Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-28, 16:37
  #1825
Medlem
Nu har dom alltså släppt "hattmannen" pga brist på bevis, bra polisarbete....
Citera
2016-03-28, 16:40
  #1826
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det kallas medgärningsmannaskap tror jag. Här är rörliga cctv-bilder på hattmannen. Ser ju väldigt relaxad ut.

http://www.bbc.com/news/world-europe-35910274

Precis. Det är det vi har diskuterat också.

Men det hela är väldigt hypotetiskt. Islamister håller sina operationer hemliga och endast den innersta kretsen har full insyn i de operativa planerna. Det skulle dock förvåna mig något enormt om inte hattmannen varit en av de ledande figurerna i cellen.
Citera
2016-03-28, 16:43
  #1827
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nu har dom alltså släppt "hattmannen" pga brist på bevis, bra polisarbete....

Kan ju vara så att de tagit fel på person? Om det nu stämmer att det låg en bomb i bagaget som han lämnade så är han knappast oskyldig. Hur man än ser på saken.
Citera
2016-03-28, 16:44
  #1828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Kan ju vara så att de tagit fel på person? Om det nu stämmer att det låg en bomb i bagaget som han lämnade så är han knappast oskyldig. Hur man än ser på saken.

Jo, det måste ju va det att det är fel.
Citera
2016-03-28, 16:46
  #1829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nu har dom alltså släppt "hattmannen" pga brist på bevis, bra polisarbete....
Tidigare under dagen gick polisen ut med en ny efterlysning på hattmannen så det var väl mer eller mindre väntat. Ska bli spännande att se vad han hade för alibi.
Citera
2016-03-28, 16:49
  #1830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Tidigare under dagen gick polisen ut med en ny efterlysning på hattmannen så det var väl mer eller mindre väntat. Ska bli spännande att se vad han hade för alibi.

Ja, jag såg han på bilderna från när han jobbade med flyktinghjälp och han såg inte ut som en terrorist, det ser man ju kanske inte i och för sig men han såg väldigt snäll ut tyckte jag.
Så det blir ju intressant se vem dom misstänker då.
Citera
2016-03-28, 17:05
  #1831
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja, jag såg han på bilderna från när han jobbade med flyktinghjälp och han såg inte ut som en terrorist, det ser man ju kanske inte i och för sig men han såg väldigt snäll ut tyckte jag.
Så det blir ju intressant se vem dom misstänker då.

Ser han lika snäll ut när han sitter o biter dig i nacken?
"Han såg väldigt snäll ut" snälla.
Citera
2016-03-28, 17:11
  #1832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Ser han lika snäll ut när han sitter o biter dig i nacken?
"Han såg väldigt snäll ut" snälla.

Men det verkar ju inte som han var skyldig nu,så då kanske han är snäll
Citera
2016-03-28, 17:24
  #1833
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Precis. Det är det vi har diskuterat också.

Men det hela är väldigt hypotetiskt. Islamister håller sina operationer hemliga och endast den innersta kretsen har full insyn i de operativa planerna. Det skulle dock förvåna mig något enormt om inte hattmannen varit en av de ledande figurerna i cellen.

Borde det inte finnas en lag som säger att när det gäller terrorism så handlar det om försvårande omständigheter, alltså att oavsett om du bara har försett "hjärnorna" med mat eller tvättat deras kläder så skall du dömas för medgärningsmannaskap. Det kanske finns! Om lagen inte finns så borde den instiftas.
Citera
2016-03-28, 18:22
  #1834
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nu har dom alltså släppt "hattmannen" pga brist på bevis, bra polisarbete....

Inga svenska häktningstider. tänk er vilka skadestånd efter "Je suis Stockholm"!
Citera
2016-03-28, 20:11
  #1835
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Inga svenska häktningstider. tänk er vilka skadestånd efter "Je suis Stockholm"!

Är det inte nu CIA ska komma och plocka ut honom lite under radarn? Eller USA kanske inte bryr sig vem vet.
Citera
2016-03-28, 22:15
  #1836
Medlem
Den gripna var inte "mannen med hatten".

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.3...sseldad-slappt

Citat:
Den man som släppts har i medierna kallats Faycal C och rapporterats vara den tredje mannen - klädd i vit jacka och hatt - som syns på övervakningsbilder från flygplatsen Zaventem intill de två självmordsbombarna innan sprängladdningarna exploderade där. I helgen anklagades han officiellt för inblandning i dåden, men utredningen har alltså inte styrkt detta.

-Utredare har fastslagit att han inte var mannen i hatten, säger en källa nära utredningen enligt AFP.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback