Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-20, 23:27
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolta81
Kompis-kompis som ska öppna. En sålänge hemligt namn. Den ska ha CBD 12.5%, THC 0.2% och mest cannabinoider mg per krona. Utvunnen från flera olika hampasorter och framtagen med extra tillsatta ingredienser så den hjälper extra mycket mot depression och om man behöver avslappning


12,5 % före eller utblandning? Eller är det en pasta?
Nice ändå, fler och fler börjar sälja!
Citera
2017-06-03, 00:44
  #146
Medlem
Har någon hamnat i problem med polisen när dom beställt CBD olja på nätet eller är det grönt?
Citera
2017-06-03, 20:30
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AschbergersSyndrom
Har någon hamnat i problem med polisen när dom beställt CBD olja på nätet eller är det grönt?


Nej det är fullt lagligt.
Citera
2017-06-03, 20:48
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolta81
Kompis-kompis som ska öppna. En sålänge hemligt namn. Den ska ha CBD 12.5%, THC 0.2% och mest cannabinoider mg per krona. Utvunnen från flera olika hampasorter och framtagen med extra tillsatta ingredienser så den hjälper extra mycket mot depression och om man behöver avslappning

Snälla ge mig fakta på detta påstående mr Avstängd.
Citera
2017-06-04, 22:04
  #149
Medlem
http://www.cannabis-spain.com/cbd-products/

Här är en sida med en kille från England. Jag har själv träffat han i Spanien. Deras cbd olja ska vara helt klart billigast om man kollar testet dom är med i. En av dom första att bli licensierade på riktigt för producering av cbd oljor. Kika in dom, allt organiskt och odlat i spanska solen.
Citera
2017-06-05, 00:50
  #150
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Köper av en vän. Tips om var man kan beställa hade jag en då uppskattat desto mer desto bättre
Citera
2017-06-12, 00:03
  #151
Medlem
Hört att det är viktigt att värma upp CBD oljan till en viss temperatur innan förtäring då detta ska 'aktivera' den och ge en betydligt starkare effekt (kanske tom något annorlunda effekt).

Detta löser sig automatisk om man använder nån form av e-cigg/vaporizer då dom värmer upp oljan när man röker/vapar den. Men för folk som inte värmer upp den utan bara lägger nån droppe under tungan tex, borde inte dom få sämre effekt?

Googlat lite och denna process kallas tydligen 'decarboxylation' och omvandlar CBD-A till CBD. Har också läst att CBD är mer potent än CBD-A och att man därför ska värma CBD (eller THC också för den delen).

https://www.biocbdplus.com/what-is-d...-a-becomes-cbd

Hur ser ni på det här? Är det något nu gör eller är CBD oljan man köper oftast redan 'aktiverad' på detta sätt?
Citera
2017-07-10, 17:36
  #152
Medlem
flexibilitets avatar
någon som testat oljan från charlottes web? polaren säger att det är den bästa och att han trodde att den nu finns i sverige.
Citera
2017-07-14, 19:55
  #153
Medlem
Jag har köpt den. Jämför jag med tabletterna jag köpt inrikes tidigare så tycker jag denna känns mycket bättre. Känner mig väldigt ångestfri och pigg. Däremot är det rätt dyrt. Ska man följa doseringen på flaskan så räcker en flaska 15 dagar. 1 ml morgon och kväll. För 450 spänn. Nu tar jag bara på morgonen så det blir 30 dagar för en flaska. Rätt dyrt men om man mår bra på det så kan det ju vara värt.
Citera
2017-07-15, 10:53
  #154
Medlem
flexibilitets avatar
Har precis lagt en beställning och ska testa när den kommer. Såg att man kan spara ca en tusenlapp om man köper tre stora flaskor på en gång men ska börja med en liten först.
Citera
2017-07-15, 16:39
  #155
Medlem
MellowHighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flexibilitet
Har precis lagt en beställning och ska testa när den kommer. Såg att man kan spara ca en tusenlapp om man köper tre stora flaskor på en gång men ska börja med en liten först.

Vilken sida beställde du ifrån? Inrikes?
Citera
2017-07-15, 17:52
  #156
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nortonlight
http://www.cannabis-spain.com/cbd-products/

Här är en sida med en kille från England. Jag har själv träffat han i Spanien. Deras cbd olja ska vara helt klart billigast om man kollar testet dom är med i. En av dom första att bli licensierade på riktigt för producering av cbd oljor. Kika in dom, allt organiskt och odlat i spanska solen.
Edit: Vid närmare jämförelse så var det inte så billigt.
__________________
Senast redigerad av ninjutsu 2017-07-15 kl. 18:06.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback