Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-05-30, 00:22
  #73
Medlem
168409171s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnaems
Till 168409171 Tack för ditt inlägg. När det gäller vad som är rutin undrar jag om du vet ngt om vad som ÄR rutin?
Ang detta "Men sån här övervakning är inte rutin" - kan/vill du förtydliga med vad du menar med "sån här övervakning"? Vilka inslag syftar du på rent konkret? Och igen - vad är då rutin?
Vid misstanke om grova brott (där fängelse i över två år ingår i straffskalan) får polisen använda sig av avlyssning. Exempelvis telefonavlyssning eller HRA (hemlig rumsavlyssning)
Ett exempel på det är Alexandrus-fallet (FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
Men för att "aktivt" övervaka dig tror jag att det krävs mer än så. Ett exempel på det är gryningspyromanen / Ulf Borgström.
Läs lite förundersökningsprotokoll så får du troligen en bättre överblick över polisens tvångsmedel.
Citat:
Ursprungligen postat av dnaems
Ang detta:"Varför vill polisen/staten övervaka dig?" - Jag har redan tidigare varit inne på det och nämnt mörkläggningsbehov?
Jovisst, fast det måste vara ett jävla mörkläggningsbehov. Att du bara är oliktänkande gör dig inte värd att slösa resurser på.
2016-06-04, 12:38
  #74
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nej, nu räcker det. Den här tråden har blivit allt mer obegriplig.

Tråd låst.

/Mod
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback