Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-21, 16:31
  #157
Medlem
Bra att nån gör nått. Men Aftonbladet och expressen kommer försvinna med tiden, dom är inte relevanta längre och vet om det själva, kanske en false-flag attack av dom själva i ett försök att bevisa hur viktiga dom är? Inget förvånar en längre.
Citera
2016-03-21, 16:55
  #158
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Text i pratbubblorna på kontots bakgrundsbild:

We cowered in the doorway ... frightened...

–Yes! but I...

– We found another victim, Gedra!
He was killed tonight! Torn to pieces and partially eaten!
[The]re's a full moon out tonight.
[Wer]ewolves attack when the moon is full!

(Nästa ruta)
And werewolves come from Hungary...

– We didn't have no killin's like this before You come here!

– So you must be the werewolf...

Ojojoj. - Nu snurrar Nazi konspirationerna på Södermalm.

Jag tror fortfarande att det är en false-flag operation. Den som attackerar måste inse att det bara är den mediepolitiska eliten som drar det längsta strået här. Att Ungern nämns är intressent. Expo har i 10 år varit besatta av Ungern. - George Soros vill ha det så.

Kommer ni ihåg när Expo attackerades? Allt pekar på att Expo-Larsson och Hubinette själva rände omkring och attackerade Expo själva. Kastade in gatstenar i pressbyråkiosker och skrev "inga pengar till Expo" och sprayade hakkors i journalisttäta kvarter på Södermalm. - snorunge-Skinsen på den tiden skröt om vad de gjorde men ingen nazze har erkänt detta och polisen lade ner undersökningen blixtsnabbt. Men resultatet blev att det då lilla obskyra Expo fick enorm publicitet tack vare dessa "false flag" attacker. - Bonniers och LO tryckte tom upp EXPOs tidning i 600 000 ex. - Vidare har ju Expo ertappats red handed med att arrangera "nazister i trappan" bilder hos kändisar, bla hemma hos Pascalidou.

EXPO-nätverkets "hackning" av Disqus hade renderat i flera års fängelse om de varit amerikanska medborgare. Expo drar sig absolut inte för att "tänja" på gränserna.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2016-03-21 kl. 17:09.
Citera
2016-03-21, 17:02
  #159
Avstängd
Serien på twitterkontot kommer nog härifrån

http://www.comics.org/issue/10428/

Characters:
The Crypt-Keeper (host); Alec Gedra (farmer, death); Peter Gedra (Alec's son); Sheriff Hudson; Herb (worker in Sheriff's office); Miss Purdley (librarian); Edward Gedra (villain, Alec's son, a werewolf, death)

Synopsis:
After two men are found torn apart on the night of a full moon, the sheriff of a small American farm community seizes a man who has arrived from Hungary with his two sons and has him shot, believing him to be a werewolf. The son's know better and believe the Sheriff is the creature, so they make plans to trap and expose him for what he is.
Citera
2016-03-21, 18:08
  #160
Medlem
TheOldGimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Vad är troligast, att det är en tonårig datahacker som röstar SD – eller Putins säkerhetsapparat som satt några svenska kvällstidningar ur spel ett par timmar? Kom igen!

Den som framför teorin om att det skulle handla om det sistnämnda är troligtvis en NATO-runkande propagandist, och den som köper det alternativet kan inte vara någonting annat än en indoktrinerad idiot.


Visa mig ett exempel där en SD-runkade tonåring har sänkt ett stort antal servers samtidigt. Hade det varit riktad mot en enstaka tidning - ok. Men nu var det ett stort angrepp.
Största idioten här måste vara den som försvarar ryssen in absurdum med att allt är NATO-propaganda
Citera
2016-03-21, 18:15
  #161
Medlem
USSR2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Expressen är helt övertygade om att det är Putin.

"IT-attacker inte det enda sättet att destabilisera ett land. En annan metod är att starta rykten i sociala medier, spamma kommentarsfält med troll, plantera nyheter, förvirra och svärta ner, allt för att manipulera människors verklighetsuppfattning.

Även mot denna form av krigföring behöver Sverige ett bättre skydd. Det kan vara dags att nya myndigheter inrättas som utvecklar vårt försvar både mot både cyberattacker och psykologisk krigföring."

Klassiskt, - man skapar ett hot ur tomma intet och sedan tigga pengar för att lösa det. Vi har sett det förr.

http://www.expressen.se/ledare/it-at...-vackarklocka/

Haha!, fy fan kan någon ringa upp säkerhetsexperten på SÄPO och fråga hur Putin spammar kommentarsfält med troll, hur många trollfabriker finns det nu? SÄPO är givetvis grön av avund för att man inte har råd med egna trollfabriker.
Citera
2016-03-21, 18:50
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USSR2.0
I Sverige betalas trollfabrikerna med licensobligatoriet och presstöd.
Citera
2016-03-21, 19:00
  #163
Medlem
Självklart var det Putin och Ryssland som var orsak till nätattacken för svenska tidningar har mest inflytande i hela världen, dom låg ju också bakom jordbävningen i bottenviken samma dag, flyktingkrisen och allt annat skit som hänt och kommer att hända. Därför måste vi gå med i NATO eller hur?
Citera
2016-03-21, 19:26
  #164
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Visa mig ett exempel där en SD-runkade tonåring har sänkt ett stort antal servers samtidigt. Hade det varit riktad mot en enstaka tidning - ok. Men nu var det ett stort angrepp.
Största idioten här måste vara den som försvarar ryssen in absurdum med att allt är NATO-propaganda

Fast det är ju folk som du som sitter och rysshetsar konstant. Tröttsamt deluxe. Risken att det var Kreml bakom attacken är ungefär lika stor som att jag kommer att få gå på månen.

Edit: Twitterkontot är nerstängt. Någon som har hört något om ett nytt?
Citera
2016-03-21, 19:30
  #165
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Bra att nån gör nått. Men Aftonbladet och expressen kommer försvinna med tiden, dom är inte relevanta längre och vet om det själva, kanske en false-flag attack av dom själva i ett försök att bevisa hur viktiga dom är? Inget förvånar en längre.
Tror du själv på att Aftonbladet inte är relevanta. Alla läser Aftonbladet. De som påstår att de hatar Aftonbladet läser ändå tidningen då de uppenbarligen har stenkoll på vad Aftonbladet skriver. Aftonbladet har en väldig makt och den får de av oss användare eftersom det är vår primära källa för nyheter. Något vi väljer själva.
Citera
2016-03-21, 20:28
  #166
Medlem
Ludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Aftonbladet och Expressen har i afton angripits odemokratisk och fått sina sidor nere.

Vem tror ni det är som gör det? - Jag gissar på Expo-RG som hugger ner dem under false flag och skapar "ett nazi hot" En Martin Fredriksson grej kanske? Expo fjuttade ju på sitt eget tryckeri då det begav sig och kastade in stenar i kiosker och ritade nazikors i journalisttäta kvarter på Södermalm. (Hubinette) Vi har "nazisterna i trappan" hos Pascalidou. - Allt fejkat av Expo och Aftonbladet. - Att de ännu en gång skulle "skapa hot" ter sig i sammanhanget inte alls otänkbart faktiskt. - Det är bra marketing. Expo nätverket kan detta och tvekar inte för det heller.

Vad är era teorier?

efter att ha sett titeln så kände jag en hel inspiritation men nu känns det överflödigt.
Citera
2016-03-21, 20:33
  #167
Medlem
Bajsfacistens avatar
Aldrig har jag sett en sådan stor överdrift. Det är en enkel dos attack mot tabloider. Det är inget hot mot någon demokrati alls. Hur jävla fånigt är inte det? Det är ingen fara alls. Ingenting hände och det händer ju i praktiken aldrig nånting men en dosattack, en sida ligger nere i något dygn och inget mer än det.

Det är ju aturligvis mycket värre när banker och liknande får sina sidor attackerade för det innebär ju lite större problem med transaktioner i nån dag t.ex.

Aftonbladet ligger nere en dag är tydligen en demokratiproblem.
När Socialdemokraten och Ministern Laila Freivalds tisslar och tasslar och stänger ner politiska hemsidor (2006)? så var det inget demokratiproblem.

Herregud, aldrig har jag tidigare sätt en sådan hybris och självgod bild som medierna och journallisterna tillskriver sig själva. Huvva, det är riktigt pinsamt.

Nu tycker jag inte att man eller nån ska hålla på och dosattackera sidor men demokratin hänger inte på att några hemsidor ligger nere i några dagar. Inte någonstans över huvudtaget.
Citera
2016-03-21, 20:41
  #168
Medlem
Allavetdinipadresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Aftonbladet och Expressen har i afton angripits odemokratisk och fått sina sidor nere.

Vem tror ni det är som gör det? - Jag gissar på Expo-RG som hugger ner dem under false flag och skapar "ett nazi hot" En Martin Fredriksson grej kanske? Expo fjuttade ju på sitt eget tryckeri då det begav sig och kastade in stenar i kiosker och ritade nazikors i journalisttäta kvarter på Södermalm. (Hubinette) Vi har "nazisterna i trappan" hos Pascalidou. - Allt fejkat av Expo och Aftonbladet. - Att de ännu en gång skulle "skapa hot" ter sig i sammanhanget inte alls otänkbart faktiskt. - Det är bra marketing. Expo nätverket kan detta och tvekar inte för det heller.

Vad är era teorier?


..Satt och funderade på om jag skulle jobba inom IT-säkerhet och sälja ordentliga (kvalificerade o riktigt dyra) skydd mot Ddos attacker, hur skulle jag då på bästa sätt få upp ögonen på mina kunder?
__________________
Senast redigerad av Allavetdinipadress 2016-03-21 kl. 20:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback