Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-30, 14:23
  #433
Medlem
alientechnologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormhund
Hampabonden, riktigt reko!
Har du kept på senaste? Har dom ny batch? För sist jag köpte var allt skit. Nordic Med Can har dock alltid bästa
Citera
2018-07-31, 21:54
  #434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Äter det rått och dekarboxylerat, dekarboxylerat är ju samma so m finns i kapslar man köper.
Men jag blir dålig i magen om jag köper hampate/råvaran och äter.. Provat från 2 ställen.

Ska prova bakverk och te!
Man behöver då en "örtvejp"? Finns det billiga sådana?
Jag är inte sugen på propylenglykolen som finns i vejpoljorna.

mvh
rc
propylenglykol blir till vattenånga när det upphettas så det behöver du inte bry dig om.
Citera
2018-08-15, 04:21
  #435
Medlem
TheRubixCubes avatar
Jag har provat cbd-oljor (5-7% fullspektrum) från flertalet kända svenska distributörer och även E-juice för vape. Jag skulle säga att NordicMedCan ligger i framkant på den svenska marknaden. Ska dock tillägga att jag ej provat hampabonden.
Ska lägga en order på detta från NordicMedCan. Har bara hört gott om kapslarna och kan även lämna betyg när jag fått köra in mig på dessa i en vecka.

Länk till kapslarna jag pratar om.
https://www.nordicmedcan.se/butik/ka...00-st-kapslar/
Citera
2018-08-18, 18:19
  #436
Medlem
SvartaVargens avatar
Cbd från Modernatur ska jag börja med måndag.

Men har inte fått samma starka effekt som när jag körde från CW
Citera
2018-08-18, 19:25
  #437
Medlem
darkomcfaces avatar
Gör mitt själv, extrakt, olja, kapslar. Blir fett billigt.

mvh
Citera
2018-08-19, 01:10
  #438
Medlem
Buttersss avatar
Någon som rekommenderar kapslar istället för olja? Använder mig utav väldigt mycket olja och det blir dyrt för mig nu i längden som studerar. Har sett på hampabonden & nordic medcans utbud och de säljer kapslar till billigare pris - är dem även mer effektiva som jag läste på medcans hemsida?

Någon inbiten som prövat en längre period och kan rekommendera återförsäljare samt kapslar?
__________________
Senast redigerad av Butterss 2018-08-19 kl. 01:23.
Citera
2018-08-19, 01:16
  #439
Medlem
infiltrants avatar
Fs.
Citera
2018-08-24, 12:09
  #440
Medlem
Nån som handlat från modernatur.se? De skickar sina produkter från Estland. Är det risk att paketet fastnar i tullen och att man hamnar i klammeri med rättssystemet? Har mailat med deras kundtjänst och de skriver att de garanterar att jag får mitt paket. Låter ju bra men kan man lita på det?
Citera
2018-08-25, 07:49
  #441
Medlem
Någon som vet ifall CBD-olja kan hjälpa mot smärta och ev sömnbesvär pga smärta?
Citera
2018-08-25, 10:57
  #442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
Någon som vet ifall CBD-olja kan hjälpa mot smärta och ev sömnbesvär pga smärta?
Ja det hjälper, allt handlar om mängden du får i dig. Tar du mycket kan du nästan behandla de svåraste besvär du kunnat tänka dig.
Citera
2018-08-25, 11:00
  #443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowersour
Nån som handlat från modernatur.se? De skickar sina produkter från Estland. Är det risk att paketet fastnar i tullen och att man hamnar i klammeri med rättssystemet? Har mailat med deras kundtjänst och de skriver att de garanterar att jag får mitt paket. Låter ju bra men kan man lita på det?
Om det fastnar i tullen kommer de säga att oljan är läkemedel och att man måste ha tillstånd för import. Då kommer den att förstöras och du får då överklaga beslutet och kräva dem på ersättning (Du har juridiken på din sida då det inte klassas som läkemedel). OBS detta är värsta scenariot, kom också ihåg att tullen/polisen och övriga myndigheter är underfinaniserade och överarbetade, alltså risken att det stoppas är långt ifrån hög.

Mvh
Citera
2018-08-25, 11:34
  #444
Medlem
Köpte via hemplybalance genom proteinbolaget men fick ordern makulerad pga utebliven leverans.

Är modernatur bra/legit? Min största rädsla är att jag köper nåt som är skit/pålagda farliga substanser utan att jag vet om det. Är det en rädsla/risk man får ta när man vill åt CBDolja i Sverige?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback