2016-03-22, 17:26
Medlem
Neinzures avatar
Jag är högst tveksam till var jag ska placera detta ämne, så jag hoppas att en moderator kan omplacera tråden i ett mer passande fack om så behöves.

Som vi alla "vet" (vilket innebär att vi själva gärna vill tro) är Europa den mest utvecklade kontinenten gällande mänskliga rättigheter, generell livskvalitet, demokrati och så vidare. Låt oss säga att en enorm katastrof drabbar alla kontinenter utom vår egen. Alla amerikaner, kineser, etiopier, australier och brasilianare (osv, osv) förintas, men deras land består. Hur skulle världen se ut om vi blev tvungna att bygga upp den från grunden med våra idéer och kulturer? Skulle det bli en progressiv, miljövänlig och framför allt krigsfri värld vi skulle få leva i, eller skulle historien upprepa sig med maktspel om delar av länder vilket slutar i ändlösa bataljer europeiska länder emellan?

Även - hur skulle människorasen komma ut se ut i framtiden?
Citera
2016-03-22, 17:42
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neinzure
Skulle det bli en progressiv, miljövänlig och framför allt krigsfri värld vi skulle få leva i?

Nej långt ifrån. Lever du ens i Europa?

Min spontana tanke är att det är tiden då den vita rasen samlar ihop sig och rensar ut alla som borde strukit med kometen, vilket underlättar då påverkan från andra kontinenter inte är möjlig. Först då hade vi kunnat bygga upp en fantastisk civilisation.
Citera
2016-03-22, 17:45
Medlem
Neinzures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Nej långt ifrån. Lever du ens i Europa?

Min spontana tanke är att det är tiden då den vita rasen samlar ihop sig och rensar ut alla som borde strukit med kometen, vilket underlättar då påverkan från andra kontinenter inte är möjlig. Först då hade vi kunnat bygga upp en fantastisk civilisation.

Självfallet gör jag det. Jag har inte lagt några som helst värderingar i det jag skrev, är mer nyfiken på vad ni andra tror. Du behöver inte ifrågasätta var jag kommer ifrån bara för att jag kanske inte har samma sorts perspektiv som dig själv.
Citera
2016-03-22, 17:47
Medlem
Neinzures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerfulX
Jordens undergång kommer ske här av oss inte från något från rymden eller nåt

Det är inte det som är poängen med tråden. Tror givetvis inte att det FAKTISKT kommer att komma någon jävla komet och slå ner. Om det inte faller dig i smaken så byt ut det mot vad fan som helst, supervulkan, epidemi, en stor jävla gorilla från jordens kärna som gräver sig upp och slår sönder allt den ser, men sen dör av vitamin B-brist innan den når Europa?
Citera
2016-03-22, 18:03
Medlem
Svenskares avatar
Så länge träden överlever runt om så kommer vi klara oss fint i Europa, men dör alla dem ut så kommer det bli ett helvete för oss.
Citera
2016-03-22, 18:25
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Olyckor och katastrofer --> Filosofi
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem