Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-22, 19:08
  #1
Avstängd
Köpte en Hp probook för ett par månader sedan och glömde bort helt att jag köpt den. Startar upp den nu men kommer inte längre än Windows logga. Den står och laddar ett tag och sedan så tonar skärmen ner sig och inget händer. Kommer åt Bios på den och har provat att fabriksåterställa den men blir problem när den är färdig och inget mer händer utan skärmen blir svart igen. Skärmen blir inte kolsvart utan mer nedtoning som ett strömsprarläge
Citera
2016-03-23, 05:35
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryziz

Den har/får nog för mycket att köra klart, jämfört med strömsparinställningen.

Gör så här:
  • Se till att köra på "laddström".
  • Anslut INTE till internet förrän du kan logga in/starta om.
  • Tag dig tid att "babysitta" - tryck på skifttangent och/eller vifta med pekaren (utan att "klicka") så ofta att den inte kan vilja somna, dvs varenda gång ljusstyrkan dämpas.
Citera
2016-03-26, 00:27
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Den har/får nog för mycket att köra klart, jämfört med strömsparinställningen.

Gör så här:
  • Se till att köra på "laddström".
  • Anslut INTE till internet förrän du kan logga in/starta om.
  • Tag dig tid att "babysitta" - tryck på skifttangent och/eller vifta med pekaren (utan att "klicka") så ofta att den inte kan vilja somna, dvs varenda gång ljusstyrkan dämpas.

Formaterade den istället så nu sitter jag utan internet och drivrutinerna krånglar för mig
Citera
2016-03-26, 06:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryziz
Formaterade den istället så nu sitter jag utan internet och drivrutinerna krånglar för mig
Några alternativa förslag då:
  1. Leta upp den procedur för fabriksåterställning som HP levererat för just den modellen och börja om igen (utan inetrnet). Då får du alla fungerande drivrutinerna på plats. Rensa sedan bort allt som upplevs som "bloatware" med kontrollpanelen innan du nätansluter och börjar uppdatera.
  2. De flesta ProBook-modellerna har lite "skum" WiFi som kräver drivrutiner, men kör man via sladd så funkar det oftast tillräckligt för att komma vidare.
  3. Hämta nätverksdrivrutinen med hjälp av en annan dator och för över till din via minneskort/USBdisk.

HPs webb för drivrutiner mm är mycket komplett och välstrukturerad, så hämta bara därifrån till att börja med. (Enda problemet är bara att de gjort så många burkar och supportar dem länge, så det kan ta en stund att hitta sin egen...)

http://support.hp.com/us-en/drivers
http://support.hp.com/se-sv/drivers
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback