Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-20, 23:45
Medlem
Hej,

Tänkte kolla om det finns några här i Flashback som bettar på NBA matcher? Jag har precis börjat göra det och det har gått bra än så länge. För mig känns det som att det är mycket lättare att vinna lite pengar på basket än på andra sporter. Men tanken med den här tråden är att vi som bettar på NBA matcher ska ta vara på varandras kompetens och diskutera lite hur var och en tänker för att öka våra chanser

Vad säger ni om det? Finns det ens några FB:are som bettar på NBA matcher?

Ni som bettar på NBA, vilka sidor använder ni er av? Finns det kanske till och med någon (registrerings)bonus där som man skulle kunna ta del av, hehe?
Själv använder jag mig av mobilbet, främst för att jag blev hänvisad dit av en kompis, men också för att jag diggar utseendet på sidan! Dock har jag det oerhört svårt att hitta någon bettingsida som har en app på play butik (android) - vet ni om någon bra?

OBS: Gäller ENDAST NBA matcher.
Senast redigerad av rebellis 2016-03-20 kl. 23:54.
Citera
2016-03-21, 00:10
Medlem
22 mars:

-Charlotte Hornets (3.00) vs San Antonio Spurs (1.40)
-Atlanta Hawks (1.37) vs Washington Wizards (3.15)
-Minnesota timberwolves (6.50) vs golden state warriors (1.10)

Spurs, Hawks & Warriors vinner. Trippel - 1 bets, odds: 2.12. Insats: 400. Vinst: 848

Vad tror ni om bettet jag nu gjort? Oerhört säker på att Spurs och Warriors vinner. Hawks däremot känns lite riskfyllt, men kollade lite statistik och insåg att jag borde göra bettet trots allt. Får se hur det blir om ca 24h!
Senast redigerad av rebellis 2016-03-21 kl. 00:49.
Citera
2016-03-21, 02:07
Medlem
Jag bettar i stort sett enbart NBA och har gjort det en längre period.

GSW är inte direkt lönt att lägga på sålänge du inte lägger på t.ex. guden Curry eller Thompson.

Hawks vinner, San Antonio också.

Bulls lär vinna men jag litar inte mycket på dom sistone i gruppspelet. Likadant med Celtics, några jag gillar att lägga på dock är Grizzlies. Får se hur det slutar imorgon, har ej lagt några bets än, lär göra det under dagen imorgon. Matcherna börjar runt 4pm o framåt, så blir en helkväll med basket, grymt!
Citera
2016-03-21, 15:42
Medlem
TimTebows avatar
Tror knappast ni kan slå marknaden (speciellt inte med avgiftsavdrag) genom att spela med känsla på en så stor liga som NBA. Särskilt inte om ni i regel oftast spelar favoriterna.
Citera
2016-03-22, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxey18
Jag bettar i stort sett enbart NBA och har gjort det en längre period.

GSW är inte direkt lönt att lägga på sålänge du inte lägger på t.ex. guden Curry eller Thompson.

Hawks vinner, San Antonio också.

Bulls lär vinna men jag litar inte mycket på dom sistone i gruppspelet. Likadant med Celtics, några jag gillar att lägga på dock är Grizzlies. Får se hur det slutar imorgon, har ej lagt några bets än, lär göra det under dagen imorgon. Matcherna börjar runt 4pm o framåt, så blir en helkväll med basket, grymt!

GSW var de enda som vann haha, Spurs och Hawks torskade

Håller med om att Grizzlies är intressanta just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Tror knappast ni kan slå marknaden (speciellt inte med avgiftsavdrag) genom att spela med känsla på en så stor liga som NBA. Särskilt inte om ni i regel oftast spelar favoriterna.

Kanske inte, nu spelade jag favoriterna och 2/3 torskade
Citera
2016-03-22, 13:36
Medlem
augusta66s avatar
Spelar man trippelspel bör totaloddset vara över 2,12, tack!
Citera
2016-03-22, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
Spelar man trippelspel bör totaloddset vara över 2,12, tack!

Är rätt så ny till bettandet. Har typ bettat några gånger, anledningen till att jag fortsätter nu är för att jag vann ca 3.5k (första gången jag bettade, kanske tur?).

Men var kan man läsa mer om nybörjare som bettar?

Försöker letar efter någon på nätet som bettar på nba men hittar inte ens bloggar/liknande.
Citera
2016-03-22, 13:51
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebellis
Är rätt så ny till bettandet. Har typ bettat några gånger, anledningen till att jag fortsätter nu är för att jag vann ca 3.5k (första gången jag bettade, kanske tur?).

Men var kan man läsa mer om nybörjare som bettar?

Försöker letar efter någon på nätet som bettar på nba men hittar inte ens bloggar/liknande.
Kan vara värt att ta en titt på det här klippet: https://www.youtube.com/watch?v=UWJ6D0ivZH0

Du kommer nog snart inse att du måste plugga på en massa för att vara vinnande. Men det är klart man kan spela för att man tycker att det är kul, men räkna inte med att tjäna några pengar då.
Citera
2016-03-22, 13:52
Medlem
SpiceDiamonds avatar
Jag spelar bara på Ö/U spel när det gäller NBA och basket. Livespel tycker jag är lätt att slå och har gjort bra med pengar på det. Är man duktig på att läsa basket så kan man genom att titta på matchen se om det kmr utvecklas till en lowscore/highscore quarter.
Citera
2016-03-30, 15:11
Medlem
Hur ska folk betta idag, den 31:a mars?

Jag tänker betta såhär (se det fetstila):

milwaukee bucks (1.34) vs phoenix suns (3.40)

Minnesota Timberwolves (2.80) vs La clippers (1.47).

la lakers (5.70) vs miami heat (1.15)

utah jazz (2.70) vs golden state warriors (1.50)

toronto raptors (1.86) vs atlanta hawks (2.05)

Vad tänker ni, hur ska man betta?

Men Rapotrs mot Hawks har jag väldigt svårt med. Hawks har haft ett flyt de senaste matcherna och vunnit alla. Men senast dessa två lag möttes så van rapotrs med ca 8p och då hade raptors ett oerhört stort flyt med laget men speciellt med spelaren Lawry som i princip fixade vinsten. Jag lutar mer åt Hawks faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in