Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-03-20, 14:23
  #1
Medlem
Hej,

har nån här inne erfarenhet av http://academy.se?

Har programmerat C# som hobby i några år och funderar på att skaffa pappret om det.

Mest nyfiken om urvalet (typ tester)
http://academy.se/utbildningen/utbildningen/

Är det värt det?

P.S.: Sen när är de brist på C#-människor? Grundkurs i programmeringen typ.
Citera
2016-03-20, 15:02
  #2
Medlem
nej , gå en vettig högskoleutbildning i stället eller gå högskolekurser i stället på halvtid eller nåt

Jobb får man på utförda projekt med referenser, inte ett papper på en utbildning...

har du projekt som du pysslat med hemma så är det visa upp dessa för potentiell arbetsgivare i stället...
det visar att du är intresserad och faktiskt gjort något med eget driv...
__________________
Senast redigerad av obisvenkanobi 2016-03-20 kl. 15:04.
Citera
2016-03-21, 00:05
  #3
Moderator
tobess avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Utbildning och studier
/Moderator
Citera
2016-03-21, 22:40
  #4
Avstängd
mazedazes avatar
Om du har tid över så kan du kolla upp de gamla eleverna huruvida de har fått arbete inom C# eller inte. Och om de har fått bättre jobb efter utbildningen än innan.

Det du borde kolla upp är eventuella krav efter utbildningen. Om du är tvungen att arbeta åt academic work ett viss antal månader, annars måste du betala din utbildning i efterhand.

Men som de skriver ovan så det viktigaste är inte utbildningen det viktigaste inom IT utan vad du faktiskt kan.
Citera
2016-04-01, 22:10
  #5
Medlem
Bump!

Någon som har gått utbildningen och kan svara på hur det var och vad man nu arbetar med? Det som lockar är garanterad anställning, det som avskräcker är att man troligtvis måste arbeta för dom x antal månader/år.
Citera
2016-04-02, 09:18
  #6
Medlem
JehovasFittslems avatar
Har ingen erfarenhet av academy.se men kollade lite på hemsidan. Deras koncept "accelerated learning" går alltså ut på att man endast släpper in duktiga, anställningsbara personer på utbildningen? Alltså personer som ändå inte skulle ha några problem med att hitta jobb. Så det är troligen ingen lösning för en arbetslös utan snarare ett sätt att byta bransch. Och som sagt kolla upp villkoren för utbildningen! Måste du jobba som billigaste sortens kodapa-IT-konsult åt AcademicWork i flera år efteråt? Försökt också få tag i en tidigare student som kan säga något om utbildningens kvalitet.
Citera
2016-04-03, 16:00
  #7
Medlem
Den är inte så gammal så det finns nog inte så många som gått den.
Frågan är dock om det är värt saken eftersom de lär Git och andra självklara saker.

Jepp... 3 IQ tester på tid och 2 intervjuer...

AcademicWork själva har knappt några entry-level jobb inom C# på sin sidan.
Citera
2016-09-01, 11:55
  #8
Medlem
Kan lägga till att dom själva värderar denna utbildning till 150 000:-.
Efter avslutad utbildning så är du bunden till dom i 24 månader, väljer du att ta något annat jobb så får du pröjsa för utbildningen.
Citera
2016-09-01, 14:58
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aarvid
Kan lägga till att dom själva värderar denna utbildning till 150 000:-.
Efter avslutad utbildning så är du bunden till dom i 24 månader, väljer du att ta något annat jobb så får du pröjsa för utbildningen.

Vad betalar de för lön på det anvisade arbetet? På något sätt måste de ju göra en vinst.
Citera
2016-09-01, 16:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Vad betalar de för lön på det anvisade arbetet? På något sätt måste de ju göra en vinst.
Det vet jag ej, valde att inte gå vidare från telefonintervju när jag fick höra att jag skulle vara låst i 24månader.
Läst i en annan tråd här att någon fått 27k i ingångslön, om det stämmer så är det ju en bra lön iaf
Citera
2016-09-03, 11:39
  #11
Medlem
Citat:
Det vet jag ej, valde att inte gå vidare från telefonintervju när jag fick höra att jag skulle vara låst i 24månader.
Läst i en annan tråd här att någon fått 27k i ingångslön, om det stämmer så är det ju en bra lön iaf

Det var bra info. Men vad räknas det som? heltidsjobb eller utbildningen?
Dvs betalar de nån minilön medan du går utbildningen eller förväntas du jobba samtidigt som du går den?
Citera
2016-09-03, 14:33
  #12
Medlem
Brunbeverns avatar
Tänk på att det lär inte vara lätt att komma med, de tar nog med några stycken. Så kommer du med och samtidigt bor i Stockholm så är det ju en fördelaktig sak om man vill komma in i arbetslivet. Ser inte varför det inte skulle vara värt det då. Så frågan är ju lite lurigt ställd, det beror ju helt på om du blir vald eller inte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback