Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-15, 22:33
  #13
Medlem
Måste överhuvudtaget uttrycka min förvåning att det inte finns mera intresse för Gäddans kommande erövringar i tråden och rent allmänt?
Vad beror det på?
Här har vi den bäste svenske tungviktaren sedan den rättmätige mästaren Ingemar Johansson..och allt är bara en gäspning?
Har frökensportarna och kjolknytklarna i MMA tagit över helt?
Nåväl,finns inget intresse i ankdammen Sverige så finns det som väl är utomlands.
Alexander Gustavssson hade i sammanhanget inte pallat EN ENDA ROND tillsammans med Gäddan.
Värt att tänka på för den som kan.
__________________
Senast redigerad av Lookalike 2016-10-15 kl. 22:35.
Citera
2016-10-15, 22:37
  #14
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Jo boxningsintresset i Sverige är sjukt dåligt. Mediabevakningen likaså.

Men Gäddan är bra mycket mer populär i Tyskland kan jag lova.

Snart nosar han på topp 10. Ska kolla hans nya ranking på Boxrec.com på Måndag.

Edit: Bara att se på flashback. Kimbo Slice bortgång hade fler inlägg än Muhammad Alis
__________________
Senast redigerad av Överste-Rövhål 2016-10-15 kl. 22:45.
Citera
2016-10-15, 22:51
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Jo boxningsintresset i Sverige är sjukt dåligt. Mediabevakningen likaså.

Men Gäddan är bra mycket mer populär i Tyskland kan jag lova.

Snart nosar han på topp 10. Ska kolla hans nya ranking på Boxrec.com på Måndag.

Edit: Bara att se på flashback. Kimbo Slice bortgång hade fler inlägg än Muhammad Alis

Vem f-n är Kimbo Slice?
En från WWF?
UFC är de som inte kunde.
Andrasorteringen,the damaged goods..de som inte räckte till..de som blev som de andra.
Citera
2016-10-17, 19:17
  #16
Medlem
Gäddan smyger sig in på plats 29 på världsrankingen efter den tunga knocken av Franz Rill.
Blir oerhört intressant att vidare följa Granats öden och äventyr.
Varje match kommer att vägas på guldskål hädanefter.
Ett par tre vinster till och Gäddan kan potentiellt utmana om en slice av titeln.
Citera
2016-10-18, 22:32
  #17
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Det är en intressant boxare men jag kan inte hålla med Lookalike som är helt förälskad i denna man. Han rör sig helt OK för att var så pass stor och han slår hårt men jag ser ändå inget riktigt speciellt med honom. Han måste också möta bättre motstånd för att vi ska få en bättre och klarare bild av honom. I sin senaste match innnan knocken såg han inte alls särskilt bra ut.
Citera
2016-10-18, 23:08
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vem f-n är Kimbo Slice?
En från WWF?
UFC är de som inte kunde.
Andrasorteringen,the damaged goods..de som inte räckte till..de som blev som de andra.

MMA och boxning är olika idrotter. En mma-utövare spöar en boxare i samma storlek i mma och vice versa. Varför är detta så svårt att greppa?
Citera
2016-10-19, 01:09
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Det är en intressant boxare men jag kan inte hålla med Lookalike som är helt förälskad i denna man. Han rör sig helt OK för att var så pass stor och han slår hårt men jag ser ändå inget riktigt speciellt med honom. Han måste också möta bättre motstånd för att vi ska få en bättre och klarare bild av honom. I sin senaste match innnan knocken såg han inte alls särskilt bra ut.

Man blir lite exalterad när man ser en svensk tungviktare med lite äkta potential,that´s all.
Gäddan uppvisar dock flera svagheter om man vill fokusera negativt.
Hans jabb är alldeles för svag.Hans defensiv är ännu alltför outvecklad.Han boxar för upprätt och med för lite rörelse.
Med andra ord så är Granat naturligtvis inte riktigt ren världsklass än...men utvecklar han ovanstående på ett acceptabelt sätt så är han där.
Han slår fruktansvärt tungt och om man snackar de nya tungviktsprospekten på väg upp så hittar man knappast någon intressantare än Gäddan.
Den som lever får se,men att stoppa Kurtagic och bomba ned Franz Rill klarar inte vem som helst.

Motståndet blir tuffare och tuffare.Ett par tre vettiga segrar till emot bra motstånd och Gäddan lär åtnjuta en topp tio ranking hos någon organisation och han blir därmed kvalificerad att utmana om bältet.

Personligen så skulle jag gärna se honom mot till exempel Derek Chisora eller Christian Hammer nästa gång om vi skall placera kommande motstånd på karta.Inte nödvändigtvis dessa snubbar specifikt utan mera motståndare av deras kaliber med deras ranking.

Oavsett så har Gäddan största svenska tungviktspotentialen sedan en viss Ingemar Johansson.
Kan han arbeta bort sina brister så är himlen gränsen.
Vem skulle inte tycka det var häftigt?
Citera
2016-12-12, 10:05
  #20
Medlem
Dax att observera att Gäddan skall upp i ringen den 18 Mars i Baltiska hallen,Malmö.
Gäddan 14-0 med 13 KOs möter där den likaledes obesegrade rumänen Dinu som ståtar med sexton raka.
Gäddan är i skrivande stund rankad nummer 26 på Boxrecs världslista.
Citera
2016-12-12, 15:49
  #21
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Dax att observera att Gäddan skall upp i ringen den 18 Mars i Baltiska hallen,Malmö.
Gäddan 14-0 med 13 KOs möter där den likaledes obesegrade rumänen Dinu som ståtar med sexton raka.
Gäddan är i skrivande stund rankad nummer 26 på Boxrecs världslista.
#27 just nu. Motståndaren är i sin tur rankad #46, (16-0, 12 KO's) så vinst här betyder väl ingen jätteklättring för Granat, men han får i så fall försvara bältet, och gå vidare till högre rankat motstånd.
Citera
2016-12-12, 19:06
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
#27 just nu. Motståndaren är i sin tur rankad #46, (16-0, 12 KO's) så vinst här betyder väl ingen jätteklättring för Granat, men han får i så fall försvara bältet, och gå vidare till högre rankat motstånd.

Framförallt hemmaplan som drar förmodar jag.
Sven Fornling också uppe emot gubben han losade emot i somras.Kan Sven behålla känslan han hade efter segern emot Terbunya så ligger revansch på lut.

Jag frågar mig om EC är bäst promotor för Gäddan framöver?
Han har visserligen Hammer i stallet,men frågan är ju om de kommer matchas emot varandra?
EC har dock varit välgörande för Gäddan så här långt.Bra sparring fixad och välavvägd matchning.
Man får hoppas att EC har möjligheter att sy ihop de större fighterna för Gäddan.
Citera
2017-03-16, 13:31
  #23
Medlem
Dinu fegade ju ur,så istället är det Alexander Dimitrenko som gäller för den världsrankade nummer 23 Gäddan Granat nu på Lördag i Baltiska hallen Malmö.
Dimitrenko är 38-3 och samtliga förluster får sägas ha kommit emot solida motståndare.
Sista fighten slog Parker honom på pungen så att Dimitrenko gick i däck.

Anser att ryssen är tuffast motstånd hitills,men på hemmaplan bör Gäddan hugga friskt och jag tror på ny KO seger i rond nummer sju och ytterligare ett litet steg uppåt på världslistan för vår svenske KO artist.
Citera
2017-03-16, 18:37
  #24
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Dimitrenko har sett sina bästa dagar men han har framförallt erfarenhet och det blir Gäddans tuffaste moståndare hittills. Det är fortfarande tidigt i Gäddans karriär men Dimitrenko är ett steg i rätt riktning där vi får se om Gäddan är redo att trappa upp motståndet eller inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback