Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-21, 21:02
  #169
Medlem
Mooskys avatar
Målet: kvällstidningar och Researchgruppen

Ända sedan vi avslöjade näthatarna på Flashback har vi varit utsatta för olika hot.
http://www.svd.se/attackens-mal-kval...a-nyhetssajter

Så det är tid för grova spekulationer, Ryssen, nazister, näthatare. Så vem ska pekas ut nästa gång.
Iofs trevligt att även Researchgruppens sida legat ner, men ändå.
Citera
2016-03-21, 21:03
  #170
Medlem
SituationReports avatar
Så himla mäktigt att kunna ta ned blaskorna närsomhelst! Så fort de försöker skriva något som inte är ärligt och sant så tar vi ned dem direkt!

Nu blir de tvingade att enbart skriva rå och ocensurerad sanning!

Kan ni känna historiens vingslag? Det var alltså nu det vände!
Citera
2016-03-21, 21:38
  #171
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Målet: kvällstidningar och Researchgruppen

Ända sedan vi avslöjade näthatarna på Flashback har vi varit utsatta för olika hot.
http://www.svd.se/attackens-mal-kval...a-nyhetssajter

Så det är tid för grova spekulationer, Ryssen, nazister, näthatare. Så vem ska pekas ut nästa gång.
Iofs trevligt att även Researchgruppens sida legat ner, men ändå.

Jo RG var nog verkligen målet? Snälla negers, RG kan jag med enbart rudimentära programmeringskunskaper sänka själv. Krävs inte ens en koordinerad attack och definitivt inte sanktionerat av Kreml. Den här soppan blir ju bara än mer löjlig ju längre den lider.
Citera
2016-03-21, 21:56
  #172
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Det är skönt att inte alla tappat konceptet helt och jamsar med i mediernas storhetsvansinne:

Marie Eklund-Löwinder, en av Sveriges främsta IT-säkerhetsexperter


Vad är lärdomarna från gårdagens attack?

– Det är för tidigt att säga. Den här typen av attacker återkommer lite nu och då. Det var egentligen inget uppseendeväckande. Men när det gäller medier så blir det så väldigt publikt och uppenbart. Jag tycker att man tar till lite överord när man säger att demokratin och den fria pressen och det fria ordet är hotat. Jag tycker väl att man nu har lite för lite på fötterna för att ta till den typen av ord. Jag tycker att man övertolkar det litegrann. Handen på hjärtat, en sådan katastrof var det inte, värre saker har hänt.

Ett vettigt och balanserat uttalande från Marie Eklund-Löwinder som verkligen avslöjar vilka lipsillar och dramadrottningar våra skräpmedier och obegåvade skräpjournalister är.

Det är verkligen roande hur de försöker utmåla sig själva som demokratins grundpelare i det här alltmer pinsamma efterspelet där de gråter och är harmsna för att de blev av med åsiktsmonopolet några timmar

Den för gammelmedia pinsamma sanningen är att tämligen få förutom några lurade pensionärer och journalisterna själva skulle bry sig om dessa skitblaskor stängde ner för gott.
Citera
2016-03-21, 22:35
  #173
Medlem
Någon som tänkt tanken att detta kanske är en false flag attack med syfte att väcka sympati för propagandaorganen så de kan leverera sina lögner ännu lite längre?

Vore väl inte särskilt svårt för den med lite pengar att köpa en sådan attack? Kanske är Aschberg? Han har väl råd?
Citera
2016-03-21, 23:02
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Någon som tänkt tanken att detta kanske är en false flag attack med syfte att väcka sympati för propagandaorganen så de kan leverera sina lögner ännu lite längre?

Vore väl inte särskilt svårt för den med lite pengar att köpa en sådan attack? Kanske är Aschberg? Han har väl råd?

Jag har tänkt tanken. Jag har också tänkt tanken att artiklarna i DailyMail gjorde någon så upprörd att denne satte sitt botnet i arbete, med tanke på hur man uttryckte sig på Twitterkontot.
Citera
2016-03-21, 23:44
  #175
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Målet: kvällstidningar och Researchgruppen

Ända sedan vi avslöjade näthatarna på Flashback har vi varit utsatta för olika hot.
http://www.svd.se/attackens-mal-kval...a-nyhetssajter

Jag antar att RG vill ha monopol på att hota folk. Inte lika kul att motta hot själv, tydligen. Som man sår får man skörda, RG.
Citera
2016-03-21, 23:52
  #176
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Visa mig ett exempel där en SD-runkade tonåring har sänkt ett stort antal servers samtidigt. Hade det varit riktad mot en enstaka tidning - ok. Men nu var det ett stort angrepp.
Största idioten här måste vara den som försvarar ryssen in absurdum med att allt är NATO-propaganda

Och hur ser motivbilden ut för ryssen att hålla på med sådan här verksamhet?
Citera
2016-03-22, 04:30
  #177
Medlem
Någon som har sparat namnet på den enda personen som twitteranvändaren _notJ följde?

Zara Larssons blogg var också onåbar samtidigt. Om man googlar _notJ(twitteranvändaren som enligt någon ha tagit på sig DDoS-attacken) så kommer det på förstasidan upp en svensk Wikipediaartikel om ett musikalbum gjort 1997 - Notj bez sna. Artikeln finns bara på svenska. Kanske vill någon hackergrupp invända mot något som står på hennes hemsida.
Citera
2016-03-22, 05:41
  #178
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pufyri
Någon som har sparat namnet på den enda personen som twitteranvändaren _notJ följde?

AppleJ4ck var det. Han följde dessutom tillbaka vilket kanske säger något från nån som har 11 000 följare och bara själv följer 11. Skulle kanske peka på att lizard squad ligger bakom det då.
Citera
2016-03-22, 06:01
  #179
Medlem
Skulle gärna va med och jävlas med dessa skittidningar Hade jag haft kunskap skulle jag skicka så mycket skit till dom att de verkligen tog skada Dags för en offensiv mot dessa toatidningar dom ska bort Önskan är att de vinklade journalistkräken får skaffa nya jobb de vinklade mörkande partiska svinen ska bort Hoppas kräken har vett att dö
Citera
2016-03-22, 06:12
  #180
Medlem
Asobis avatar
Om nu Ryssland skulle gjort detta för att skapa problem i Sverige, hade man då inte valt att försöka peka ut antingen Turkiet eller muslimer rent allmänt, alternativt högerextrema, för att försöka slå split i befolkningen och blossa upp ännu mer problem mellan de två? Känns ju inte som att Kreml skulle vara sådana majorretards att de pekar ut sig själva. Har man deras resurser och pengar bör man kunna ganska lätt radera alla uppenbara bevis på att man själva ligger bakom det.

Tror själv mer på false flag alternativt kopplingen mellan Notj och Applej4ck. Ett twitterkonto med småknacklig engelska känns inte direkt som någon nationsgrej med tanke på att kontots meddelande fick nästan noll spridning innan FB + medier började peka ut det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback