Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-14, 09:16
  #13
Medlem
Provade detta igår och det var fantastiskt..

Cinematic mode har tre lägen för icke-vr bild, small medium och large. Large innebär att bilden blir stor som att sitta på första raden i biosalong, du får vrida huvudet för att se vad som händer i de yttersta hörnen.

Men options-knappen centrerar du lätt bilden om du har ändrat huvudpositionen så det går utmärkt att ligga ner och ha "bioduken" i taket.

Bekvämligheten är nog något alla känner olika, man har ju en plastskena med spänne som går under bakhuvudet, men med en rätt formad kudde var det inga problem att ligga i fällbar fåtölj och se en hel film.

Största problemet var nog att pga ovana osett navigera handen från chipspåsen till munnen, att passera en dipskål på vägen kräver nog övning.
Citera
2016-10-14, 19:00
  #14
Medlem
Lite ot, förlåt.

Men fungerar den med den första kameran ( v1 ) eller måste man köpa den nya kameran ( v2 ) för att vr ska funka bra?

Mvh
Citera
2016-10-15, 12:30
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxc86
Lite ot, förlåt.

Men fungerar den med den första kameran ( v1 ) eller måste man köpa den nya kameran ( v2 ) för att vr ska funka bra?

Mvh

Inte alls ot tycker jag.
Det funkar bra med den gamla, enda skillnaden mellan nya och gamla verkar vara kosmetisk. Jag har inte hittat något om att det skulle vara andra specar i nya.
Citera
2016-10-16, 08:05
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Detta kan du göra på PC.
https://www.youtube.com/watch?v=bjE6qXd6Itw

Är det meningen att man ska använda tangentbord utan att kunna se det framför sig? Att hitta alla knappar på en handkontroll utan att kunna se för att man bär vr hjälmen är mycket lätt i jämförelse med att hitta alla bokstäver på en pc tangentbord utan att se kunna se den. Din video förklara inte hur det skulle fungera i praktiken. Väldig få människor klara av att använda tangentbord utan att titta. De skulle trycka på fel bokstav hela tiden!
Citera
2016-10-16, 08:21
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Inte alls ot tycker jag.
Det funkar bra med den gamla, enda skillnaden mellan nya och gamla verkar vara kosmetisk. Jag har inte hittat något om att det skulle vara andra specar i nya.

Okej, kör med den gamla &de funkar bra.

Har ni märkt nått att de är typ som de sitter plastfolie framför bilden när man spelar i playstation vr, typ som de är en genomskinlig gardin eller nått som ser ut att vara framför bilden?, märks mest i mörka scener. Ska de vara så tror ni?

Mvh
Citera
2016-10-16, 14:33
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxc86
Okej, kör med den gamla &de funkar bra.

Har ni märkt nått att de är typ som de sitter plastfolie framför bilden när man spelar i playstation vr, typ som de är en genomskinlig gardin eller nått som ser ut att vara framför bilden?, märks mest i mörka scener. Ska de vara så tror ni?

Mvh
Ja det ska det. Du har ju en bildskärm som är uppbyggd av pixlar några cm från ögonen. Det man kan se när det är svart är helt enkelt nån form av "VR-screendoor". För att få VR "pixelfritt" måste du nog upp i upplösning runt 8k. (4k per öga).
Citera
2016-11-20, 15:24
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettkalas
Ja det ska det. Du har ju en bildskärm som är uppbyggd av pixlar några cm från ögonen. Det man kan se när det är svart är helt enkelt nån form av "VR-screendoor". För att få VR "pixelfritt" måste du nog upp i upplösning runt 8k. (4k per öga).

Och den upplösningen stödjer inte psvr. Oavsett om du har pro eller inte.

https://www.playstation.com/en-gb/ge...ps4-pro-syste/

Cinematic mode är en flopp, upplösningen är för klen. Än sålänge finns bara skitspel till psvr ocskå.
Citera
2016-11-20, 17:13
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Är det meningen att man ska använda tangentbord utan att kunna se det framför sig? Att hitta alla knappar på en handkontroll utan att kunna se för att man bär vr hjälmen är mycket lätt i jämförelse med att hitta alla bokstäver på en pc tangentbord utan att se kunna se den.

Jag vet inte hur van du är att hantera ett tangentbord, men jag tittar aldrig på mina händer då jag skriver. Då jag skriver ned texter som jag skrivit på papper så går det hyfsat fort utan att jag får några stavfel heller.

Annars kan man ju koppla en handkontroller till datorn.
__________________
Senast redigerad av lonian 2016-11-20 kl. 17:18.
Citera
2016-11-24, 19:43
  #21
Avstängd
JohnnyDeppigs avatar
Jävlar vad dyrt VR är men jävlar vad sugen man är på att pissa bort pengar på produkten. Värt det eller ska man glömma/skippa det?
Citera
2016-11-24, 20:53
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDeppig
Jävlar vad dyrt VR är men jävlar vad sugen man är på att pissa bort pengar på produkten. Värt det eller ska man glömma/skippa det?

Svårt att säga vad det är värt för dig. Hur stor del av din inkomst handlar det om och vad har du för andra intressen som konkurrerar om pengarna?
För mig var det givet från dag 1, och det är VR för bilspel (har sedan tidigare ratt, pedaler, stol för ca 7k5) som gäller primärt även om det finns mycket andra outforskade spelidéer det öppnat för. T ex att två couch co-op spelare kan se helt olika bild och lösa uppgifter med verbal kommunikation.

First person shooters av typ CoD tror jag dock inte VR kommer att slå igenom för, eftersom det blir omöjligt att ha koll på vilket håll karaktären är vänd åt, vart man siktar, och vart man går samtidigt.
'Here they lie' har försökt lösa det problemet hjälpligt, men det skulle aldrig fungera i ett spel med högt tempo.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback