Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2005-11-19, 14:13
  #1
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag kände mig sugen på en joint. Men jag hade inget inget hasch hemma. Vad jag däremot hade var en idé. Jag letade upp ett metallfodral som det från början funnits cigarrer, och senare hasch, i. Eftersom THC, det aktiva ämnet i cannabis, är fettlösligt lade jag en smörklick i fodralet och gned in bottnen med den. Sedan gnuggade jag tobak mot metallen mot de mikroskopiska haschresterna på metallen och rullade en joint.

Sen var det tags att tända på. Men jag hade ingen cigarettändare hemma. Vad jag däremot hade var en idé. Jag lade på en platta, och då den var tillräkligt het lade jag en bit toalettpapper på plattan. Först hände ingenting. Efter en stund fortsatte ingenting att hända, som Douglas Adams skulle ha sagt. Sen flammade pappret upp, och snabbt som en vessla tände jag på jointen, innan pappret åkte ner i diskhon för att förhindra en liten första gradens brännskada på handen.

Sen var det dags att ta sig till askkoppen och röka. Men jag hade ingen askkopp. Vad jag däremot hade var en idé. Jag sökte mig till toalettstolen, som fick fungera som substitut till den frånvarande askoppen. Nu, efter att ha rökt jointen, måste jag säga att jag faktiskt har en påverkan av "helt okej"-kaliber.

Budskapet med denna novell är att man inte bara blir kreativ av ruset som cannabis ger, utan även av att hitta på sätt att röka på. Tack för mig, nu skall jag lägga mig i sängen och flumma bort till musiken.
Citera
2005-11-19, 14:25
  #2
Medlem
Un Perros avatar
Haha, en tripprapport med litterära ambitioner. Uppfriskande

Och kul. Funkade det verkligen, eller är det placeboeffekten som du känner av? Hjärnan kanske tyckte så synd om dig efter ditt idoga arbete att den tog fram lite thc som den gömt för att ha som backup, exv i vaden (eller dylikt)?

Citera
2005-11-19, 14:36
  #3
Medlem
anarquistas avatar
Haha, underbart Nemesis, tur att du har glimten i ögat
Citera
2005-11-19, 14:38
  #4
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Funkade det verkligen, eller är det placeboeffekten som du känner av? Hjärnan kanske tyckte så synd om dig efter ditt idoga arbete att den tog fram lite thc som den gömt för att ha som backup, exv i vaden (eller dylikt)?

Tvivlar på att det var någon placeboeffekt, har alltid varit väldigt lättpåverkad då det gäller cannabis, och detta rus skilde sig inte på något sätt från det normala... Men visst, även om det trots allt skulle ha varit en placebo-effekt så kan jag inte klaga, eftersom effekten isåfall inte skiljde sig från ett "riktigt" rus... =)
Citera
2005-11-19, 16:42
  #5
Medlem
xceLs avatar
Vilken jävla lirare du är.
Citera
2005-11-19, 16:49
  #6
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Tvivlar på att det var någon placeboeffekt, har alltid varit väldigt lättpåverkad då det gäller cannabis, och detta rus skilde sig inte på något sätt från det normala... Men visst, även om det trots allt skulle ha varit en placebo-effekt så kan jag inte klaga, eftersom effekten isåfall inte skiljde sig från ett "riktigt" rus... =)

Precis, placebo eller inte, det är ruset som är det viktiga
Citera
2005-11-21, 22:26
  #7
Avstängd
hypads avatar
Du är en rolig filur du, Nemesis.
Citera
2005-11-21, 22:29
  #8
Moderator
Ruskigbusss avatar
Väldigt bra Nemesis.
Citera
2005-11-21, 23:13
  #9
Medlem
Drogforumen skulle inte vara detsamma utan dig
Citera
2005-11-25, 17:57
  #10
Banned
dickhouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummiboll
Drogforumen skulle inte vara detsamma utan dig

Instämmer....
Citera
2005-11-25, 20:59
  #11
Medlem
Messers avatar
Fan nemesis du är som vanligt
Citera
2005-11-25, 23:59
  #12
Medlem
weirdbeatss avatar
Kreativt som sagt, och bra skrivet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback