2-3 matskedar i smothie både morgon och kväll.

Det blir relativt stor mängd per månad ca 200g i månaden.

MEN, vilket lyft i kropp och själ!

Jag har varit kraftigt symtom fri sen dag 2 efter start med råhampan.

Har varit så glad och orkat så otroligt mycket mer nu dom senaste tre veckorna.

Det är obeskrivligt när man kommer på sig själv genom att man genuint skrattar och blir glad, något man inte minns när det var sist utan bara för en otroligt lång tid sen. Men det man vet av den känslan är att det är bra och den känslan ljuger aldrig.

Vill starkt rekommendera råhampa till större besvär.

Måste även påpeka att vid tom mage när jag dubbeldosat har en mild stimulerande bäng effekt smygits på varje gång efter 1-2 timmar.


Vore intressant att höra om du själv har några tankar om hur råhampan påverkade dig, vad den gjorde ? För, som du säger, så har ju cbd (vejpad - dekarboxylerad/aktiverad cbd) psykoaktiva effekter.

Men råhampa har inte direkt psykoaktiva effekter väl, man får cbda i råhampa, inte cbd...
Vet en bekant som tar just råhampa för reumatism. Vilka cannabinoider får man från råhampa.. ?växten värms ju inte upp/den dekarboxyleras inte..

cbda sägs vara antiinflammatorisk, liksom cbd, och det finns även ett patent utfärdat cbda-autism om man googlar på cbda. Någon som kan redogöra för cbda´s effekter?

mvh
rc
Citera
2019-01-17, 21:43
  #585
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Receptad
Vart ifrån?
Någon du kan rekommendera?
Modernatur, olja upp till 17,5%
https://modernatur.se/cbd-olja/

cbd2life, olja upp till 20%
https://www.cbd2life.com/produkt-kat...utik/cbd-olja/

Nordic Oil, extrakt upp till 50%
https://nordicoil.se/cbd-oljor

Finns även i Danmark, olja upp till 30%
http://112cbd.dk/44-cbd-find-
Citera
2019-01-18, 14:48
  #586
Medlem
Receptads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Modernatur, olja upp till 17,5%
https://modernatur.se/cbd-olja/

cbd2life, olja upp till 20%
https://www.cbd2life.com/produkt-kat...utik/cbd-olja/

Nordic Oil, extrakt upp till 50%
https://nordicoil.se/cbd-oljor

Finns även i Danmark, olja upp till 30%
http://112cbd.dk/44-cbd-find-

Finfint! Har du erfarenhet av dem? Isåfall vilken skulle du rekommendera?

Fridens!
Citera
2019-01-18, 21:16
  #587
Medlem
Helt OT, jag vet (tog den mest aktiva tråden) men syns cbd olja på urinprov eller hur stor är chansen att det gör det?
Citera
2019-01-18, 22:55
  #588
Medlem
någon som kan rekommendera bra och billig olja (bang for the buck är viktigaste ration för en fattig jävel). inget emot att beställa från utlandet om leveranstiden är ok, sidan grön och det inte fastnar i tullen/momsbeläggs
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback